Toon posts:

Overklokproblemen; voltages gelockt in BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij wordt het de eerste keer dat ik ga overklokken. Ik heb mezelf al goed ingelezen, maar toch stuit ik nog op een paar problemen. Ten eerste geeft de BIOS aan dat de voltages allemaal op "auto" staan en dit valt vooralsnog niet te veranderen :/ Ten tweede zie ik ook nergens de PCIE Frequency staan. Ik hoop dat er iemand mij van advies kan voorzien :)

Specs:

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 Mhz
Mobo: MSI P45 Neo3-FR
Geheugen: Kingston DDR2 PC6400 800Mhz 2048 MB
Koeler: Arctic Freezer 7 Pro

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Welke bios heb je ? Dat de voltages op auto staan is niet zo gek. Probeer eens op zo'n ' auto ' te gaan staan en druk dan eens op enter. Werkt dat niet, probeer eens met pijltje links rechts iets, of anders + en -.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 10:25

SECURITEH

Man of legend.

In sommige BIOS versies (zoals in mijn Asus MoBo) moet ik eerst een andere optie (ben de naam vergeten) op manual zetten voordat ik de voltage etc. kan aanpassen, ik zou zeggen pak het boekje van je MoBo erbij, het antwoord zal er zeker in staan.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kun je bijna allemaal instellen onder het kopje M.I.T. (Motherboard Intelligent Tweaker). ;)
Moet je eerst 'iets' op manual zetten inplaats van AUTO, weet zo niet uit mijn hoofd wat. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
BIOS: V 1.1 05282008

Heb het boekje van de mobo al helemaal doorgespit en er staat niks in over hoe je de voltages van "auto" kunt afhalen. Het enige dat er bij staat is dat je de voltages kunt veranderen meer niet. Enter werkt niet, pijltoetsen en +/- geeft ook geen reactie. Ook gekeken naar verschillende opties binnen de BIOS om de voltages te enablen, maar ook dit geeft geen reactie helaas.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Google is your friend. Gezocht op: MSI P45 Neo3-FR overclocken.
Eerste hit is Hardware.info
Die pagina vertelt mij dat het onmogelijk is om PCI en PCI-express klik in te stellen.

http://www.hardware.info/...wproduct/MSI_P45_Neo3FR/#

edit: typo

There is no place like 127.0.0.1

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-01 00:58
excuus voor de bumb!

Maar ben zelf ook in bezit van dit MOBO, betekend deze laatste post voor mijn post nou dat met dit mobo niet valt te OC-en? Want krijg mijn e8400 niet stabiel :(
Pagina: 1