Toon posts:

Geen LAN en USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem,
Mijn PC heeft aan de achterkant een gewone internet aansluiting.
Daarnaast zitten 2 USB 2.0 aansluitingen. Eronder zit een FireWire aansluiting en 2 USB aansluiting. Als ik mijn PC opstart dan heb ik geen internet. De lampjes aan de achterkant branden niet en bij netwerkverbindingen staat hij ook niet. Bij apparaatbeheer staat ook geen netwerkkaart aangegeven. De 1394-verbinding van de FireWire staat er wel bij. Ook doen geen van alle 4 de USB poorten aan de achterkant het. Je zou dan zeggen dat er iets mis is met de aansluiting op het moederbord. Maar aan de voorkant van mijn PC heb ik een cardreader zitten. Ook deze USB poorten doen het niet. En ok deze staat niet geregistreert bij Apparaatbeheer.
Please help me want ik heb niet echt zin om een nieuwe te kopen.
Greetz Leander

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 09:28 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 19:19

job

De usb aansluitingen aan de voorkant van je kast moet je zelf (of wie hem inelkaar zet) verbinden met een kabeltje aan je moederbord.
De usb aansluitingen aan de achterkant zouden standaard moeten werken, of iemand heeft ze uitgeschakeld in de bios.

Oftewel, pc opstarten en bios in. Daar usb en lan inschakelen.
Daarna nogmaals testen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Schroef je kast open en controleer of de kabels aangesloten zijn. Voor wat betreft de onboard poorten: werkten ze voorheen wel, en wat heb je dan gedaan zodat ze niet meer herkend worden?

Kijk ook even op de site van de fabrikant van je moederbord voor de nieuwste drivers.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Add new hardware wizard even draaien? En zoals hierboven, kijk even in BIOS of het allemaal wel is inschakeld, desnoods doe je even een BIOS reset.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze PC ondertussen al bijna 3 jaar. Het heeft altijd gewerkt. Alle aansluitingen zitten nog zoals het was. Of ik moet bij het indoen van een nieuwe brander iets weggestoten hebben. Ik heb al alle power kabels en IDE kabels lose gehad. De jumper bij de bios er al uit gehad. De batterij van het moederbord af gehad. En de Bios om factory default gezet.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Kleine kortsluiting gemaakt toevallig? Ik heb het ook eens voorgehad (kortsluiting) en mijn FDD controller was kaput, de rest deed het nog.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
join the club, ik heb exact hetzelfde probleem gehad (geen usb, lan, firewire, wel ps2). Uiteindelijk nieuw moederbord gekocht. Om een of andere reden was het echt stuk (ook via een Linux boot cd kon ik geen van de aansluitingen benaderen)

Jammer dus :)

Edit: bij die pc van mij dus ook: jaren goed gedraaid, nergens aangekomen en "all of a sudden" op een morgend was het gedaan

[ Voor 19% gewijzigd door webinn op 17-07-2008 09:34 ]

Pagina: 1