Probleem met wireless internet

Pagina: 1
Acties:

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 16:04
Beste Tweakers,

Ik kan ineens niet meer connecten met mijn internet. Mijn provider is Zeelandnet, en ik maak gebruik van een kabelmodem met daaraan een Netgear wireless router. Het internet lag er ineens uit, en ik kan nog wel connecten op een ander onbeveiligd draadloos netwerk, via dat netwerk doet internet het wel. Aan de router ligt het dus niet...Op de Zeelandnet site staan geen storingen vermeld, wat nu? Is er een manier om te determineren waar het probleem ligt?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:28
Waarom denk je dat het niet aan je router zou liggen? Als je verbinding maakt via een ander netwerk, wordt ook de router van het andere netwerk gebruikt voor je internet toegang...

Krijg je een IPadres toegewezen? Kun je je router pingen (op ipadres). Kun je andere computers in je netwerk (indien aanwezig) pingen?

[ Voor 81% gewijzigd door Poltergeist op 16-07-2008 21:37 ]

• coendeurloo
Dat is ook weer zo...is er iets wat ik kan doen? Heb zowel modem als router al 2 keer gereset, een andere channel gekozen bij mijn router...ze staan beide dicht bij mijn laptop, dus de afstand kan het niet zijn.

• coendeurloo
Ik kan in het beheerscherm van mijn router komen als dat is wat je bedoeld? Ik weet niet precies hoe ik iets moet pingen.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:28
Als je in het beheersscherm kunt komen, is de router iig bereikbaar. Kun je daarin kijken hoe de verbinding is naar het internet?

edit:
Het editknopje is trouwens best handig...

[ Voor 18% gewijzigd door Poltergeist op 17-07-2008 10:10 ]

• coendeurloo
Bedankt voor de suggesties. Het lijkt te liggen aan mijn static IP en DNS instellingen die ik heb ingesteld in het Router menu van mijn Netgear. Internet doet het nu weer.

Ik zou echter wel graag een static IP willen hebben, hoe kan ik dit het beste instellen voor mijn router? Dit omdat ik vaste poorten wil forwarden voor mijn andere PC en Xbox 360, of hoef ik dan geen static ip in mijn router te hebben?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
DHCP Range hoger beginnen, bijvoorbeeld op x.x.x.110
En dan je pc's die je een static ip wilt geven beginnen bij x.x.x.100

PSN: djmurcielago

• coendeurloo
Wat doet de DHCP range precies?

Ik heb de laatste tijd ook regelmatig dat mijn internet uitvalt...terwijl ik toch echt dicht bij de router zit en een andere channel heb dan de buren...Aan mijn provider Zeelandnet ligt het waarschijnlijk niet, die schijnt redelijk consistent te zijn qua uptime.

Mijn Router: Netgear WGR614 draadloze router (54 Mbps)

[ Voor 8% gewijzigd door coendeurloo op 21-07-2008 10:20 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Murcielago schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:25:
DHCP Range hoger beginnen, bijvoorbeeld op x.x.x.110
En dan je pc's die je een static ip wilt geven beginnen bij x.x.x.100
Ik vermoed dat TS een static IP aan z'n router heeft gegeven (om zo een publiek statisch IP adres te hebben).

In ieder geval, daar lijkt het op vanwege:
coendeurloo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:05:
Het lijkt te liggen aan mijn static IP en DNS instellingen die ik heb ingesteld in het Router menu van mijn Netgear.
In dat geval: helaas, dikke pech. Een publiek statisch IP krijg je van je ISP, of niet. Wat wel vaak het geval is is dat ze 'semi-statisch' zijn. Dwz, je kan meerdere dagen / weken / maanden achterelkaar hetzelfde IP behouden als je je modem niet uitschakelt voor langer dan x uur.
Als jij zelf een statisch IP in gaat kloppen (om zo van een DHCP (dynamisch) IP een statisch IP te maken) is het inderdaad niet gek als internet niet meer werkt na x uur / dag / maand.

Kijk eens of een oplossing als http://www.dyndns.com/ iets voor je is? DynDNS geeft je een - gratis - subdomein naar keuze die verwijst naar je huidige publieke IP.
Tegenwoordig kan je vaak de DynDNS service ook nog instellen in je router, zodat deze direct de gegevens die bekend zijn bij DynDNS update zodra je een nieuw publiek IP adres krijgt.

Wat betreft forwarden voor je PC / xbox: waarvoor? Je Xbox zou genoeg moeten hebben aan UPnP voorzover ik weet, en je kan eventueel een statisch IP voor je eigen PC instellen (omdat dit op je eigen netwerk is), en hiernaar poorten forwarden mbv je router?

Skip dit verhaal maar ingeval ik het mis heb en je het wel over een statisch IP op je pc hebt :P

• coendeurloo
Ha Rob, bedankt voor je reactie, scherp gezien...

Ik had eerst inderdaad een statisch ip adres ingesteld in mijn router, dit heb ik gelukkig weer snel uitgezet, het IP is blijkbaar niet zo statisch als ik hoopte.

Het probleem blijft echter...internet valt soms geheel uit of is bijzonder traag....ik vraag me af of er een manier is om dit te troubleshooten en zo het probleem te achterhalen.
Pagina: 1