Toon posts:

Multiple Desktops met ATI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker's

Ik heb al gezocht op oudere topics maar kan niet echt een oplossing vinden voor mijn "probleem"

Ik heb een ATI Radeon HD2900XT videokaart en heb 2 beeldschermen aangesloten. Ik wil graag op alle2 de schermen een apparte desktop draaien zodat ik op de ene een game kan spelen en op de andere nog gewoon kan msnnen, internetten of wat dan ook zonder dat het spel word geminimalizeerd. Ik heb het 2de scherm nu gewoon via CCC op extended desktop staan maar zoals ik al zei, als ik nu iets op eht 2de scherm wil aan klikken ofsow dan moet ik alt-tabben uit mijn spel.

Er zullen vast wel programma's zijn om dit te realiseren, ik weet alleen niet welke er zijn, en welke geschikt zijn voor ATI kaarten>

Iemand hier die een programma weet om dit te doen, of is er misschien zelfs een mogelijkheid om dit te doen met CCC ?

Ik draai trouwens Windows Vista Ultimate 32Bit

Groeten,

Dennis.

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 16:14
je game op windowed mode zetten :)

Don't trust an atom, they make up everything.

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 20:41
Dat zal altijd zo blijven, windowed is geen optie denk ik want dan gaat je videokaart uit 2d mode.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

The_Ownman schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:05:
Dat zal altijd zo blijven, windowed is geen optie denk ik want dan gaat je videokaart uit 2d mode.
dan maak je een profiel en zet je hem handmatig op 3d-clocks. Je kan ook gewoon je game alt-tabben als je iets ziet op je andere scherm. Met voldoende werkgeheugen gaat dat nog snel ook.

Youtube Download ubersnel.nl

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Ook als je een spel Windowed speelt dan zul je nog moeten alt-tabben naar een ander scherm omdat de bewegingsvrijheid van je muiscursor beperkt wordt tot de grootte van je spelvenster. Pas als je de focus verliest op je spelscherm dan kun je de muis weer volledig gebruiken.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat je kaart in 2D modus gaat draaien. Als je gewoon een DirectX applicatie (of OpenGl wat mij betreft) draait dan moeten je 3D clocks actief zijn. Wellicht switcht de kaart als je overschakelt naar MSN, maar bij terugschakelen naar je spel moet dat gewoon weer netjes opgelost zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door KneoK op 17-07-2008 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, sorry dat ik zelf zo laat reageer, weinig tijd gehad. Maargoed, ik vind het niet fijn om mijn spellen windowed te spelen. Maar het moet toch wel mogelijk zijn 2 desktops de hebben, dus soort van 2 apparte user accounts tegelijk op 1 pc draaien zegmaar?

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 21:47
Hmmm ik denk niet dat dit mogelijk is.
Ik speel WoW op mijn main scherm in windowed mode en op mijn tweede scherm heb ik dan firefox enzo openstaan. Ik kan met mijn muis gewoon van het ene scherm naar het andere. Zodra ik dan klik op firefox verliest WoW de focus maar het blijft gewoon draaien. Dus ik zie mobs etc.. op me afkomen. Enkel het geluid is niet actief omdat het scherm geen focus heeft.
Ik draai 2 accounts tegen 80FPS op beide dus geen enkel probleem.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
2 user acounts tegelijk bezig hebben kan inderdaad niet...

enige optie is je spel gewoon windowed zetten maar zo groot dat hij precies 1 beeld in beslag neemt, en dan zal het inderdaad alt-tab worden als je eruit wil...
lijkt me sterk dat hij terug naar 2d clocks gaat btw (en ligt het aan mij, maar mijn 8600gt staat standaard op precies dezelfde clocks in 2d als in 3d :S:P)

met voldoende geheugen merk je die wisseling echt niet, ik heb 2gb en speel mijn games altijd windowed, omdat ik tegelijk nog msn of een film aan heb staan (en dat maar op 1 beelscherm) en mijn geheugenverbruik komt met bijv TF2 nooit boven de 70% en het omschakelen gaat gewoon vloeiend, en hij blijft ook netjes vlot doorspelen als ik naar het andere window ga, en ik heb echt geen monstercomputer (zie mijn sig) dus moet makkelijk lukken...

anders buiten alt-tab gaat niet lukken, omdat je muis altijd vaststaat als je een actief venster hebt zodat je daar niet buiten kan bewegen
Pagina: 1