[iMac] Latency probleem Roland SonicCell en Cubase Essential

Pagina: 1
Acties:

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 09:14
Hallo,

Ik denk dat ik een latency probleem in mijn muzieksoftware/-hardware heb en vraag me af hoe ik dat kan oplossen (bijvoorbeeld door instellingen te wijzigen, etc.).

De setup:
Een 4-5 maanden oude Apple iMac 24" met 2 GB intern geheugen;
Belkin powered USB hub;
Roland Sonic Cell, via USB aangesloten op hub;
Roland PCR-300 3-octaafs USB keyboard, aangesloten op hub;
Steinberg Cubase Essential 4, dongle rechtstreeks aangesloten op iMac.

Als ik in Cubase Essential 4 een nieuwe VST track invoeg, wordt met enige vertraging de Sonic Cell editor geopend en kan ik al spelend via de VST plugin de klanken op de module veranderen. Echter, bij het aanslaan van de toetsen bemerk ik een kleine vertraging. Erg lastig bij het timen van je slagen als je drumpartij inspeelt.
Ik heb wat documentatie erop nagekeken en instellingen van de Sonic Cell driver anders ingesteld (er werd geadviseerd om alle waarden voor o.a.buffers, etc. juist op 0 in te stellen), maar dat leverde geen merkbare verbeteringen op.

Ik heb het volgende nog niet geprobeerd (en vraag me af, of dat wat uit zou maken):
- de Sonic Cell module rechtstreeks op iMac aansluiten i.p.v. via hub;
- de PCR-300 keyboard rechtstreeks op iMac aansluiten i.p.v. via hub;
- de PCR-300 via MIDI kabel aansluiten op Sonic Cell (aparte voeding nodig voor PCR-300).

Weet iemand raad?

Als ik weet bij welk product in de setup ik het moet zoeken, kan ik mogelijk de vraag bij hun supportafdeling uit zetten...

Bij voorbaat dank.

[ Voor 18% gewijzigd door vtpeters op 17-07-2008 10:21 . Reden: Uitbreiding ]