Hey tweakers.
Ik had een nieuw moederbord gewonnen bij ASrock. Deze heb ik ingebouwd en ook 4GB geheugen geïnstalleerd + schone install van Win XP x64.
Volledige specs:
ASrock P43R1600twins-wifi. ( P43 + ICH10R )
Intel Core2Duo E6420
Radeon X1950pro
Antec case met 430w earthwatts voeding
Seagate 320gb sata2 schijf
2*2GB corsair 800Mhz DDR2 XMS2 RAM
Win XP x64.
Mijn probleem is het volgende. Als ik m'n PC afsluit dan sluit hij zichzelf netjes af. Als de PC uitgeschakeld is, dan boot hij meteen weer opnieuw net of je hem zelf weer aan zet.
Wat ik al geprobeerd heb:
Alle connectors 3x nagelopen: zitten goed.
Automatisch opnieuw opstarten bij een windows fout uitgezet. nu weer aangezet
Orthos CPU en RAM stress test.
BIOS setup defaults geladen.
Boot failure guard uitgezet
Allemaal geen effect en/of geen verdere problemen tegen gekomen
Ik heb de hangen en opstartproblemen troubleshooter doorgelezen. Maar daar staat geen nuttige info in voor mijn probleem.
Ik heb namelijk geen enkele stability issues. M'n CPU heb ik ook niet overgeklokt. Ik heb ook geen spontane reboots of BSoD's of wat dan ook.
Al m'n specs zijn hetzelfde gebleven behalve RAM en moederbord.
POST gaat gewoon goed. 1 long beep ( ami ), alles is ok.
Wat is er niet goed? M'n PC is gewoon prima en stabiel, alleen boot ie dus opnieuw nadat ik hem heb afgesloten.
Plz help me.
btw: Ik heb gezocht hiernaar op GoT en google, maar daar kwam ik alleen topics tegen met mensen die dus wel spontane reboots + BSoD's hebben. Daar heb ik dus geen last van.
Ik had een nieuw moederbord gewonnen bij ASrock. Deze heb ik ingebouwd en ook 4GB geheugen geïnstalleerd + schone install van Win XP x64.
Volledige specs:
ASrock P43R1600twins-wifi. ( P43 + ICH10R )
Intel Core2Duo E6420
Radeon X1950pro
Antec case met 430w earthwatts voeding
Seagate 320gb sata2 schijf
2*2GB corsair 800Mhz DDR2 XMS2 RAM
Win XP x64.
Mijn probleem is het volgende. Als ik m'n PC afsluit dan sluit hij zichzelf netjes af. Als de PC uitgeschakeld is, dan boot hij meteen weer opnieuw net of je hem zelf weer aan zet.
Wat ik al geprobeerd heb:
Alle connectors 3x nagelopen: zitten goed.
Automatisch opnieuw opstarten bij een windows fout uitgezet. nu weer aangezet
Orthos CPU en RAM stress test.
BIOS setup defaults geladen.
Boot failure guard uitgezet
Allemaal geen effect en/of geen verdere problemen tegen gekomen
Ik heb de hangen en opstartproblemen troubleshooter doorgelezen. Maar daar staat geen nuttige info in voor mijn probleem.
Ik heb namelijk geen enkele stability issues. M'n CPU heb ik ook niet overgeklokt. Ik heb ook geen spontane reboots of BSoD's of wat dan ook.
Al m'n specs zijn hetzelfde gebleven behalve RAM en moederbord.
POST gaat gewoon goed. 1 long beep ( ami ), alles is ok.
Wat is er niet goed? M'n PC is gewoon prima en stabiel, alleen boot ie dus opnieuw nadat ik hem heb afgesloten.
Plz help me.
btw: Ik heb gezocht hiernaar op GoT en google, maar daar kwam ik alleen topics tegen met mensen die dus wel spontane reboots + BSoD's hebben. Daar heb ik dus geen last van.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme