• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb net een C2D E8400 @ 3ghz + Foxconn Mars gekocht. Nou kwam ik erachter dat deze CPU goed is over te clocken en omdat mijn mobo speciale features heeft voor overclocken vond ik het wel waard om eens een beetje te proberen.
Ik heb de E8400 nu op 3.3ghz lopen (5%) en het loopt nog perfect. Ik heb de Cooler Master GeminII + 2 Areacool fans erop gezet waardoor de CPU stressed niet boven de 48 graden komt.
Maar mijn werkelijke vraag, hoe ver kan je doorgaan totdat je het voltage moet opkrikken? Niet dat ik dat van plan ben, meer gewoon curiosity.

Thanx,
Jasper

-- All science is either physics or stamp collecting

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36

_Apache_

For life.

Je kan eerder juist het voltage verlagen, dan word ie zuiniger en koeler.. :).

Eist, C1E ed uitshakelen, voltage op standaard laten staan en stapje bij stapje laten zakken. Door voltage te laten zakken raak je een boel warmte kwijt en word ie zuiniger, zonder snelheidsverlies! :)

Tot hoever je door kan gaan? Tot hoever wil je gaan? Lees het 45nm oc topic is door, daar staat vast het maximale voltage voor een 24/7 setup.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik zou EIST en C1E lekker aanlaten, overklokken gaat prima met dat spul aan. Er is geen reden om geen stroom te besparen en minder warmte in je kast kwijt te raken toch? Beetje onzin om het uit te zetten ;)

Youtube Download ubersnel.nl

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het voltage doe je met een stapje omhoog als je computer tijdens een stresstest instabiel wordt. Als je aan de 'maximale waarde' (zie hier onder 'VID voltage range', of wat je voor jezelf als maximum gesteld hebt) van het voltage komt doe je de fsb een stapje terug totdat je systeem stabiel is tijdens het stressen.
Zorg er trouwens ook voor dat je processor niet te warm wordt tijdens het stressen als dit gebeurt staat je voltage ook te hoog ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Flythe op 17-07-2008 14:10 ]