Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Situatie:
Werkgerelateerd een hotel geboekt. Hotel maakte de boeking verkeerd door een oude boeking verkeerd te kopieren. Hotel volledig vol op de dagen dat ik er was.

Rondom het hotel was geen plek beschikbaar, ze hebben er een uur voor rondgebeld. Via eigen site bedrijf gecontroleerd, alleen maar kamers 20 mijl verder beschikbaar voor 1500,- pond e.d.

Uiteindelijk een B&B gevonden, 40,- pond per nacht, twee nachten. Hotel betaalde de taxi er naar toe, maar niet het B&B. Een normale hotel overnachting is 120 pond.

Vanavond ben ik weer in mijn normale hotel wat de boeking verkeerd plaatste. Wat voor compensatie is redelijk om te vragen? Ik zou dit van te voren willen weten voordat ik bij mijn normale hotel ben, niet om herrie te schoppen, maar wel om duidelijk te maken dat ik 'not amused' was.

Een B&B met gedeeld badkamer en wc is nou niet echt denderend vergeleken met een drie sterren hotel :X

Iemand suggesties? Betalen B&B, verschil hotelovernachting betalen, upgrades? Ik ben zelf waarschijnlijk niet meer in dit hotel na vannacht, toevalligerwijs is dit hoogstwaarschijnlijk de laatste keer dat ik er ben, het project is bijna afgelopen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

zou gewoon je Kosten terug vragen die je gemaakt heb. verder mischien een etentje er uit slepen... Maar ben verder zelf daar nooit zo moeilijk in zeker niet als ik nog maar 1nacht er moet slapen.....

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16
Als het je puur om het geld gaat, moet je natuurlijk proberen om dat terug te vragen. Gaat het je om het principe, vraag dan een etentje o.i.d.

Ik heb het ook eens gehad bij een bekend hotelketen met zo`n toekang op het dak. Verkeerde kamer, maar wel twee maal ontbijt op bed eruit gesleept, was m`n vriendin natuurlijk helemaal blij mee. :o

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Geld terug is niet zo spannend natuurlijk als je werkgever betaald. Vraag beter een tegoedbon voor een gratis overnachting, die kun je dan prive gebruiken ;)

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Bigfoot schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:07:
Geld terug is niet zo spannend natuurlijk als je werkgever betaald. Vraag beter een tegoedbon voor een gratis overnachting, die kun je dan prive gebruiken ;)
Hollander :P :o

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Verwijderd

Tja ik werk zelf op een camping dus misschien dat ik niet geheel objectief ben, maar... Waarom zou je compensatie moeten krijgen? Natuurlijk is het erg vervelend dat je wat minder luxe kreeg, maar ze hebben nog wel een andere slaapplaats voor je gevonden.

Het lijkt mij persoonliijk raar om compensatie te gaan eisen: als een hotel iets wil compenseren zullen ze dit zelf wel aanbieden. Je kan uiteraard bij de balie naar de leidinggevende vragen, gaan schreeuwen, hoop problemen maken, etc maar wat schiet je er mee op? Helemaal niks, aangezien je daar toch niet wil terugkomen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:11:
Tja ik werk zelf op een camping dus misschien dat ik niet geheel objectief ben, maar... Waarom zou je compensatie moeten krijgen? Natuurlijk is het erg vervelend dat je wat minder luxe kreeg, maar ze hebben nog wel een andere slaapplaats voor je gevonden.

Het lijkt mij persoonliijk raar om compensatie te gaan eisen: als een hotel iets wil compenseren zullen ze dit zelf wel aanbieden. Je kan uiteraard bij de balie naar de leidinggevende vragen, gaan schreeuwen, hoop problemen maken, etc maar wat schiet je er mee op? Helemaal niks, aangezien je daar toch niet wil terugkomen.
Als je een hotel kamer boekt en deze word toegezegd zou ik ook niet amused zijn als die dan niet beschikbaar is.
Het hotel zou op zijn minst een mooi gebaar kunnen maken door idd een etentje te betalen of iets dergelijks.
Als je meer kosten gemaakt hebt dan dat je in het hotel gehad zou hebben zou het ook fair zijn als ze dat vergoeden, maar volgens mij zat je nu juist in een goedkopere accomodatie.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Even vooropgesteld dat ik altijd tevreden was over het hotel en nu nog steeds. Maar de boeking is wel verkeerd gegaan en ik heb daardoor in een B&B gezeten ipv een fatsoenlijk hotel.

Wat maakt dat uit zou je afvragen? Nou veel. Als eerste dat ik pas in de avond rond 22:00 een slaapplek had ipv relaxed om 20:30 binnen te lopen. Avond naar de knoppen. Als tweede dat ik een hotel verwacht met als extra eigen bad + eigen wc + airco + bureau. Het B&B had een gedeeld wc + bad, wat echt dramatisch was tov een hotelkamer.

Het was niet alleen minder luxe, het was beneden een verwachte standaard. Ik zit wekelijks in een hotel en na een tijdje ben gewend aan de kleine dingen die een hotel biedt. Verwend? Wacht maar tot je dit zelf meemaakt. Een eigen wc en bad klinkt zo verwend, maar is wel heel erg prettig.

Ik wil geen herrie schoppen, maar aan de andere kant, wat als ik het niet doe en ik krijg er niks voor terug, maar iemand schopt wel herrie en krijgt er wel iets voor?

Suggesties van Ficof en Bigfoot zijn uitstekend, gratis overnachting in het weekend zal enorm bevallen bij mij en vriendin, een gratis ontbijt is zeker haalbaar voor dit hotel.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TS is imo een aansteller. Zoek gewoon een ander hotel de volgende keer als je dit foutje echt zo absurd vindt.

[edit] je post hierboven nog niet gelezen. Kan me overigens het ongemak wel enigszins voorstellen (gedeelde badkamer e.d.), maar ik heb meer het idee dat het je perse te doen is om er 'iets uit te slepen'.

En uiteraard zou ik wel even schriftelijk laten weten dat je not amused bent (aan de directie ofzo). Een beetje hotel zal voor een vaste klant dan echt zelf wel met iets komen.

[ Voor 70% gewijzigd door Palomar op 17-07-2008 12:37 ]

Verwijderd

Motrax schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:28:
Ik wil geen herrie schoppen, maar aan de andere kant, wat als ik het niet doe en ik krijg er niks voor terug, maar iemand schopt wel herrie en krijgt er wel iets voor?

Suggesties van Ficof en Bigfoot zijn uitstekend, gratis overnachting in het weekend zal enorm bevallen bij mij en vriendin, een gratis ontbijt is zeker haalbaar voor dit hotel.
Ehhrr dus jij wil iets omdat een ander misschien iets krijgt?
De kinderen in mijn klas vraag ik altijd 'als een ander in het water springt, spring jij er dan ook in?' maar dat is misschien voor jou een overbodige opmerking...

Ik ga hier niet met normen of waarden aankomen, maar het is niet zo dat je iets van het hotel kunt 'eisen'. Misschien in een rechtszaak, maar het hotel is IMHO in principe niks aan jou verschuldigd (en daarbij: ze hebben je 40 pond bespaard :))

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Ze hebben mijn werkgever geld bespaard ;) en om precies te zijn 80,- pond per nacht, maal twee.

Natuurlijk iets over waarden en normen, maar het is niet dat ik perse er beter op wil worden en het hoogst haalbare er uit wil halen (inclusief rechtzaak en andere Amerikaanse praktijken :X ).

Maar als er iemand met grote bek wel iets uit kan halen en ik beleefd ben en niks krijg, dan is het een klein beetje krom. Of ga je het kind in de klas dat om de meeste aandacht vraagt ook de meeste aandacht geven, om in jouw analogie te blijven ;)

Ik geloof sterk in het 'straffen' van organisaties die 'pijn' moeten voelen wanneer het verkeerd gaat. Een excuus is makkelijk gemaakt, maar vaak pas wanneer er geld wordt uitgegeven, gaat een organisatie pas na wat er beter kon gaan.

Voor de duidelijkheid: ik heb vanavond één overnachting nog te gaan in het hotel en weet niet wat ze uit zich zelf zullen aanbieden. Het kan zijn dat er een forse upgrade wordt aangeboden (heb nu de goedkoopste kamer, maar er zijn enorme suites :9~ ) en het lijkt me wel tof om daar een nacht door te brengen. Of een gratis ontbijt, zou ook mooi zijn. Maar wel iets waardoor het hotel laat zien dat ze inderdaad een compensatie bieden.

☻/
/▌

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd, ik zou ook wel iets van compensatie verwachten. Het hoeft niet iets enorms te zijn. Maar een geste om aan te geven dat ze het erg vervelend vinden dat het gebeurd is zou wel op zijn plaats zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Ik kan je maar 1 waarschuwing geven: hoe meer je verwacht, hoe minder je krijgt....

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:15
Ik volg de TS volledig.

Het gaat voor mij dan ook om het principe. Zolang het bedrijf er geen verlies aangemakt heeft zal deze de fout blijven herhalen. tot wanneer het hen geld kost, dan zal er niet snel meer dezelfde fout gemaakt worden.

Ik zou zowizo vragen voor een coupon om op een ander tijdstip te kunnen logeren in het Hotel of hun groep.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

rwb schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:56:
Idd, ik zou ook wel iets van compensatie verwachten. Het hoeft niet iets enorms te zijn. Maar een geste om aan te geven dat ze het erg vervelend vinden dat het gebeurd is zou wel op zijn plaats zijn.
Inderdaad, dat is gewoon netjes.
Overigens 120 GBP per nacht in een 3-sterren hotel voor een standaard kamer, ik hoop voor je dat je dan in hartje London zit :X
* r0b zat 2 maand lang in Jury's Inn (3-sterren) voor 83 GBP per nacht
Wel met corporate discount, geloof dat het normaal gesproken 95 GBP was (Glasgow centrum)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Je bent dus een regelmatig terugkerende corporate klant en het hotel weet niet dat je project is afgelopen? Dan hoef je niets te eisen, maar kun je volstaan met de mededeling dat vanavond waarschijnlijk je laatste bezoek zal zijn met een referentie naar het gebeurde.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
r0b schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:36:Overigens 120 GBP per nacht in een 3-sterren hotel voor een standaard kamer, ik hoop voor je dat je dan in hartje London zit :X
* Motrax zat 2 maand lang in Jury's Inn (3-sterren) voor 83 GBP per nacht
Wel met corporate discount, geloof dat het normaal gesproken 95 GBP was (Glasgow centrum)
Vlakbij London inderdaad. Het kan iets goedkoper dan 120,- pond, maar dan heb je niet veel meer dan een bed en een deur voor je kamer. De prijzen zijn gruwelijk hoog. 85,- voor een pub, maar dan kraakt alles, geen airco en geen bad. Ik kan met dat leven, maar niet zonder airco als het warm is. De meeste kamers hebben een mini raampje waar je meer lawaai van buiten krijgt dan frisse lucht :P
Rukapul schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:39:
Je bent dus een regelmatig terugkerende corporate klant en het hotel weet niet dat je project is afgelopen? Dan hoef je niets te eisen, maar kun je volstaan met de mededeling dat vanavond waarschijnlijk je laatste bezoek zal zijn met een referentie naar het gebeurde.
:D Dat is te gemeen. Dat ga ik niet doen.

☻/
/▌

Verwijderd

Ik vind hem wel sterk :Y

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
"Volgende bezoek is gratis"

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eensch. Je hebt weinig te eisen, maar je kunt het hotel wel onder druk zetten. Als je dit hierboven niet wilt doen, dan wil je een compensatie op een presenteerblaadje? Als je wat wilt, dan zul je er wat voor moeten doen :)

Ik ben net terug van een congres in de VS, en daar zaten we opeens in studentdorms, >30 graden en geen airco, gedeelde badkamers, klote bedden. Maar dat valt in het niet als ik zie hoe vreselijk de TS hier behandeld is. B&B zonder eigen badkamer, dat doen ze alleen misdadigers aan.... [/sarcasme]. Oftewel: je overdrijft imo een beetje hetgene wat je is overkomen ;)

Dit is typisch iets als: vervelend, mag niet meer gebeuren, maar waar gewerkt wordt, daar worden fouten gemaakt. Heb je geen bevestiging gehad die je had kunnen controleren? Is er geen deel eigen verantwoordelijkheid? :)

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 17-07-2008 20:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zou sowieso even afwachten of hun wat uit zichzelf doen. Zoniet, inderdaad er "werk" van maken en in enige vorm compensatie vragen. Gratis diner, tegoedbon oid.
Misschien ook handig om niet téveel te verwachten,zoals gezegd was. Ik denk niet dat je in een extreem dure suite wordt gezet als het hotel al vol zit.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-11 14:49

Eijkb

Zo.

En? Of slaap je er nog een nachtje over? :+

.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Ik denk dat je niets te eisen hebt, ik moet nog een keten vinden waarbij je niet akkoord gaat met de voorwaarden mbt je overnachting waarin een wederzijdse opzegging altijd in mogelijk is tot 1 a 2 dagen voor de daadwerkelijke datum.
Knap vervelend dat de omgeving eveneens volgeboekt is maar dat is iets waar een keten niet echt wakker van ligt, omgekeerd kun je klagen en wie weet trek je er wel een gratis dineertje uit maar dan heb je het ook ver gehad. En klachten van.. ik kom hier nooit meer is vooral bij ketens juist het laatste waar ze wakker van liggen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 09:23

SeatRider

Hips don't lie

n4m3l355 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:30:
Ik denk dat je niets te eisen hebt, ik moet nog een keten vinden waarbij je niet akkoord gaat met de voorwaarden mbt je overnachting waarin een wederzijdse opzegging altijd in mogelijk is tot 1 a 2 dagen voor de daadwerkelijke datum.
Knap vervelend dat de omgeving eveneens volgeboekt is maar dat is iets waar een keten niet echt wakker van ligt, omgekeerd kun je klagen en wie weet trek je er wel een gratis dineertje uit maar dan heb je het ook ver gehad. En klachten van.. ik kom hier nooit meer is vooral bij ketens juist het laatste waar ze wakker van liggen.
Ja, blijkbaar zitten ze zonder TS ook al vol :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 22:13 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 22:12 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 22:12 ]

Verwijderd

Motrax schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:48:
Ze hebben mijn werkgever geld bespaard ;) en om precies te zijn 80,- pond per nacht, maal twee.

Natuurlijk iets over waarden en normen, maar het is niet dat ik perse er beter op wil worden en het hoogst haalbare er uit wil halen (inclusief rechtzaak en andere Amerikaanse praktijken :X ).

Maar als er iemand met grote bek wel iets uit kan halen en ik beleefd ben en niks krijg, dan is het een klein beetje krom. Of ga je het kind in de klas dat om de meeste aandacht vraagt ook de meeste aandacht geven, om in jouw analogie te blijven ;)

Ik geloof sterk in het 'straffen' van organisaties die 'pijn' moeten voelen wanneer het verkeerd gaat. Een excuus is makkelijk gemaakt, maar vaak pas wanneer er geld wordt uitgegeven, gaat een organisatie pas na wat er beter kon gaan.

Voor de duidelijkheid: ik heb vanavond één overnachting nog te gaan in het hotel en weet niet wat ze uit zich zelf zullen aanbieden. Het kan zijn dat er een forse upgrade wordt aangeboden (heb nu de goedkoopste kamer, maar er zijn enorme suites :9~ ) en het lijkt me wel tof om daar een nacht door te brengen. Of een gratis ontbijt, zou ook mooi zijn. Maar wel iets waardoor het hotel laat zien dat ze inderdaad een compensatie bieden.
De markt straft organisaties met een slechte kwaliteit vanzelf door ze minder klandizie toe te spelen.
De wereld draait om assertiviteit. Dat is misschien niet eerlijk maar het is wel zo. Ook moet je de werknemer van een hotel en hoe die met situaties omgaat niet vergelijken met een gehele keten. Mijn ervaring is dat zodra je assertief bent op een niet agressieve manier dingen vanzelf gebeuren. Ook moet je niet vergeten dat jouw leed niets betekent voor de werknemers in een organisatie. Die hebben wekelijks honderden gasten en honderden zaken die hun aandacht opeisen.

Met een stuk volwassenheid komt een stuk reflectie. Je hebt zelf meer last van deze ontstane situatie dan het hotel. Zelf zou ik de dag erop duidelijk hebben gemaakt dat het niet prettig was en het daarbij hebben gelaten. *Not every battle is worth fighting for*

Verwijderd

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 22:13 ]

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Eijkb schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:02:
En? Of slaap je er nog een nachtje over? :+
:+

Ik heb een upgrade gekregen naar een suite, een hemelbed, in een hoek van het hotel met ramen aan twee kanten, mooi uitzicht. Een kamer waar je een huwelijksnacht doorbrengt zeg maar :X :P

Maar... verder niks luxer. Alleen groter. Tv even groot, bad niet groter etc.

Ik heb dat de volgende ochtend uitgelegd dat het erg goedkoop was om een upgrade aan te bieden als de kamer toch leeg was en dat er voor mij persoonlijk helemaal geen voordeel was. De standaard kamer is luxe genoeg.

Ze konden er niet veel aan doen, behalve een offer voor nog een aantal gratis upgrades wanneer deze beschikbaar waren. Maar ik kom er verder niet meer, tenminste kleine kans. Heel misschien in Augustus nog een weekje.
n4m3l355 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:30:
Het ging om een bevestigde boeking die niet werd geannuleerd. Fout lag duidelijk bij het hotel.
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:53:Met een stuk volwassenheid komt een stuk reflectie. Je hebt zelf meer last van deze ontstane situatie dan het hotel. Zelf zou ik de dag erop duidelijk hebben gemaakt dat het niet prettig was en het daarbij hebben gelaten. *Not every battle is worth fighting for*
Hear hear. Ik heb er in ieder geval van geleerd dat bij een telefonische boeking dat ze alle details aan het einde even oplezen. En dat ze een bevestiging sturen, plus reserveringsnummer mondeling doorgeven. Bevestiging vroeg ik wel altijd, maar werd nooit verstuurd. En een paar dagen van te voren bellen en controleren of alles in orde is...
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:56:Het hotel zal zijn schouders ophalen en het verder niets interesseren. Grote kans dat je wederom in het hotel zit als je bijvoorbeeld bij een werkgever zit die een rigide hotelbeleid heeft (zoals mijn werkgever).
Gelukkig twee preferred hotels. En daarnaast mag je een ander hotel boeken als de prijs + taxi niet hoger is dan de preferred hotels + reiskosten. Het is niet zo rigide, zolang de prijs maar goed is.

☻/
/▌

Pagina: 1