Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2003] Verzenden via domein bij planet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft bij planet een domeinnaam aangevraagd zodat hij e-mails kan versturen onder die naam in plaats van zijn standaard planetaccount. Als je dat e-mailadres bij outlook invult met zijn planet inlog-gegevens en pop/smtp instellingen en een test uitvoert, dan krijgt alles een vinkje, maar de test-email kan niet verzonden worden.

Het programma zegt dan dat het veld: e-mailadres gecheckt moet worden. Het lijkt me logisch dat er in dat veld het e-mailadres moet staan waarmee je wilt verzenden, en niet zijn standaard planetaccount, want die zal het verschil niet zien tussen een info@ webmaster@ of postmaster@.

- De domeinnaam staat op een account dat alles forward naar zijn standaardaccount
- Hij heeft er altijd mee kunnen verzenden, tot hij een keer op reis ging en zijn instellingen heeft veranderd. (hij weet echter niet meer wat hij gedaan had 8)7 )
- Ontvangen kan nog wel gewoon

Meer info nodig of tips reageer aub.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 17:38

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:55:
- Hij heeft er altijd mee kunnen verzenden, tot hij een keer op reis ging en zijn instellingen heeft veranderd. (hij weet echter niet meer wat hij gedaan had 8)7 )
Is het niet makkelijk om gewoon het account te verwijderen en vervolgens opnieuw aan te maken? De instellingen welke daarop betrekking hebben staan dan namelijk ook gewoon op hun standaard waarden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bastiaan op 17-07-2008 10:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is me niet duidelijk wat de instellingen nu precies zijn. Wat staat er in welk veld?

Nee we hoeven de echte domeinnaam en wachtwoord niet te hebben :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
e-mailadres: info@eigendomein.nl
username: de planetusername waaraan de eigen domeinnaam verbonden is (4 letters, 4 cijfers)
wachtwoord: logisch
pop: pop.planet.nl
smtp: mail.planet.nl

Ports zijn gecontroleerd en gewoon 110 en 25.

het eerste veld zorgt echter voor de fout (ja het is wel op spelling gecontroleerd).
ontvangen lukt wel aangezien de domein ook een alias is van de planetaccount.

Bij zijn planetaccount staat het adres ook netjes bij zijn mailbox.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:55:
Mijn vader heeft bij planet een domeinnaam aangevraagd zodat hij e-mails kan versturen onder die naam in plaats van zijn standaard planetaccount. Als je dat e-mailadres bij outlook invult met zijn planet inlog-gegevens en pop/smtp instellingen en een test uitvoert, dan krijgt alles een vinkje, maar de test-email kan niet verzonden worden.

Het programma zegt dan dat het veld: e-mailadres gecheckt moet worden. Het lijkt me logisch dat er in dat veld het e-mailadres moet staan waarmee je wilt verzenden, en niet zijn standaard planetaccount, want die zal het verschil niet zien tussen een info@ webmaster@ of postmaster@.

- De domeinnaam staat op een account dat alles forward naar zijn standaardaccount
- Ontvangen kan nog wel gewoon

Meer info nodig of tips reageer aub.
Je pop3 instellingen kunnen die van je domain zijn. Echter komt het vaak voor dat je de smtp van planet moet gebruiken om te versturen. Hoe die is weet ik niet uit mijn hoofd.
pop = pop.jeeigendomein.nl
smtp = mail.planet.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou pop.domein.nl en mail/smtp.domein.nl kunnen proberen?
Hij heeft geen eigen mailserver, maar gewoon een planet pakket voor een eigen domeinnaam.

Edit: het is natuurlijk ook mogelijk dat het in zijn KPN-instellingen zit, dus bij zijn instellingen op http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bastiaan schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:57:
[...]

Is het niet makkelijk om gewoon het account te verwijderen en vervolgens opnieuw aan te maken? De instellingen welke daarop betrekking hebben staan dan namelijk ook gewoon op hun standaard waarden.
Geprobeerd, nu als ik iets verzend (zonder domein, dus gewoon zijn planetmail) krijg ik een fout: 550 5.7.1 Unable to relay for gebruiker@domein.com.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:08:
Dus ik zou pop.domein.nl en mail/smtp.domein.nl kunnen proberen?
Hij heeft geen eigen mailserver, maar gewoon een planet pakket voor een eigen domeinnaam.

Edit: het is natuurlijk ook mogelijk dat het in zijn KPN-instellingen zit, dus bij zijn instellingen op http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx
Hmmm... Dan zou pop.planet.nl en mail.planet.nl moeten werken. Dan moet ik even verder denken. (andere optie is om kpn/planet helpdesk te bellen. Niet wenselijk maar toch...)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:54:
[...]

Geprobeerd, nu als ik iets verzend (zonder domein, dus gewoon zijn planetmail) krijg ik een fout: 550 5.7.1 Unable to relay for gebruiker@domein.com.
Kun je een screenshot van je instellingen hier posten?

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik zo doen als ik bij mijn vaders laptop kan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

550 5.7.1 Unable to relay for gebruiker@domein.com.
Lijkt me helder: de mailserver van Planet laat het niet toe. Probeer eens of verificatie voor SMTP werkt. Zo niet zal je een andere SMTP server moeten gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat hij het wel gedaan heeft, die mail.planet.nl als smtp.
Waar verifieer ik die smtp dan

edit: hetzelfde resultaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 16:50 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://i37.tinypic.com/25ur294.jpg
Hier het bovenste vinkje aan en de optie aanmelden met: in te schakelen en je account gegevens invullen.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 17-07-2008 16:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gefixt!!

Ik vulde bij de smtp die van quicknet in (onze provider) en nu werkt het gewoon naar behoren. Ik ben niet zo'n genie als het daar op aan komt. De rede dat ik dacht dat dit niet werkte is omdat de testmail niet verstuurd werd met quicknet als smtp. Toen ik echter een mail naar iemand anders stuurde lukte het gewoon.

Iedereen bedankt hoor, vooral F_J_K die me het nodige geheugensteuntje gaf, vooral dom van mij dat ik niet vermeld had dat planet alleen de mail was, en quicknet onze provider.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:06:
Het is gefixt!!

Ik vulde bij de smtp die van quicknet in (onze provider) en nu werkt het gewoon naar behoren. Ik ben niet zo'n genie als het daar op aan komt. De rede dat ik dacht dat dit niet werkte is omdat de testmail niet verstuurd werd met quicknet als smtp. Toen ik echter een mail naar iemand anders stuurde lukte het gewoon.

Iedereen bedankt hoor, vooral F_J_K die me het nodige geheugensteuntje gaf, vooral dom van mij dat ik niet vermeld had dat planet alleen de mail was, en quicknet onze provider.
Kijk, prima. Ik dacht dat planet jullie provider was. Meestal moet je de versturende mail via je provider laten gaan en de inkomende haal je van je domein. In jullie geval planet.

Fijn dat het opgelost is.
Pagina: 1