Toon posts:

MSI P7N platinum RAID 1 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit al enkele dagen met het volgende probleem, en hieronder een beschrijving:

Ik heb een MSI P7N SLI platinum bordje met een E8400 en 4 gig ram erin.
4 schijven 1 maxtor 80 gig (vista installatie) 1x WD 250 gig (oude schijf) 2x WD 750gig (deze wil ik in een RAID 1 opstelling vooor data.

De bedoeling is dus om deze 2 WD 750 gig schijven in een RAID 1opstelling te krijgen, op zich niks bijzonders. Alles blijkt in orde te zijn met de RAID 1 opstelling en Nvidia control center zegt me dat beide schijven mooi aan het spiegelen zijn. Tot het moment aanbreekt dat ik data op de schijven wil plaatsen en dan begint de miserie. Na 5 minuten kopiëren Freezed mijn Vista 64 bit ineens om 5 minuten later terug te unfreezen met de leuke melding dat ik een schijf unplugged heb en mijn RAID opstelling dus uiteenvalt...Ik heb heb dus ter verduidelijking totaal geen schijf 'unplugged'...Dit probleem stelt zich dus al enkele dagen en ik heb ondertussen zowat alles geprobeerd (denk ik)
-Bios update
-Nieuwe drivers binnengehaald
- Schijven eens in een andere SATA poort gestoken
-En ja hoor zelfs een herinstallatie van mijn vista
- Support van MSI nagetrokken en niets te vinden
- Suport van WD nagetrokken ook daar niets te vinden
- momenteel nog wachtende op antwoord van WD en MSI helpdesk
- gegoogled als een maniak (zonder resultaat)

Ik heb totaal geen idee meer van wat ik nog zoal kan proberen. Is er iemand die dit probleem kent of een oplossing weet hiervoor?

Met dank,

Frederik

Verwijderd

Topicstarter
Never mind all,

gisteren nog een Western Digital diagnostic test gedaan op beide WD7500AAKS schijven en bleek dat op 1 schijf een quick test 30 seconden duurde en op de andere schijf een quick test ongeveer 45 uur gind duren. 8)7

Terug naar de plaatselijke harde waren winkel, nieuw schijfje gekregen ter vervanging, en probleem is nu dus opgelost. :)

Grtz,

Frederik