Toon posts:

Laptop blijft hangen in veilige modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Heb een tweedehands laptop gekocht zonder besturingssysteem (Dell latitude D400) met externe drive. Was niet mogelijk om te booten vanaf welke locatie dan ook. Heb windows xp op de harde schijf gezet m.b.v. een andere laptop. Harde schijf teruggeplaatst in gekochte laptop. Laptop vraagt nu of ik hem in de veilige modus of normaal wil starten. Welke optie ik ook kies ik krijg een zwart scherm met knipperende cursor. Ik denk dat het wel iets met de drivers te maken heeft. Wie kan mij vertellen hoe ik deze laptop aan de praat kan krijgen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

XP vind het doorgaans niet leuk als je het op een ander systeem installeert, dan boot hij vrijwel nooit lekker door of draait het stabiel. Wat je het beste kunt doen is Windows installeren vanaf die notebook zelf. Kopieer desnoods de installatie bestanden naar disk en installeer het vanaf daar.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu het probleem. Windows is niet te installeren op die laptop omdat om een of andere redenen de windows xp cd niet wil op starten vanaf de externe drive (met de cd is overigens niets aan de hand). Ik heb ook al proberen te booten vanaf een usb stick maar dat werkt ook niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:31:
Dat is nu het probleem. Windows is niet te installeren op die laptop omdat om een of andere redenen de windows xp cd niet wil op starten vanaf de externe drive (met de cd is overigens niets aan de hand). Ik heb ook al proberen te booten vanaf een usb stick maar dat werkt ook niet.
Daarom adviseer ik ook de installatiebestanden naar de hdd te kopieren, dan kun je booten vanaf de hdd (mits bootable gemaakt natuurlijk) en windows installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik begin het te begrijpen. Maar wat zijn dan de installatiebestanden en hoe maakt je de hdd bootable?
Alvast bedankt voor het geduld.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Het is dezelfde procedure als je nu hebt gevolgd. Na het formatteren kopieert setup de bestanden naar de schijf, en herstart dan. Zet dan de laptop uit en wissel de harde schijven. Als je dan weer je D400 op start, zou ie automatisch verder moeten gaan met de setup.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit ga ik vanavond proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dit werkt niet. Gedaan wat Fauna adviseerde. Na opstarten verschijnt nu gelijk een zwart scherm met een knipperende cursor. Iemand nog ideeen??

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
De bootvolgorde is overigens niet aan te passen in het BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hoor volgorde is aan te passen. Kies ik echter om eerst de CD te booten dan geeft hij weer de mededeling dat hij niet kan booten.
Pagina: 1