Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Externe 2.5" Schijf wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:28

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Ik heb sinds maandag een nieuwe pc hier staan met de volgende specs:
Wndows Vista Business (32 bit)
Intel E8500
Asus Rampage Formula
4096 mb Corsair Dominator
Sapphire HD4870
Cooler Master RealPower M850

PC draait verder goed en alles is geinstalleerd zoals het moet.
Apparaatbeheer is ook compleet (dus geen ongeinstalleerde onderdelen).

Het rare is alleen dat mijn externe 2,5" harde schijf (60GB) niet herkend wordt.

De schijf zit in een Icy Box behuizing met een 3,5" bay.
Maar hoe ik de schijf ook aansluit er komt geen leven in.
  • Doe ik de schijf in de bijgelverde 3,5" bay dan gaat deze helemaal niet aan
  • Sluit ik de schijf via de usb-mini usb kabel aan gaan de lichtjes wel branden, maar de schijf draait niet.
Het gekke is dat de schijf onder Vista Home Premium op mijn laptop wel goed herkend wordt en ook meteen gaat draaien. En de schijf wordt als F-schijf (omdat het een SATA is) in mijn pc gezet.

Zoals gezegd zijn alle USB-poorten wel goed geïnstalleerd, want met het aansluitgen van mijn muis, toetsenbord, headset en usb-sticks waren er geen problemen.

Nu hadden google en de zoekfunctie mij al verteld dat je via "Computerbeheer" en dan via "Schijfbeheer" de externe harde schijf eerst moest installeren.
Maar in schijfbeheer staan alleen mijn C en D-schijf...
En hoe vaak ik ook refresh of op welke manier ik mijn externe schijf ook aansluit hij komt er niet bij in het lijstje.

De drivers op de bijgeleverde cd zijn alleen voor Windows 98.
Maar de drivers had ik ook op mijn laptop niet geïnstalleerd, dus het zou ook niet uit moeten maken.

Wie weet hoe ik mijn schijfje wel aan de praat krijg op mijn pc?

Edit:
Gekke is dus dat als ik de schijf in de 3,5" behuizing doe dat er dan niets gebeurd.
De schijf wordt dan indirect op de voeding aangesloten via een dc-adapter en via een S-ATa kabel.
Er straat wel stroom op de kabel, want een fan die op dezefde kabel is aangesloten doet het ook...

Het gaat om deze behuizing:
Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/xyzimages/stories/reviewimages/icybox_bay/icc_10.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 16-07-2008 22:49 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FeaR1986 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:08:
Het rare is alleen dat mijn externe 2,5" harde schijf (60GB) niet herkend wordt.

De schijf zit in een Icy Box behuizing met een 3,5" bay.
Maar hoe ik de schijf ook aansluit er komt geen leven in.
  • Doe ik de schijf in de bijgelverde 3,5" bay dan gaat deze helemaal niet aan
  • Sluit ik de schijf via de usb-mini usb kabel aan gaan de lichtjes wel branden, maar de schijf draait niet.
Wat heeft dat met Windows te maken?

Kijk voortaan eerst even waar je je topic plaatst.
Als het hardwarematig (stroom, spinup) al niet werkt, wat heeft het dan voor zin om te gaan klooien in je OS?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.