Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Iframes, <object>, gewone frames of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben een website aan het bouwen en die zit eigenlijk vrij simpel in elkaar:

index.html bevat een tabel met links naar verschillende secties in 1 cel en een cel in de tabel daaronder waar eigenlijk alle 'content' in moet verschijnen.

Nu wil ik eigenlijk dat de index.html (tenzij er handige alternatieven zijn) altijd de hoofdpagina blijft en het klikken van de verschillende links er voor zorgt dat de content verandert in de andere cel.

Dit zou je dus via frames kunnen doen, maar dat wil ik dus vermijden. Het zou eventueel ook kunnen met iframes, maar ik begrijp dat dat alleen in Internet Explorer (goed) werkt.

Als ik <object> gebruik krijg ik de html pagina bevattende de content mooi in de cel van de tabel, maar dan is de content dus niet gelinkt aan de verschillende secties van de website, maar statisch.

Wat is nu een handige manier om hier mee om te gaan, zonder dat ik dus tig pagina's hoef aan te passen als ik een keer 1 ding wil aanpassen? Ik gebruik overigens al CSS voor de verschillende content pagina's en de index.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 18:11

TheBorg

Resistance is futile.

Met Server Side Include (SSI) kun je d.m.v. een tag, bijv.:

code:
1
<!--#include virtual="/footer.html" -->

een document invoegen. De index.html moet je daarvoor wel hernoemen naar index.shtml

Verwijderd

Topicstarter
maar kan ik dan vervolgens ook door op een link te klikken de content laten veranderen? Het doel is namelijk dat de site op zich niet statisch is. Dus zoals bij frames.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:24:
Nu wil ik eigenlijk dat de index.html (tenzij er handige alternatieven zijn) altijd de hoofdpagina blijft en het klikken van de verschillende links er voor zorgt dat de content verandert in de andere cel.
Waarom wil je dit? Het is toch juist handig dat elke pagina ook voor de gebruiker een eigen url heeft?

Als je dit per se wil, zie ik niet in waarom je geen (i)frame(s) zou gebruiken.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 18:11

TheBorg

Resistance is futile.

Dat niet, op deze manier kun je op een bepaalde plek een document invoegen, niets meer, niets minder.

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar daar kan ik ook <object> tags voor gebruiken The Borg.

@ Bart:

Dat is op zich ook wel handig. Het gaat mij er eigenlijk om dat ik kleine 'content' pagina's in mijn main-site ontwerp kan inladen in een cel, zodat die main-site altijd op de voorgrond blijft. Dan kan ik makkelijk content pagina's toevoegen en eventuele links op de main-site, zonder dat ik alle html pagina's hoef aan te passen om daar iedere keer los een extra link toe te voegen. Het enige grote voordeel van frames m.i.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:59:
Dat is op zich ook wel handig. Het gaat mij er eigenlijk om dat ik kleine 'content' pagina's in mijn main-site ontwerp kan inladen in een cel, zodat die main-site altijd op de voorgrond blijft. Dan kan ik makkelijk content pagina's toevoegen en eventuele links op de main-site, zonder dat ik alle html pagina's hoef aan te passen om daar iedere keer los een extra link toe te voegen. Het enige grote voordeel van frames m.i.
Persoonlijk zou ik hier Iframes voor gebruiken. Die kunnen target van een link zijn. Let wel op je doctype.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe ga je dan om met browsers zoals FF? Zij ondersteunen iFrames toch niet? of wel?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:19:
en hoe ga je dan om met browsers zoals FF? Zij ondersteunen iFrames toch niet? of wel?
Firefox 0.8 misschien niet, maar inmiddels zitten we in 2008 en op firefox 3.0 Probeer het eens, het zal je verbazen ;-)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
ok gaan we dat toch maar proberen! Thx allemaal! ;)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met iframes heb je helaas wel dezelfde nadelen als met gewone frames: bookmarken wordt lastiger omdat de url die in de adresbalk staat niet naar die subpagina wijst die je open hebt.
Voor een webapplicatie vaak niet erg, voor een site met info wel.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1