Zercom/DHL - Nemen mij in de maling?

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik heb vorige week vrijdag een Intel Xeon X3350 besteld maar tot heden niks ontvangen.

Het zou maandag of dinsdag geleverd worden, aldus Zercom. Ik vond dit prima en ging de koop aan.

Ik ben maandag en dinsdag de hele dag thuis geweest maar er is geen DHL langsgekomen. Ik mailde Zercom hierover en zij namen contact op met DHL welke vervolgens op beide dagen het pakket aangeboden zou hebben. :?
Ik vond dit erg vreemd omdat ik ook geen kaartje in de bus vond waarop stond dat ze langs waren gekomen. En tevens was ik thuis, dus ik zou heus wel de bel hebben gehoord.

Ik wilde de koop ontbinden waarop Zercom mij opeens verzekerde dat het pakket vandaag tussen 12:00 en 13:00 uur aangeboden zou worden. Afijn, ik gaf ze mijn vertrouwen maar helaas onterecht, er is nog steeds niks aangeboden.

Ik vertrouwde het zaakje niet meer en besloot DHL te bellen. Deze vertelden mij dat er inderdaad op mijn adres iets was aangeboden op maandag en dinsdag, maar dat er niemand thuis was.
Toen ik vroeg over vandaag zeiden ze dat ze dat alleen doen bij bijbetaling omdat ze standaard maar twee keer langskomen en dat er voor vandaag niks gepland stond op mijn adres. Erg raar van Zercom om te zeggen dat ze vandaag langs zouden komen dan.

Ik snap echt niet waarom dit fout gaat. Vanmorgen is de TNT langsgekomen om iets aan te bieden en toevallig hoor ik de bel dan ineens wel (ofzoiets?) :?. DHL is naar mijn inziens gewoon niet langsgekomen.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik ga m'n aankoop maar terug laten storten denk ik.

Goedkoop bellen via VoIP

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:57

PoweRoy

funky!

Vreemde situatie. Klopt het adres wat Zercom heeft? Zolang jij het pakket niet ontvangen hebt kan jij de koop ontbinden imho.

[This space is for rent]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

veel succes met Zercom. Je bent je verzendkosten zeker kwijt.

En ja, ik deze ervaring wel meer met pakketboeren. Soms hoorde ik geklepper van de brievenbus en lag er een briefje in "u was niet thuis". Bezorger op aangesproken, was die te lam op het pakketje in zijn auto mee tenemen. En vele van dat soort stunts.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Onderhand nog steeds niks ontvangen van Zercom/DHL.

Het adres dat Zercom heeft klopt inderdaad, en ik heb DHL op mijn adres het pakket laten traceren dus daar klopte het ook.

Maar er wordt hier niet eens een briefje in de bus gedaan oid :? Hoe moet ik dan controleren dat ze langs zijn geweest. Het is totaal geen bewijs imho.

Maar reken maar dat ik m'n verzendkosten terug krijg :/ Ben nu wel klaar met deze twee partijen. En dan dacht ik nog wel dat TNT erg was. :X

Goedkoop bellen via VoIP

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
MensionXL schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:12:
Onderhand nog steeds niks ontvangen van Zercom/DHL.

Het adres dat Zercom heeft klopt inderdaad, en ik heb DHL op mijn adres het pakket laten traceren dus daar klopte het ook.

Maar er wordt hier niet eens een briefje in de bus gedaan oid :? Hoe moet ik dan controleren dat ze langs zijn geweest. Het is totaal geen bewijs imho.

Maar reken maar dat ik m'n verzendkosten terug krijg :/ Ben nu wel klaar met deze twee partijen. En dan dacht ik nog wel dat TNT erg was. :X
Is het niet zo dat DHL het pakket dan bij de dichtsbijzijnde afhaalpunt (of postkantoor) legt? Zolang zij geen handtekening hebben van jou, heb je niks gekregen, en kan je je geld terugkrijgen.

Lijkt me dat je ook de verzendkosten terugkrijgt, daar je betaald hebt voor een dienst; die ze niet geleverd hebben (je hebt niks gehad).

Succes ermee, want ik lees vaak dergelijke klachten van Zercom.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
Zulke dingen gebeuren helaas vaker heb het zelfs al meegemaakt de bezorger zelf een krabbel zet en het pakketje voor je deur op de mat zet of achter de kliko...

Daarom laat ik altijd alles over rembours sturen als het de moeite waard is om te laten verzenden weet ik teminste zeker ze aan moeten bellen voor ik iets krijg de ja of de nee

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01 12:58
Ik had een soortgelijk probleem maar dan met UPS. Die zeiden dat ze 1 keer langs zijn geweest, was niet waar. Ik ervoor gezorgd dat de volgende dag iemand thuis was en op de bel kon letten, wat doet UPS chauffeur..

Stapt zijn bus uit, duwt briefje in de bus en rijd weer verder! 10 minuten later kom ik thuis, ik vraag is er iemand geweest. "Nee, er is niemand geweest".

Ik instinctief in de brievenbus gekeken of ze het misschien daarin hadden geduwt vind ik het "Niet thuis" briefje. Ik direct UPS gebeld en gevraagd of de chauffeur wou omdraaien, dit gebeurde uiteraard niet en bij betaling kwamen ze dezelfde dag later.

Bestel best veel via internet, maar zo'n rare verhalen hou ik niet van. Pas was er iemand op bezoek, die kreeg onderweg naar haar auto een pakketje in d'r handen geduwt (pakketje van slechts €900,-). Niet tekenen niks..
De koeriers worden laks!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb soortgelijke problemen met DHL gehad. De afhaler beweerde twee keer langs te zijn geweest, maar ik wist zeker dat dat niet zo was. Ik was beide dagen thuis en heb geen DHL-bus gezien. Onderzoek door DHL gaf aan dat deze bezorger wel vaker meldde dat hij ergens was geweest, terwijl hij niet eens in de buurt was geweest. Misschien dat TS hier ook last van heeft?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Ik ken het probleem. Ik heb een aantal keren last gehad van een paranoïde pakketjes bezorger (lees als "ik durf niet bij mensen aan te bellen"). Ik zag de bus aan komen (woon in een appartementen complex), blijf netjes bij de intercom staan voor het al om bekende belletje, maar na het uitblijven hiervan zie ik de beste man naar buiten lopen en richting zijn bus lopen. Ik ren naar beneden kijk in de brievenbus en zie daar een "u bent er niet" in liggen.

Wanneer ik de beste man hierop probeer aan te spreken rijdt hij snel weg. Volgens DHL heeft de man last van communicatie stoornissen en zijn ze aan het kijken wat hier aan gedaan kan worden.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:29:
Ik heb soortgelijke problemen met DHL gehad. De afhaler beweerde twee keer langs te zijn geweest, maar ik wist zeker dat dat niet zo was. Ik was beide dagen thuis en heb geen DHL-bus gezien. Onderzoek door DHL gaf aan dat deze bezorger wel vaker meldde dat hij ergens was geweest, terwijl hij niet eens in de buurt was geweest. Misschien dat TS hier ook last van heeft?
:D Ik ben zelf echt elke dag thuis geweest, en ik was niet eens alleen. Ik ga dalijk om 13:00 uur weer DHL bellen, ik wil nu wel écht m'n pakket hebben. :X

Het gaat trouwens om Rotterdam.
0X55AA schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:18:
[...]

Is het niet zo dat DHL het pakket dan bij de dichtsbijzijnde afhaalpunt (of postkantoor) legt? Zolang zij geen handtekening hebben van jou, heb je niks gekregen, en kan je je geld terugkrijgen.

Lijkt me dat je ook de verzendkosten terugkrijgt, daar je betaald hebt voor een dienst; die ze niet geleverd hebben (je hebt niks gehad).

Succes ermee, want ik lees vaak dergelijke klachten van Zercom.
Volgens mij doen ze niet aan afhaalpunten, helaas.
Wat ik wel eens heb gelezen is dat de chauffeur zelf z'n handtekening zet. :X Dat lijkt me pas kut om te hebben. :/

Goedkoop bellen via VoIP

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 07:54
Bij DHL heb ik inmiddels 3x soortgelijk iets gehad en bij UPS 1x bij TNT gelukkig nog niet. Laat ook zoveel mogelijk bezorgen maar via TNT en anders UPS.

Was 1x bij DHL zelfs zo erg de man stapte uit de bus en deed direct een briefje in me bus. En ik deed open hij stond voor me en ik kreeg het pakketje niet. (lag nog in de bus). Ik moest het maar ophalen op het Postkantoor.

Heb ook een keer gehad dan staat erop met vette letters NIET BEZORGEN BIJ DE BUREN! en dan is het alsnog bezorgd bij de buren. de buurman zei nog tegen me dat hij tegen de bezorger zei van er staat niet bezorgen bij de buren op. Maar dat maakt niks uit zei de bezorger gebeurt continu.

Kreeg een keer wat via SelectVracht geleverd. Deze zijn altijd wel lekker snel enzo. echter had ik er een keer een hele rare snuiter tussen zitten. Ik kreeg me pakje en hij tekende voor mij:S Ik zo moest ik niet tekenen? Nee dit is sneller en dat maakt niks uit.

Had SelectVracht gemaild hierover en de dag erop kwam die man weer en bood excuus aan en moest alsnog tekenen. Dit vond ik wel weer netjes.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wat ik wel eens heb gelezen is dat de chauffeur zelf z'n handtekening zet. :X Dat lijkt me pas kut om te hebben.
Ja, dan heb je geen poot om op te staan. Het pakketje is dan zogezegd afgeleverd.

March of the Eagles

• Cave_Boy
Hacku schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:55:
[...]

Ja, dan heb je geen poot om op te staan. Het pakketje is dan zogezegd afgeleverd.
Is dat zo? Het pakketje is voor mij en dan moet het toch mijn handtekening zijn?
Tuurlijk doen zovaak anderen een handtekening zetten maar ik denk dat je nog aardig sterk staat.

• pven
  • Niet online
Hacku schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:55:
[...]

Dat is niet helemaal waar, want een DHL of UPS kunnen achterhalen welke handtekening er is gezet. Of TNT dat kan, weet ik niet helemaal zeker.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
pven schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:59:
[...]

Dat is niet helemaal waar, want een DHL of UPS kunnen achterhalen welke handtekening er is gezet. Of TNT dat kan, weet ik niet helemaal zeker.
Goed, maar dat brengt een hoop gezeik mee. Kan weken duren voor zoiets weer rechtgezet heeft, en TS wil zijn cpu graag onmiddelijk.

March of the Eagles

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Blegh, ik verstuur voortaan maar onder rembours denk ik. :P

Maar goed nieuws; ik heb zojuist DHL gebeld en wat blijkt nou, de chauffeur die twee keer bij mij is langsgekomen heeft al meerdere klachten bij zich staan en bleek ook 'nieuw' te zijn. :X

Nu komt er een andere chauffeur en volgens DHL zal het nu gegarandeerd goed gaan. Dat mag ik hopen dan. :z

Wat een zooitje...

Goedkoop bellen via VoIP

• pven
  • Niet online
@ Hacku

Dan heb je dus wel een poot om op te staan, het kost je idd alleen een hoop tijd. :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 18-07-2008 12:02 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

MensionXL schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:02:
Blegh, ik verstuur voortaan maar onder rembours denk ik. :P
Rembours is helemaal klote. Ten eerste is het vaak duurder, en ten tweede moet je het bedrag een tijd gepast in huis hebben. Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar überhaupt meer dan E50 cash in huis hebben is bij mij thuis een unicum.

Nee, ik doe dat lekker met CC. Met dit soort geneuzel bel ik dan gewoon met mastercard en heb ik binnen de kortste tijd mijn geld weer terug.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:26
Ik heb ook ooit een keer een hele pc (uit losse onderdelen) onderdelen besteld bij Gistron...alles gewoon verlopen zoals het hoort en ik gewend was van Gistron, tot de verzending...pakket mooi via track&trace te volgen maar er werd nooit iets afgeleverd bij mij

Ik had vooruit betaald aan Gistron maar het pakket dus nooit gekregen van TNT, na een hele tijd en gedoe bleek dat het pakket gewoon gestolen was geworden bij TNT. Ik heb uiteindelijk natuurlijk netjes mijn geld teruggekregen en alles...maar ik stond er wel verbaasd van

Pakket van €1200 gewoon weg...

Overigens 2 weken geleden ook nog sowiets gehad met de Esprit online shop :P

Pakket verzonden, track & trace chauffeur is onderweg...hele dag thuis geweest braaf zitten wachten. Geen TNT auto / postbode gezien en om 19.00 verschijnt er op eens op mijn track & trace dat het pakket is aangeboden en geweigerd en daarom retour ging

Erg vreemde zaak, het was vrijdag toen...en TNT + Esprit zijn alleen tijdens kantooruren bereikbaar, dus ik moest tot maandag wachten...toen was het pakket reeds terug bij Esprit...

paar dagen terug opeens telefoon van Esprit, ze hadden het verkeerde adres op het pakket geplakt :P

[ Voor 9% gewijzigd door StraightOn.NL op 18-07-2008 12:21 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Geweldig, DHL heeft weer niet geleverd. :) Godver wat een gedoe zeg, is het nou zo moeilijk om je baan goed uit te voeren :? |:(

Goedkoop bellen via VoIP

• Mektheb
MensionXL schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:50:
Geweldig, DHL heeft weer niet geleverd. :) Godver wat een gedoe zeg, is het nou zo moeilijk om je baan goed uit te voeren :? |:(
Ja blijkbaar wel.. heb zoals die gene boven ons al vaker gezien pakketjes verdwijnen

was er niet een onderzoek geweest ze 50% van de dozen wel opschreven wat erinzat en bij andere 50% niet , en dat bij de gene wat eropstond er meer verduisterd was als bij de non gemerkte ?
kan het zo snel namelijk even niet vinden

En ik baal inderdaad van dit soort praktijken, ik krijg dagelijks pakketjes van de juwelier aangeboden waarop duidelijk staat niet afleveren bij ander adres , en je hoeft niet te krabbelen niks....
Het is ik zo eerlijk ben en netjes breng of pakketje weiger...maar ik neem hem liever aan en dat ik eerlijk ben en hem breng dan dat die geweigerd word en ze hem verduisteren

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Update:

Zercom heeft 'geregeld' dat ik m'n pakket morgen bij een DHL-centrum op kan halen.

Om de verzendkosten terug te krijgen moest ik Zercom mailen op een apart klachten e-mail adres, dit konden ze niet 1-2-3 voor mij vragen/regelen. De klachtenmail is zojuist verzonden. (imho is er niks naar mijn huis verzonden, dus waarom zou ik dan verzendkosten moeten betalen?)

DHL is ook gecontacteerd middels e-mail.

Hopelijk haalt het wat uit, ik hoop in ieder geval dat m'n CPU'tje morgen daar klaar ligt zodat ik hem alsnog heb. :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Cave_Boy
Heb je een nieuwe track en trace? Zodat je ook echt weet dat het er is en dat je niet zometeen voor niks daarnaartoe gaat?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Cave_Boy schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:45:
Heb je een nieuwe track en trace? Zodat je ook echt weet dat het er is en dat je niet zometeen voor niks daarnaartoe gaat?
Nope heb geen track & trace, ik was zoieso van plan om ze morgen te bellen zodat ze het kunnen traceren via m'n postcode en huisnummer. Op deze manier heb ik het al die tijd getraceerd.

Dat zal toch wel goed gaan?

Goedkoop bellen via VoIP

• Cave_Boy
Ik hoop het voorje. Ik denk niet dat je de eerste bent die voor niks naar zo'n service punt gaat.

(Misschien wel de eerste van die dag als je erg vroeg ben :9 t)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Cave_Boy schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:00:
Ik hoop het voorje. Ik denk niet dat je de eerste bent die voor niks naar zo'n service punt gaat.

(Misschien wel de eerste van die dag als je erg vroeg ben :9 t)
Haha :P Ik zal morgen (en/of dalijk) eerst contact opnemen voordat ik erheen ga. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MensionXL schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:40:
Update:

Zercom heeft 'geregeld' dat ik m'n pakket morgen bij een DHL-centrum op kan halen.

Om de verzendkosten terug te krijgen moest ik Zercom mailen op een apart klachten e-mail adres, dit konden ze niet 1-2-3 voor mij vragen/regelen. De klachtenmail is zojuist verzonden. (imho is er niks naar mijn huis verzonden, dus waarom zou ik dan verzendkosten moeten betalen?)
Omdat Zercom transport aan DHL betaald heeft?

March of the Eagles

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hacku schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:04:
[...]

Kunnen ze vast declareren. En een beetje klantvriendelijkheid mag er ook wel zijn na dit gezeik.

Goedkoop bellen via VoIP

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hacku schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:04:
Niet relevant. Zercom doet daarmee de toezegging dat de spullen bij jou thuis bezorgd worden. Hierbij heeft de TS de verplichting om thuis te zijn en het pakket in ontvangst te nemen. TS heeft aan zijn deel van de verplichting voldaan. DHL niet en dat is Zercom verwijtbaar. Dan moet Zercom zijn dienstverlener (DHL) maar onder zijn kloten schoppen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Het is niet Zercom die blijkbaar vervelend bezig is maar eerder DHL.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:08:
Maar ik sluit toch een overeenkomst met Zercom en niet met DHL? ;) Dat moet Zercom zelf verder maar uitzoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 18-07-2008 19:09 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

mmm... dacht dat je in react niet kon dubbelen... funny

[ Voor 114% gewijzigd door Cyberpope op 18-07-2008 19:14 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:08:
DHL handelt in opdracht van Zercom. Dus zijn ze een verlengstuk van Zercom. Niets meer en niets minder. Jij kunt zelf niet kiezen voor een verzender, want dan zou het een ander verhaal worden. Maar Zercom kiest.

(overigens als Zercom altijd met DHL verstuurd, zou dat voor mij een nog een reden zijn om niet met Zercom in zee te gaan. Mijn verzenden gaan via TNT . Ik woon op 40 meter van het postkantoor, waar het bijna altijd terecht komt omdat ik wienig thuis ben als ze langs komen).

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
Misschien goed voor de mensen, om een geldlimit te stellen voor bestelling per internet.
als het om een groot bedrag gaat, gewoon zelf proberen af te halen of kopen in een winkel en dan maar wat meer betalen< Scheelt iig een hoop ellende.
groter dan 300 euro heb ik nooit via internet besteld,maar gewoon iets meer betalen voor het produkt en zelf gaan afhalen.
bijvb een laptop zou ik gewoon in de winkel kopen, de verschillen in prijs zijn echt minimaal tegenwoordig.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 09:47
Je moet toch wel bij DHL zijn, tuurlijk kan je hierover wel klagen bij Zercom, die (hopelijk) bij DHL verhaal gaan halen.

Maar ik heb zoiets al meerdere malen meegemaakt, ik volg pakketjes prima volgens track en trace, ik blijf thuis, staat op track en trance dat het pakket aangeboden is zonder dat er iemand thuis was. Maar er is helemaal niemand aan de deur geweest. Overigens ook geen briefje in de bus.

Het zijn gewoon die luie k*tpostbodes die geen zin meer hebben en niet langskomen, en in het systeem gooien dat er maar niemand thuis was. Hierover kan je wel klagen bij het betreffende transportbedrijf. Bij TNT wel in ieder geval, DHL moet ook wel. Maak er een grote heisa van en hopelijk krijgt die postbode ook nog op zn donder :)

[ Voor 5% gewijzigd door lawtshjj op 18-07-2008 19:18 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Wij hebben hier eens verduisterde Timecapsule en een Eee pc gehad. Verzender verklaarde dat deze verzonden was, DHL verklaarde dat deze geleverd was.

Na een intern onderzoek van DHL bleek de pakketbezorger de pakketverduisteraar te zijn. Wellicht speelt bij jou hetzelfde.

• Cave_Boy
Was even benieuwd waar mijn DHL servicepunt is en deze is volgens DHL service locator 12,3KM van mijn huis af.

Ik wil voortaan echt geen DHL:p

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
frickY schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:19:
Wij hebben hier een verduisterde Timecapsule en Eee pc. Verzender verklaarde dat deze verzonden was, DHL verklaarde dat deze geleverd was.

Na een intern onderzoek van DHL bleek de pakketbezorger de pakketverduisteraar te zijn. Wellicht speelt bij jou hetzelfde.
Bij mij gaat het zo dat er gewoon wordt genoteerd dat ik niet aanwezig ben. ;) M'n pakket staat hopelijk gewoon bij het DHL-centrum te wachten. :)
Cave_Boy schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:21:
Was even benieuwd waar mijn DHL servicepunt is en deze is volgens DHL service locator 12,3KM van mijn huis af.

Ik wil voortaan echt geen DHL:p
Ik ook niet meer :P Ongeveer 10KM van mijn huis af :P Brandstofkosten tikken natuurlijk op deze manier ook weer aan...
Lawtje schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:18:
Je moet toch wel bij DHL zijn, tuurlijk kan je hierover wel klagen bij Zercom, die (hopelijk) bij DHL verhaal gaan halen.

Maar ik heb zoiets al meerdere malen meegemaakt, ik volg pakketjes prima volgens track en trace, ik blijf thuis, staat op track en trance dat het pakket aangeboden is zonder dat er iemand thuis was. Maar er is helemaal niemand aan de deur geweest. Overigens ook geen briefje in de bus.

Het zijn gewoon die luie k*tpostbodes die geen zin meer hebben en niet langskomen, en in het systeem gooien dat er maar niemand thuis was. Hierover kan je wel klagen bij het betreffende transportbedrijf. Bij TNT wel in ieder geval, DHL moet ook wel. Maak er een grote heisa van en hopelijk krijgt die postbode ook nog op zn donder :)
Mja het was al bekend volgens DHL dat die bezorger (die niet bezorgt :P) niet helemaal pluis was. Vandaag zou door een andere bezorger bezorgd worden. Dit is niet gebeurd, maargoed, dan maar morgen ophalen.

[ Voor 63% gewijzigd door MensionXL op 18-07-2008 19:23 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Bij ons ging het zo dat de bezorger de dag nadat we DHL hadden gecontacteerd bij de secretaresse alsnog een handtekening als bewijs van ontvangst probeerde te versieren, maar die weigerde gelukkig te tekenen want hij had geen pakketje bij zich.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MensionXL schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:05:
[...]

Kunnen ze vast declareren. En een beetje klantvriendelijkheid mag er ook wel zijn na dit gezeik.
Natuurlijk. Maar ze zullen eerst het geld bij DHL terugvragen, en dan pas aan jou terug betalen (vandaar ook dat ze een klachtenmail nodig hebben).

/edit

Net even gekeken, Zercom heeft ook zoiets als variabele verzendkosten (goede reden om daar niks te kopen). Zoiets vind ik niet kunnen, ik hoop dat je dat bedrag terug krijgt.

[ Voor 20% gewijzigd door XWB op 18-07-2008 19:40 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Maar over de zending is toch voor een groot deel DHL verantwoordelijk en toch niet Zercom? Die doen ook niet meer dan jouw product per post naar jou sturen, via DHL.

• Jiriki
  • Laatst online: 19-01 12:49
MensionXL schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:21:
Ik ook niet meer :P Ongeveer 10KM van mijn huis af :P Brandstofkosten tikken natuurlijk op deze manier ook weer aan...
Zo koop ik niet meer bij shops die met GLS versturen. Hun depot is 55 kilometer hier vandaan, en ik woon bij Eindhoven dus echt niet ergens achteraf. Ik ben er een keer of vijf geweest, maar dat is echt niet grappig...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17

LauPro

Prof Mierenneuke®

Cyberpope schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:18:
En ja, ik deze ervaring wel meer met pakketboeren. Soms hoorde ik geklepper van de brievenbus en lag er een briefje in "u was niet thuis". Bezorger op aangesproken, was die te lam op het pakketje in zijn auto mee tenemen. En vele van dat soort stunts.
Het punt voor de bezorgers van DHL/UPS is dat ze meer zakelijk ingesteld zijn. Bij bedrijven is het veel zekerder dat er iemand thuis is omdat ze ook binnen kantooruren leveren. Tegenwoordig met al die internetbestellingen kan het zijn dat bij een rit door een woonwijk misschien maar 30% kan worden afgeleverd. Sommigen hebben daar gewoon geen zin meer in, dit is iets wat men natuurlijk intern aan het aanpakken is.

Bij TNT/TPG/SV is mijn ervaring dat ze veel beter met particulieren omgaan, ze leveren bijvoorbeeld ook in de avond.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:44:
Maar over de zending is toch voor een groot deel DHL verantwoordelijk en toch niet Zercom? Die doen ook niet meer dan jouw product per post naar jou sturen, via DHL.
Met DHL heb jij als klant van Zercom niets te maken. Zercom biedt het aan om het product bij jouw thuis te bezorgen. Dat zij daar DHL voor inhuren is hun keuze. Ze hadden het ook zelf kunnen doen. De zending is en blijft dus de verantwoordelijkheid van Zercom.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• eX0duS
  • Laatst online: 27-01 13:09
Ik geloof dat er ook webshops zijn waar je kunt kiezen via wie je verstuurd (DHL of TNT), wie zijn keuze is het in dat geval, en wie is er dan verantwoordelijk?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Het blijft de verantwoordelijkheid van de winkel, maar als zij er duidelijk bij zet welke voor en nadelen er aan de verschillende wijze van verzenden hangen, kan zij niet op deze nadelen worden aangesproken.

Echter de winkel regelt het, dus is in essentie verantwoordelijk.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik ben om 12:30 bij DHL aangekomen, en wat bleek nou, m'n pakket was niet aanwezig of kon niet gevonden worden. :O

Klantenservice én Zercom beweerden dat ik het pakket kon afhalen op de locatie waar ik heen was gegaan.

:/

Goedkoop bellen via VoIP

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:28
Dat is helemaal zuur zeg... :/ En nu?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
emiel74 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:18:
Dat is helemaal zuur zeg... :/ En nu?
Ik heb Zercom gemaild met de vraag of ze mij willen bellen. (Ik ga niet dat 35 cent per minuut nummer bellen voor een domme fout die door hun is veroorzaakt)

Even aankijken wat er nu gaat gebeuren.

Goedkoop bellen via VoIP

• Jaguar645
  • Laatst online: 06:03
Mijn ervaring met DHL is de laatste tijd ook niet echt prettig... Leveren is nog wel goed gegaan (DHL Express) maar het afhalen van een pakket (retourzending via een andere DHL tak) is echt dramatisch...

Gaat om een TV die terug naar Komplett moet (niets dan lof voor Komplett trouwens die doen hun best om alles gelijk te regelen! Heb zelfs mijn vervanger al staan)

Maar heb het nu al een aantal keer gehad dat DHL langs zou komen om het op te halen, maar dat ik niemand gezien of gehoord heb (Draadloze bel in je kontzak steken dan hoor je die echt wel...). Voor gisteren heeft Komplett het zelf zo geregeld dat ze voor 15:00 zouden langskomen, ik kon ook echt niet langer omdat ik naar het werk moest.

Je raad het al, niet geweest. Ik liep bij Spaarnwoude op de stationsbrug om 15:12 ongeveer, en zag onder me een DHL busje aankomen rijden, en die ging wel richting waar ik woon. Maarja 3 uur is 3 uur.... en ik ben niet binnen 2 minuten weer thuis.

Hopen dat dat woensdag beter gaat, en naar de klantenservice bellen heeft ook geen nut, hoe hard je ook erop aandringt ze bellen niet verder voor je of zoeken iets uit :/ Ik doe iig liever geen zaken meer met DHL, geef mij maar het liefst TNT en anders is UPS ook wel ok.

• Mektheb
Eigenlijk hebben ze allemaal wel wat , bedoel ken zat van die mensen die er werken bij TNT DHL of UPS en die mensen zijn echt wel ok , maar er zitten ook mensen bij ja die gooien er met de pet na

Zo me trouwens niks verbazen TS als je pakketje " weg is "

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01 15:10

hefaistos

feestelijk gehandicapt

De TS koopt toch "incl verzendkosten" bij Zercom. Dat betekent dat zij aan de vervoerder betalen, daarmee vrachtbetaler en dáármee verantwoordelijk zijn voor de service die zij aankopen. Als het pakket dan kwijtraakt, is Zercom degene die de door hun aangewezen vervoerder/integrator aansprakelijk dienen te stellen. Ook geldt dat bij een te late levering. Hoewel dat dan weer te betwisten valt, ik noem als term een 'redelijke termijn'.

Trouwens, DHL is niet de enige pakketdienst in Nederland..

www.fedex.nl
www.ups.nl
www.tntpost.nl
www.tntexpress.nl
www.dpd.nl
www.npd.nl
www.sandd.nl

En voor de duidelijkheid, DHL heeft overal in Nederland dropoff-locaties, o.a. bij Videoland winkels, Shell stations etc etc. :)

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 16:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

volgens mij mis ik GLS in het lijstje. 1e keer iets via GLS op laten sturen en gelijk problemen. Was gewoonthuis. Belt chauffeur niet aan. Briefje in de bus dat ik moest bellen voor een nieuwe afspraak. Kan die dombo aan de andere kant van de tele mijn pakketnummer niet vinden. Hij snapte er niks van. Doorverbonden met andere medewerker en die had em meteen. 8)7

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:28
MensionXL schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:25:
[...]

Ik heb Zercom gemaild met de vraag of ze mij willen bellen. (Ik ga niet dat 35 cent per minuut nummer bellen voor een domme fout die door hun is veroorzaakt)

Even aankijken wat er nu gaat gebeuren.
En? Heb je al antwoord gehad van Zercom?
Ze hebben toch een valse belofte gedaan door te zeggen dat je je pakket op kon halen

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
emiel74 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:14:
[...]

En? Heb je al antwoord gehad van Zercom?
Ze hebben toch een valse belofte gedaan door te zeggen dat je je pakket op kon halen
Nope, nog totaal geen respons. Waarschijnlijk omdat het weekend is.

Ben benieuwd, persoonlijk vind ik toch wel dat hier iets tegenover moet staan, en dat zeg ik niet omdat ik gierig/hebberig ben, maar ik loop nu Zercom's zaakjes op te knappen.

Goedkoop bellen via VoIP

• thefxr
MensionXL schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:34:
[...]

Nope, nog totaal geen respons. Waarschijnlijk omdat het weekend is.

Ben benieuwd, persoonlijk vind ik toch wel dat hier iets tegenover moet staan, en dat zeg ik niet omdat ik gierig/hebberig ben, maar ik loop nu Zercom's zaakjes op te knappen.
Idd, je werkt niet voor zercom,he
Anders vraag je gewoon een retourboeking of een nieuwe zending. :+

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Zojuist DHL gebeld, en het zit weer in de vrachtwagen op weg naar mijn huis. :')

Goedkoop bellen via VoIP

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

MensionXL schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:14:
Zojuist DHL gebeld, en het zit weer in de vrachtwagen op weg naar mijn huis. :')
Hoop je ;)

Elect a clown, expect a circus.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hij is bezorgd! _/-\o_

Later dan verwacht, maar er staat al spanning op. 8)

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/31662/got/IMG_0886.jpg

Iedereen bedankt voor zijn imput. :) Ik vraag me alleen af wat ik nu nog met Zercom/DHL kan regelen.

Goedkoop bellen via VoIP

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Euuh. Niets? Alleen het ze laten weten dat je de volgende keer niet meer van hun service gebruik wenst te maken.

Verwijderd

Ik zou gaan voor een redelijke managementvergoeding van honderdvijftig euro per uur voor de tijd die je aan deze zaak hebt gespendeerd !

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verloren moeite, dat krijg je toch nooit voor elkaar. Verzendingskosten terug vragen, en recht in het gezicht zeggen dat je daar nooit meer koopt ;)

March of the Eagles

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:00

MsG

Forumzwerver

Andere tweakers inlichten dmv een shopreview.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Mektheb
MsG schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:12:
Andere tweakers inlichten dmv een shopreview.
inderdaad :)

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Bij TNT had ik z'n stunt mee gemaakt.
Track&Trace stond dat er niemand thuis was en er een brief was achtergelaten dat ze morgen terug komen. (staat op de site als je op die linkjes klikt van wat alles betekent)

Nou er was op die dag niemand thuis dus dat klopt, maar er was 100% geen briefje te vinden dat er iemand was geweest van de TNT. De dag erna kon ik het paket ontvangen en stond erop de doos dat ze voor de 2de keer langs kwamen.
Ik zei: ik heb gisteren geen briefje gevonden dat jullie waren geweest.
TNT man: Ow kan best
Ik dacht: Hmm goedkope reactie...

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:55
Met DHL heb ik dit al 2 keer meegemaakt, ze kwamen mijn laptop netjes ophalen..
2 Weken later zag ik online op rma.toshiba dat de reparatie klaar was, die week elke dag thuis geweest..
week erna gebeld, ze zeiden dat ik nog 1 week moest wachten.
Uiteraard weer niets ontvangen.. week erna gebeld.. en toen zeiden ze dat DHL al een langs was geweest, ik vertelde ze ook dat ik niets had ontvangen.. en niet eens een kaartje in mijn bus had van DHL, om me te laten weten dat ze langs waren gekomen..

En nu weer! Ik had mijn adapter vorige week moeten ontvangen.. Ik belde dus dinsdag, en ze vertelden me dat ze 2 keer langs waren geweest ( vorige week donderdag en vrijdag). En ik wist heel zeker dat op die dagen iemand thuis was! En ze hadden wederom niets in de brievenbus gegooid om mij te laten weten dat ze langs waren geweest.

Maar iets in mijn brievenbus gooien gaat ook nogal moeilijk als ze niet eens langskomen.

Nouja ik had dus gister gebeld, en had mijn adapter vandaag moeten ontvangen, ook niks..
Morgen weer bellen, en dan niet meer zo vriendelijk..

• thefxr
Yousif schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:15:
Met DHL heb ik dit al 2 keer meegemaakt, ze kwamen mijn laptop netjes ophalen..
2 Weken later zag ik online op rma.toshiba dat de reparatie klaar was, die week elke dag thuis geweest..
week erna gebeld, ze zeiden dat ik nog 1 week moest wachten.
Uiteraard weer niets ontvangen.. week erna gebeld.. en toen zeiden ze dat DHL al een langs was geweest, ik vertelde ze ook dat ik niets had ontvangen.. en niet eens een kaartje in mijn bus had van DHL, om me te laten weten dat ze langs waren gekomen..

En nu weer! Ik had mijn adapter vorige week moeten ontvangen.. Ik belde dus dinsdag, en ze vertelden me dat ze 2 keer langs waren geweest ( vorige week donderdag en vrijdag). En ik wist heel zeker dat op die dagen iemand thuis was! En ze hadden wederom niets in de brievenbus gegooid om mij te laten weten dat ze langs waren geweest.

Maar iets in mijn brievenbus gooien gaat ook nogal moeilijk als ze niet eens langskomen.

Nouja ik had dus gister gebeld, en had mijn adapter vandaag moeten ontvangen, ook niks..
Morgen weer bellen, en dan niet meer zo vriendelijk..
van dat soort dingen wordt je erg ziek van, ja
:(

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

De verkoper is verantwoordelijk tot aflevering: of dat nu bij afhalen is of bij gebruikmaking van een vervoerder:
Artikel 9
1. De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren. Onder toebehoren zijn de aanwezige titelbewijzen en bescheiden begrepen; voor zover de verkoper zelf daarbij belang behoudt, is hij slechts verplicht om aan de koper op diens verlangen en op diens kosten een afschrift of uittreksel af te geven.
2. Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.
3. In geval van koop met eigendomsvoorbehoud wordt onder aflevering verstaan het stellen van de zaak in de macht van de koper.
Artikel 11
Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9.

Bron: Burgerlijk Wetboek Boek 7 Titel 1 Afdeling 3

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met Zercom.... Al diverse malen aan de telefoon gehangen maar tot op heden nada!
Is voor het eerst dat ik daar iets bestel! In dit geval een moederbord. Heb dit bord op 9 juli 2008 besteld maar tot op heden 11 augustus 2008 nog niets gekregen. Ook een wazig verhaal dat ik de bestelling geweigerd zou hebben! Heb nooit eeb bestelling gezien dus wie heeft dan getekend? Zou dan zegeen voor die 6 euro stuur je het opnieuw maar nee hoor eerst wachten tot er uitsluitsel is van TNT!!! Lekker klantvriendelijk. Ga vanddag nogmaals bellen en kijken wat de stand van zaken is!
Ik heb al zoveel via internet besteld maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:26:
Ga vanddag nogmaals bellen en kijken wat de stand van zaken is!
Heb je de T&T code en heb je zelf ook kunnen zien dat het aangeboden is volgens T&T? Laat Zercom anders eens de T&T code leveren waarmee je dit bij TNT alsnog zelf kunt controleren. Dan weet je in ieder geval meteen wie de steek heeft laten vallen...

[ Voor 41% gewijzigd door coyote1980 op 11-08-2008 11:51 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Volgens de T&T code staat dit er: Zending niet afgeleverd; geweigerd door geadresseerde. Retour afzender ...
Echter ik heb nooit een pakket getekend of geweigerd.
Inmiddels al weer 2 maal met Zercom aan de lijn gehangen! Zou terug gebeld worden.. Dus niet!! Kan ik echt pissig over worden. ooo hebben ze u dan nog niet terug gebeld ??? Ik ga mijn collega vragen of hij u terugbelt .....Wij bellen u echt terug.... inmiddels alweer bijna 15.30 en nog geen telefoontje!
Ongeloofelijk wel laten betalen maar leveren ho maar! We houden jullie op de hoogte

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zijn collega laten terugbellen, dé smoes om een klant te ontwijken.

March of the Eagles

Verwijderd

Morgen staat TNT opnieuw op de stoep.....zeggen ze! Eerst zien dan geloven!

Verwijderd

Het moederbord is binnen en werkt..... heeft even geduurd maar goed!
Pagina: 1