Toon posts:

Flash Bios failed (@bios en Face Wizard)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou onlangs mijn BIOS updaten nadat mijn pc nogal vertraagd was na installatie van een nieuwe driver. Omdat ik geen floppy heb dacht ik dit via @bios te doen (zware fout zo bleek)

Ik kreeg volgende errors: Alloc kernel memory failure, Translate memory failure en Free kernel memory failure en dit herhaaldelijk tot er verscheen: Flash BIOS failed.

Nu heb ik geprobeerd dit recht te zetten met Face Wizard, dat zou dan beter gaan omdat dit je MOBO direct herschrijft maar daar krijg ik dezelfde errors.

Ik vrees dat als ik nu reboot mijn pc naar de haaien zal zijn. Hoe kan ik mijn BIOS alsnog resetten naar de eerste versie of alsnog updaten? Iig zou ik graag mijn mobo redden.

Ik heb een GA-P35-DS3 mobo, rev. 1.0.

Alvast bedankt voor de hulp,

Waylander

Verwijderd

Is het mogelijk om in windows te flashen?
Desnoods met universeel progje Als Uniflash

Zit er een dual bios op deze serie ,zou je bios moeten kunnen herstellen.

Eigenlijk geen reden om je bios te flashen he.

Verwijderd

k wou onlangs mijn BIOS updaten nadat mijn pc nogal vertraagd was na installatie van een nieuwe driver.
Drivers en firmware zijn heel verschillende werelden.
Omdat ik geen floppy heb dacht ik dit via @bios te doen (zware fout zo bleek)
Heb je alle stappen voor de zekerheid (dat is dacht ik een recent model) hierop gevolgd?

Je kunt je handleiding naslaan op dat dual-bios gebeuren, maar als Gigabyte is zoals Asus met mijn arme M2N-E :'( denk ik dat je hem moet hotflashen of "laten" updaten.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 22:36
Anders vervangende chip bestellen bij http://www.flashbios.org/ . Wel voorgeprogrammeerd met de juiste bios !

Ook gedaan en werkt perfect. @ hieronder, mijn bios was ook 'crash free' e.d.., zou een 2e bios o.i.d. inzitten maar kwam via google genoeg mensen tegen die ook geen andere keus hadden dan het bios chipje te vervangen..

[ Voor 56% gewijzigd door mrFoce op 17-07-2008 12:55 ]

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:35
ik had precies het zelfde als jou
wou ook met @bios flashen constant die foutmeldingen dus maar op goed geluk een reboot uitgevoerd en daar werd dus de 2de bios ingeschakeld om de 1ste te herstellen.
dus als je een dualbios of zelfs Quadbios heb kan het naar mijn zeggen geen kwaad om een reboot te doen.

Verwijderd

Is het bij Gigabyte ook niet zoals bij Asus? Dat als je je mobo CD/DVD erin douwt dat hij hem dan automatisch flasht ?

Verwijderd

Het is idd vaak geval dat mobo makers een beetje jokken (crashfree™, quadbios™) over de gevoeligheid van hun bioschips, hecht dus niet veel waarde aan de feature set want de mijne miste dus zelfs een bootblock.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat mijn Mobo nog van voor de dualbios toestanden is, er staat in ieder geval niets over een dualbios in de handleiding.

Ik denk dat ik maar gewoon de kans zal wagen en rebooten, het lijkt me dat er weinig anders aan te doen valt :)

In het beste geval werkt het boeltje en zit ik terug met het probleem dat ik had voor ik begon te flashen en in het slechtste geval wordt dat dan een nieuwe chip of mobo.

Bedankt voor de hulp!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als je iemand kent met dezelfde moederboard of iig dezelfde type Bios-chip dan zou je ook een hotflash kunnen proberen. Zo heb ik lang geleden mijn moederboard weer gefixed :)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:00:
Ik denk dat mijn Mobo nog van voor de dualbios toestanden is, er staat in ieder geval niets over een dualbios in de handleiding.

Ik denk dat ik maar gewoon de kans zal wagen en rebooten, het lijkt me dat er weinig anders aan te doen valt :)

In het beste geval werkt het boeltje en zit ik terug met het probleem dat ik had voor ik begon te flashen en in het slechtste geval wordt dat dan een nieuwe chip of mobo.

Bedankt voor de hulp!
Die heeft zeer zeker een virtual dual bios. Anders zou je geen P35-DS3 hebben.
Pagina: 1