Rubrieken: Niet zichtbaar op frontpage?

Pagina: 1
Acties:

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
Naar aanleiding van: nieuws: Video: nieuwe trailer van Far Cry 2

Het valt mij steeds vaker op dat bepaalde items niet op de frontpage zichtbaar zijn, maar alleen in een bepaalde rubriek. Ik dacht dat het juist totaal niet de bedoeling was en te zorgen dat alle berichten ten alle tijden op de frontpage en in de update trackers zichtbaar te hebben?

Vind het persoonlijk redelijk storend dat ik alsnog de rubrieken af zou moeten gaan om alle berichten te zien. Ik hoorde er op IRC laatst ook iemand over dat "die hard" core nieuws ook alleen in de core rubriek aanwezig was en niet op de frontpage.

Laat asjeblieft de frontpage zoals het was, alle content!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat je dan krijgt is dat als je in de middag de frontpage bezoekt er al entries van diezelfde dag verdwenen zijn door de overvloed aan 'screenshotjes spel x', 'die voeding is nieuw' en 'morgen een nieuw mobieltje' artikels.

Ik vind het switchen tussen kanalen ook niet zo prettig, maar ik zie het liever dan een overstroomde frontpage met een boel dingen die ik toch niet eens ga lezen.

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
TheZeroorez schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:54:
Wat je dan krijgt is dat als je in de middag de frontpage bezoekt er al entries van diezelfde dag verdwenen zijn door de overvloed aan 'screenshotjes spel x', 'die voeding is nieuw' en 'morgen een nieuw mobieltje' artikels.

Ik vind het switchen tussen kanalen ook niet zo prettig, maar ik zie het liever dan een overstroomde frontpage met een boel dingen die ik toch niet eens ga lezen.
Ik dacht dat het altijd de bedoeling was dat de frontpage de plaats was voor alle berichten te lezen. Zo kan je uit 1 lijst selecteren wat interessant is en wat totaal niet. Zo vindt ik sommige game screenshots wel leuk om te zien voor games waar ik naar uit kijk. Maar om daarvoor maar elke keer de gamesrubriek af te struinen is ook niet handig.

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik vind het juist wel prettig, de artikelen waar echt nieuws in staat, die staan op de frontpage en de korte stukjes met screenshots en video's van games verstoren dat niet. Ik ben trouwens ook erg blij met die korte stukjes hoor :) Tien beelden zeggen meer dan 1000 woorden :D

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Het valt mij steeds vaker op dat bepaalde items niet op de frontpage zichtbaar zijn
Die functionaliteit bestaat pas sinds gisteren en is enkel nog maar toegepast voor screenshot-artikelen in de games-rubriek. Verder is het nu eenmaal een feit dat we dusdanig veel content per dag publiceren dat een schifting noodzakelijk wordt.

Wel zou het misschien handig zijn om de 'rubriek-only' berichten in de betreffende rubriek-index te markeren zodat je weet dat je die niet op de frontpage al bent tegengekomen :)

Intentionally left blank

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een andere leuke optie zou zijn om zelf in je voorkeuren aan te kunnen geven welke rubrieken je wil zien. Dus bijvoorbeeld wel de 'extra' gamesartikelen (normaal gesproken niet zichtbaar op de index), maar niet de standaard 'pro' artikelen (normaal gesproken wel zichtbaar op de index). Als je dan het nieuwsoverzicht van een bepaalde dag bekijkt (http://tweakers.net/nieuws) maar ook als je de index bekijkt zie je alleen de door jou geselecteerde nieuwsberichten en de rest niet. Die zie je alleen als je de desbetreffende rubriek aanklikt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Er wordt nog geen content exclusief in rubrieken gepubliceerd, anders dan de screenshotberichten in Games. De redactie maakt onderscheid tussen nieuwsberichten en mogelijk interessante berichten zonder echte nieuwswaarde. De screenshotberichten zijn hier dus het eerste voorbeeld van.

Ik weet trouwens niet wie je op icr hebt gesproken, maar die informatie klopt dus niet...

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:24:
Er wordt nog geen content exclusief in rubrieken gepubliceerd, anders dan de screenshotberichten in Games. De redactie maakt onderscheid tussen nieuwsberichten en mogelijk interessante berichten zonder echte nieuwswaarde. De screenshotberichten zijn hier dus het eerste voorbeeld van.

Ik weet trouwens niet wie je op icr hebt gesproken, maar die informatie klopt dus niet...
Screenshot en Video berichten? Naar mijn mening zijn de video's wel interessant en zie ik toch ook al een aantal voorbeelden van video's met een "nieuwspost achtige" omschrijving erbij toch alleen onder games staan.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is dan ook de bedoeling daarvan. Dergelijke berichten zijn wel nieuwswaardig om te vermelden, maar weer niet dermate nieuwswaardig om die op de frontpage te gooien. Om daar toch een middenweg in te krijgen, hebben we besloten om dergelijke screenshots en video's exclusief in één channel te gooien. Zo krijgen de die-hard gamers wel de screenshots te zien - die hangen immers rond in het games-channel - maar de reguliere bezoeker krijgt die niet te zien. Als een dergelijk channel-exclusief verhaal zoveel nieuwe informatie bevat (dus meer dan alleen maar een releasedatum en screenshots) dan is het meer dan vanzelfsprekend dat het artikel dan niet voorbehouden is aan een channel.

Nieuwe screenshots en video's zijn niet interessant voor iedereen, maar wel voor de gamer. Vandaar dat dergelijke content dus wel aangeboden wordt, maar niet direct op de front-frontpage :).

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We hebben er het volgende op gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XyaLkRVi1lZ0vg9x7poY7R0K/full.png

:)

edit: inmiddels hernoemt naar 'UIt de rubrieken'

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 07-08-2008 13:29 ]

Intentionally left blank

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Moet je het hernoemen wel compleet doen hé. Als je hem nu wil instellen (pijltje aanklikken) heet hij nog steeds 'Exclusives tracker'. ;)

Voor de rest wel een nette oplossing!

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26
Zeer handig :) Maar zou het ook kunnen dat de link onder "Uit de rubrieken" wijst naar een pagina met een overzicht van al die artikelen i.p.v. http://tweakers.net/ ?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

sewer schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:40:
Zeer handig :) Maar zou het ook kunnen dat de link onder "Uit de rubrieken" wijst naar een pagina met een overzicht van al die artikelen i.p.v. http://tweakers.net/ ?
Zo'n pagina is er niet, en of die er komt ligt er aan hoe wenselijk de redactie dat vind en of we daar tijd voor hebben ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1