Wel internet, maar niet via router

Pagina: 1
Acties:

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:48
Hoi,

ik heb hier een probleem met het krijgen van een werkend netwerk. Ik heb kabel internet van upc dat word binnengehaald door een Arris TM402B modem. Deze zit vervolgens weer verbonden aan een Philips wireless base station type 11G.

Nou is het probleem is dat ik wel verbinding heb als ik mijn pc direct aan het kabelmodem verbind, maar dat ik geen verbinding heb als ik de philips base station er tussen zet.

Ik heb het modem en de router al meerdere keren gereset, maar helaas zonder rersultaat.

Ik kan de instellingenpagina van de philips router niet bereiken en ik heb "beperkte verbindings mogenlijkheden". Als ik ipconfig /renew doe krijg ik te zien dat ik geen contact met de dhcp server kan maken. Ik zit nu een beetje vast.

Kan iemand mij met dit probleem helpen. Alvast bedankt!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:37

bord4kop

maximaal 100KB!

je moet je nog/weer aanmelden bij UPC

Via de url (ik dacht: provisioning.upc.nl ) staat wel in de handleiding

| Security Management |

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ook zonder dat de router aan internet ziet moet je PC -> router kunnen connecten.
(dus bordkop is nog niet relevant lijkt mij)

Wat je nu aangeeft is dat de router het helemaal niet doet, of dat de kabel(kabel toch, niet wireless???) het niet doet als je die tussen de pc & router hangt.

je stopt de pc toch in het LAN gedeeelte, en de UCP router in de WAN aansluiting?

[ Voor 21% gewijzigd door leuk_he op 17-07-2008 13:31 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dan stel je toch even een vast IP in, in de range van je Philips?

Overigens vind ik "wireless base station type 11G" wel een beetje vreemd. Philips.nl heeft geen actuele netwerkmeuQ met het type "11G".
leuk_he schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:29:
of dat de kabel(kabel toch, niet wireless???) het niet doet als je die tussen de pc & router hangt.
Idd, met kabel proberen als wireless het (blijkbaar) (nog) niet doet.

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 17-07-2008 13:30 ]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-03 11:44
Kabels goed aangesloten? Dus WLAN en LAN niet omgedraaid? Tevens al in de manual gekeken voor het adres van de router (mocht dit niet default zijn)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Synch
bord4kop schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:29:
je moet je nog/weer aanmelden bij UPC

Via de url (ik dacht: provisioning.upc.nl ) staat wel in de handleiding
Dit moet ook als je al wel verbinding hebt via het modem (dus direct)? Maar ik zal er ens naar kijken.

edit: hmm sorry gaat een beetje snel, ik beantwoord dadelijk.

edit 2:

Sorry, de router was een CPWBS054/00 van philips (ik zit hier niet thuis maar bij iemand anders).

Ik zit hier via kabels te testen, geen wireless, en de kabels zitten goed aangesloten (pc-router op lan, router-modem op wan).

Adres van de router is gewoon 192.168.2.1.

[ Voor 84% gewijzigd door Synch op 17-07-2008 13:38 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Osiris schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:29:
Overigens vind ik "wireless base station type 11G" wel een beetje vreemd. Philips.nl heeft geen actuele netwerkmeuQ met het type "11G".
http://www.ciao.co.uk/Phi...54__5774047#productdetail

???

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Synch
Ik heb nog even verder geprobeert maar ik kom steeds meer rare dingen tegen.

Op de laptop waar ik nu mee werk (xp) werkt het internet probleemloos, een andere vista laptop lukt het voor geen meter. Ook een xbox 360 wil geen verbinding maken als hij op het modem is aangesloten (ik heb ook nog geprobeerd om de instellingen handmatig in te voeren, ip adres verkregen maar geen contact met de dns).

De wireless station wil ook niet mee werken, deze is goed te benaderen maar geeft disconnected aan bij het internet. Statuslampjes zijn verder wel goed. Verder heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk handmatig in te stellen maar dit hielp niet.

Volgens mij kun je bij dit type modem (zie sp) geen dingen instellen (??) want ik kan de instellingenpagina niet bereiken.

Ook hebben we veschillende kabels geprobeerd maar daar lag het probleem ook niet.

Weet iemand dingen die we kunnen proberen?

Alvast bedankt!
Pagina: 1