Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:41
Mijn pc doet de laatste tijd erg raar, hij piept random als zon brandalarm ding of als er een auto achteruit rijd, dus niet de moederbord piepjes.

Hij doet dit random met of zonder belasting van de pc...... dus of ik nou game of download of die gewoon idle is.... hij doet dit soms en stopt dan na 20 a 30 seconde weer, met de pc gebeurd verder zelf niets, dus geen BSOD of andere vaage dinge hij gaat gewoon door.

Wat heb ik al gedaan?
-Temps zijn goed.... CPU komt max op 65* tijdens stress test en 35*idle
-Moederbord bios update gedaan
-Herinstallatie Vista SP1 U X64
-Kabel en Fan check (alles draait noch en zit goed vast)
-Voeding check alleen de 12V lijn is op 12,45 de rest is gewoon goed
-Memtest - geen fouten
-Hardwaretest van vista - geen fouten

De PC:
-Intel Core 2 Quad Q6600 +Tuniq Tower 120
-Samsung SpinPoint T166 500 GB Sata
-Seagate 320GB Sata
-MSI VGA GeForce NX8800GTS OC Edition 640 MB
-GigaByte GA-P35-DS4
-2x Kingston Valueram 4096 MB, PC5300, 667 MHz
-TaceNS Behuizing Sagitta Zwart
-LC Power Voeding LC6550 550 Watt ActivePFC, 20+24 Pins
-Asus P1 PPU + Zalman koeling

Mijn vermoeden is de voeding maar ik weet het gewoon niet ..... iemaand die weet wat er aan de hand is?

Bedankt voor de hulp _/-\o_

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Mijn eerste gedacht is dat er een alarm in het BIOS is ingesteld die getriggered wordt. Te hoge temps, fan die niet draait (of die wel draait, maar dat het niet herkend wordt), ...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
mbsaerens schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:09:
Mijn eerste gedacht is dat er een alarm in het BIOS is ingesteld die getriggered wordt. Te hoge temps, fan die niet draait (of die wel draait, maar dat het niet herkend wordt), ...
Dacht ik ook maar ik heb alle warschuwingen uitgezet in het bios dus dat kan het niet zijn en die piepjes zijn heel hoog en hard dus niet de piepjes van het moederbord.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Weet je al waar de piepjes vandaan komen? Uit je speakers? Uit je PC speaker?

Eventueel kun je alle speakers even loskoppelen (dus ook je PC speaker!) en horen of het dan nog steeds voorkomt. Als je het dan nog steeds hoort is het dus een onderdeel wat dat geluid maakt en dan zou ik ook aan de voeding gaan denken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:51

Arethusa

Niet die server

Heb je de handleiding van je moederbord of andere hardware bekeken? Misschien staat daar iets in over die piepjes.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Cloud schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:16:

Eventueel kun je alle speakers even loskoppelen (dus ook je PC speaker!) en horen of het dan nog steeds voorkomt. Als je het dan nog steeds hoort is het dus een onderdeel wat dat geluid maakt en dan zou ik ook aan de voeding gaan denken.
Mijn geluid gaat via een Optical link naar mijn home cinema setjes dus dat het geluid uit de boxen komt kan ik uitlsuiten en die piepjes komen echt direct uit de pc maar lastig te zeggen uit welk onderdeel :(

er zit buiten op de kast een LCD temp monitor dingetje die ik verder niet gebruik.... zou deze het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bschnitz schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:20:
Mijn geluid gaat via een Optical link naar mijn home cinema setjes dus dat het geluid uit de boxen komt kan ik uitlsuiten en die piepjes komen echt direct uit de pc maar lastig te zeggen uit welk onderdeel :(
Dan is het dus van belang om je PC speaker kabeltje los te trekken ;)
er zit buiten op de kast een LCD temp monitor dingetje die ik verder niet gebruik.... zou deze het kunnen zijn?
Het kan natuurlijk zeker, maar het klinkt niet logisch.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Arethusa schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:17:
Heb je de handleiding van je moederbord of andere hardware bekeken? Misschien staat daar iets in over die piepjes.
van het moederbord wel en van de rest heb ik geen boekjes of zo en zoeken op google lukt ook niet echt heb een post gevonden dat het meschien de voeding zou kunnen zijn en verder vind ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_EOS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11-2022
Bschnitz schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:13:
[...]

Dacht ik ook maar ik heb alle waarschuwingen uitgezet in het bios dus dat kan het niet zijn en die piepjes zijn heel hoog en hard dus niet de piepjes van het moederbord.
Gisteren bezig geweest met een nieuw systeem op te starten.
Onder andere een GIGA-harde piep steeds bij het opstarten.
Het bleek dat de GraKa apart gevoed moest worden (EN 8800 GT).
Stekkertje er in en weg was de herrie. Het leek wel een inbrekersalarm (ik schat wel 100 dB).

Dus controleer je voeding, c.q. aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Mr_EOS schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:23:
[...]

Gisteren bezig geweest met een nieuw systeem op te starten.
Onder andere een GIGA-harde piep steeds bij het opstarten.
Het bleek dat de GraKa apart gevoed moest worden (EN 8800 GT).
Stekkertje er in en weg was de herrie. Het leek wel een inbrekersalarm (ik schat wel 100 dB).

Dus controleer je voeding, c.q. aansluitingen.
Heb ik ook al gedaan zoals je boven kan zien :(, maar zal het thuis nog een keer doen maar goed hij peipt niet in het begin maar gewoon ergens random, kan zelfs na 10 minute of na 6 uur na het opstarten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Draai je ook hw monitor programma's? Ik herinner mij namelijk dat MotherboardMonitor een sirene-achtig alarm uit de interne speaker laat luiden wanneer bepaalde grenzen bereikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Firestone schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:36:
Draai je ook hw monitor programma's? Ik herinner mij namelijk dat MotherboardMonitor een sirene-achtig alarm uit de interne speaker laat luiden wanneer bepaalde grenzen bereikt worden.
Nee, ik kijk naar mijn temps etc via SIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Even iets simpeler onder het mom 'haal je boek van het toetsenbord af'. Sluit eens een ander toetsenbord aan. Windows begint namelijk ook flink te piepen als je teveel toetsen tegelijk indrukt.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Cloud schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:16:

Kan nu niet kijken sinds ik niet thuis ben maar ben over paar uurtjes weer thuis en dan zal ik vanavond mijn uitslag posten.

Stap1:
PC speakers loskoppelen van het moederbord

Stap2:
LCD monitor ding van de stroom afhalen

Stap3:
Nieuwe voeding kopen :'( mocht net nog steeds terug komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
-[ NOVA ]- schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:46:
Even iets simpeler onder het mom 'haal je boek van het toetsenbord af'. Sluit eens een ander toetsenbord aan. Windows begint namelijk ook flink te piepen als je teveel toetsen tegelijk indrukt.
Nah xD 100% dat het dat niet is ... het gebeurd ook tijdens het film kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:22
Ik had dat vorige week met mn server en daar bleek dus de de PSU kapot te zijn en deze werd ook extreem warm. Mn systeem crashte op een gegeven moment tijdens een windows update, de hele meuk corrupted.

Nieuwe PSU erin en windows ASR gebruikt om alles weer aan de praat te krijgen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
Kan wel zijn dat je toetsenbord bugged is hè ;) Dat hij dus standaard een paar toetsen indrukt (iets doorgebrand ofzo? Kleine kans van hoor, maar het is mogelijk ;)). Heb je nou trouwens al een keer de PC-Speaker losgekoppeld van je mobo? Dat wordt hierboven al een paar keer aangegeven, maar ik zie nog niet dat je het hebt gedaan, misschien dan wel zo handig hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Okie, het was dat LCD ding aan de voorkant >.> toen ik het gereset heb kwam de zelfde piep 1x en nu dat ie los is is de pc ook weer happy :)

Dank u mense voor de hulp!

Same zoeken helpt ^^

Pagina: 1