[iPhone 3G] Agenda syncen met Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Topicstarter
Okay...na een aantal posts in het algemene "iPhone 3G ervaringen topic deel 10" even een apart topic. Ik hoop écht dat iemand me hier mee kan helpen, anders heb ik echt een vet probleem..... :X

Situatie:
  • 1 iPhone 3G 16GB gekocht, met i150.
  • 1 PC thuis, Vista x64 Ultimate, met laatste iTunes
  • 1 werklaptop op het bedrijfsnetwerk, Windows XP SP2, Outlook 2003 met bedrijfsmail/agenda/contactpersonen.
Ik wil als volgt syncen:
  • mediabibiliotheek met de thuispc - is gelukt. Geen enkel probleem.
  • Contactpersonenen, agenda en e-mail met de werklaptop.
Nou, dáár gaat 't dus mis.
  • het syncen duurt absurd lang. 10 minuten voor 180 contacts, 15 minuten voor de agenda.
  • Erger nog: na die 25 minuten wachttijd is er NIETS in m'n agenda op de iPhone verschenen.
  • En inderdaad....mail syncen is gewoon echt onmogelijk.....bedrijfsexhange infra is geen Exchange ActiveSync infra, laat staan een internetfacing infra...daar ga ik ook niet over, en kan ik dus ook niets aan veranderen.
Maar goed...wat ik denk dat dus oplosbaar zou moeten zijn is het syncen van de agenda.
Dáár gebruik ik m'n Tytn2 dagelijks, en dat wil ik dus ook absoluut in de iPhone terug zien.
Als dat niet werkt, kan ik 'm beter terug gaan brengen, want dan blijf ik bij m'n Tytn2.

Heeft iemand hier tips/trucs/fixes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MarcelG schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:10:
aaaaargh....hij is nog steeds bezig met "Contactgegevens met iPhone van Marcel synchroniseren"....
Oh nee, nu springt ie naar "Agenda's met iPhone van Marcel synchroniseren"....

Over de mail ; dat gaat dus gewoon niet lukken ; je kunt geen mail syncen vanuit Outlook net zoals je dat met bijvoorbeeld ActiveSync op de Tytn2 wel hebt. Echt, major bummer.
Euh, activesync is zover ik weet voor e-mail alleen een client-serverprotocol, dat gaat nooit via Outlook. Je Tytn2 heeft dus geen Activesync of je gebruikt 't niet.
Tussendoor gekeken of MobileMe een oplossing is : nada...want we zitten hier achter een proxy, en dat ondersteund MobileMe niet... :X Account meteen opgezegd....
Ik dacht dat alles simpel was met een Apple product....mail en agenda syncen blijkbaar niet.
Gewoonlijk wel. Als je echter achter belachelijke infrastructuurrestricties zit worden dingen in veel gevallen wat lastiger. En nu dus ook.

Kun je geen VPN opzetten naar binnen om te syncen trouwens? Da's namelijk een beetje 't idee achter de VPN-ondersteuning van het apparaat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 11:15
MarcelG schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:56:
Oh mijn god....ben ik nou helemaal achterlijk, of zijn ze bij Apple van de pot gepleurd?
Ik heb dus sinds gisteren m'n prachtige iphone binnen, en alles werkt, behalve syncen met m'n werk PC.
  • een sync duurt ten eerste een eeuwigheid ; 186 contacts duurde net 5 minuten.....de agenda is nu bezig, en dat duurt ook al ruim 15 minuten, maar nog geen voortgang te bespeuren
  • e-mail vanuit Outlook op de iphone krijgen is blijkbaar niet mogelijk...???? Hoe heb ik daar ooit in kunnen trappen? We hebben Exchange servers, maar die zitten in ons interne netwerk, en m'n iPhone kan daar geen contact mee leggen....nu heb ik dus alleen Gmail op m'n iPhone, en geen werk-mail zoals ik dat op m'n Tytn2 wel gewoon heb.
I don't get it..... :?
1: Dat is alleen de eerste sync, verder kun je evt instellen dat hij niet elke keer een volledige backup hoeft te maken.
2: hoe kan dat met andere telefoons dan? en wat wel zou moetten kunnen is via vpn (wat de iphone wel heeft) inloggen op jullie interne bedrijfsnetwerk, en dan via exchange syncen. Moet je bedrijf wel een vpn mogelijkheid hebben. Vind dit niet echt een defect van de iphone, je mail syncen met je client op je pc en niet met de server is gewoon ranzig.

edit: blijkbaar is het wel gebuikelijk, maar ik blijf het ranzig vinden.
Maak werkt de alternatieve manier die ik voorgesteld heb bij jouw niet?

[ Voor 5% gewijzigd door martijnve op 17-07-2008 14:58 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
Je outlookserver moet geconfigureerd zijn voor pushmail, dan moet je account geactiveerd worden en dan is het een piece of cake.
Ik werk er nu bijna een week met veel plezier mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
Okay...onder welke steen heb ik dan gezeten met Microsoft ActiveSync en de HTC Tytn2 ?
Gewoon, usb kabel er in, in Microsoft Activesync aangeven dat ie met Outlook moet syncen, klaar.

Naast een client-server protocol is ActiveSync ook een synchronisatiepakket:
ActiveSync allows you to create a synchronization relationship between your mobile device and PC using a cable, cradle, Bluetooth, or infrared connection. ActiveSync can also make it possible for your device to connect to other resources through your PC.
[...]
You can use ActiveSync to keep information up-to-date on both your device and your PC. If you make a change in one place, the next time you synchronize, the change is automatically made to the corresponding information on the other computer. No matter where you are viewing the information, you know it's up-to-date.
Oftewel, m'n Tytn2 haalt de mail uit de Exchange server middels de Outlook MAPI en niet rechtstreeks.
Zo gebruikte ik 't jaren terug ook al met m'n Palm V, Palm Tungsten, Qtek 8020 en Qtek 8310.
Dat anno 2008 de iPhone 3G dat niet kan vind ik een behoorlijke tegenvaller.
Maar goed, daar leer ik wel mee leven.
Waar ik minder mee kan leven is het niet kunnen syncen van m'n Outlook agenda.
Ik heb nu een aantal KB artikelen die ik aan het uitvogelen ben ; o.a. deze: http://support.apple.com/kb/HT1692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
Hoezee!!! Het is eindelijk gelukt om m'n agenda te syncen.
De oplossing was typisch windows:
  • Uninstall iTunes
  • Verwijder Outlook profiel
  • Maak Outlook profiel opnieuw aan
  • Maak de agenda helemaal leeg (export)
  • Importeer de agenda opnieuw, gedeeltelijk
  • Herstarten
  • itunes installeren
  • Outlook opstarten
  • itunes starten
  • iPhone koppelen
  • Agenda selecteren voor de sync
  • Klaar!
Nu synct alles binnen 17 seconden ; 180 contacts & 2000 agenda items.
Helaas nog geen mail, maar ik ga eens kijken of ik met VPN er op kan komen....we gebruiken hier wel een aangepaste Cisco VPN client, en hebben nog Exchange 2003 (en ik heb begrepen dat 2007 nodig is voor pushmail/agenda/contacts).

Maar goed, m'n Tytn2 mag nu eindelijk weg! Whooohooo!
Ik hoop wel dat er nog wat verbeteringen in de agenda van de iphone komen.
  • Betere hoorbare melding van een afspraak
  • Ondersteuning van de Outlook kleuren in de agenda
  • Toon genodigden van een afspraak
  • een week-view
Maar goed, we wachten wel even op firmare 2.1 :)
Pagina: 1