Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb op mijn pc (een HP desktop pc +-1 jaar oud) windows/HP herstel gedaan bij het booten omdat hij niet meer in windows kwam. er stond dat persoonlijke bestanden niet gewist zouden worden. toen het herstel klaar was was echter heel de desktop en mijn documenten leeg waar eerst mappen stonden. Ik dacht dat deze herstelconsole alleen windows zou repareren, zoals dit vroeger ook kon, en dat de bestanden in tact bleven.

kan ik deze desktopbestanden nog terugkrijgen via een recovery tool? of staan deze dan ergens in een map?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

mvg Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
waarschijnlijk staan ze op je c schijf onder documents and settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er was/is maar 1 account op de pc. dan is er ook maar 1 map van de user neem ik aan in de documents en settings map? of maakt herstel een nieuwe account aan?

vindt er bij herstel een format plaats? anders kan ik met een recovery tool ook de bestanden nog vinden toch?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
HP herstel is een restore naar fabrieksinstellingen meestal.

Wat wel zou kunnen is dat ze een verse install hebben gedaan, en er een nieuwe user is aangemaakt maar dat die ook een nieuw, schoon profiel heeft.
Rest de vraag: staat er nog een oud userprofile in je "Documents & Settings" waar de spullen staan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 11:17
wat op je desktop staat is meestal alleen een snelkoppeling, en niet het daadwerkelijke bestand. Die staat dan ergens anders. Dus gewoon in verkenner kijken.
edit: ohw, zo'n herstel. Ik dacht die systeemherstel vanuit windows. Dus laat maar.

[ Voor 21% gewijzigd door elmertje op 17-07-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:57:
HP herstel is een restore naar fabrieksinstellingen meestal.

Wat wel zou kunnen is dat ze een verse install hebben gedaan, en er een nieuwe user is aangemaakt maar dat die ook een nieuw, schoon profiel heeft.
Rest de vraag: staat er nog een oud userprofile in je "Documents & Settings" waar de spullen staan?
er stonden 2 keuzes. 1 was idd terug naar fabrieksinstellingen en de andere was alleen herstel, waarbij expliciet stond dat persoonlijke bestanden niet gewist zouden worden.
in het laatste geval zal er geen format plaatsgevonden hebben lijkt mij?

@elmert
het gaat niet om snelkoppelingen, maar om mappen die op de desktop stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist easyrecovery professional en getdataback geprobeert op de pc. deze blijven allebij hangen bij een bepaald block en daarna loopt de pc vast. heeft het nog zin om een externe sata hdd casing te kopen en het op een ander systeem te proberen, of is deze schijf dan gewoon helemaal kapot?

hartelijk dank.

marc
Pagina: 1