Compaq Proliant ML330 fanless

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06-2025
Hallo

Een paar weekjes geleden heb ik van een vriend een server gehad, een proliant ml330. Niet speciaals, 1,0ghz,768 mb ram. Ik vond het toch leuk om er Windows server 2003 op te zetten. Ik heb besloten om er maar een download/filesharing server van te maken, dat betekent dag en nacht aan. Alleen de computer maakt ontzettend veel herrie, daarom ben ik gister begonnen met het inbouwen van mijn oude waterkoeling. Alleen nu kom ik het volgende probleem tegen, als ik de cpu-fan of systeem fan eruit wil halen krijg ik een error: sys fan not installed of natuurlijk cpu fan not installed. Weet iemand of ik die fan's eruit kan halen en toch opstarten?

Verwijderd

Handig als je het type CPU post, al vermoed ik dat ie niet zonder koeler genoeg gekoeld kan worden.
.. ;)
Waarom staat dit in netwerken btw?

• thenapster
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:09:
Handig als je het type CPU post, al vermoed ik dat ie niet zonder koeler genoeg gekoeld kan worden.
.. ;)
Waarom staat dit in netwerken btw?
Type cpu= pentium 3 1,0 ghz
Netwerken, server? O-)

Het gaat trouwens niet over mijn waterkoeling, welke processor etc, ik probeer erachter te komen hoe je zonder fan's geen error's krijgt 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door thenapster op 16-07-2008 21:21 ]

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:03
Kijk bijvoorbeeld eens in [EL] CPU fan faken (passief koelen)

• The BlendMaster
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-01 20:34
Misschien in de bios de cpu fan op "ignore" zetten...

• thenapster
Heb ik doorgelezen, alleen bij alle topics word het advies gegeven om in te bios iets te veranderen wat bij mij dus niet gaat.
The BlendMaster schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:41:
Misschien in de bios de cpu fan op "ignore" zetten...
Nee, het lukt niet om in de bios iets in te stellen

[ Voor 26% gewijzigd door thenapster op 16-07-2008 22:12 ]

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:03
thenapster schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:11:
[...]

Heb ik doorgelezen, alleen bij alle topics word het advies gegeven om in te bios iets te veranderen wat bij mij dus niet gaat.
Hmm nee? In dat topic staan meerdere verschillende hardwarematige oplossing om dit probleem te verhelpen. Inclusief schema's

• thenapster
IcE_364 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:15:
[...]

Hmm nee? In dat topic staan meerdere verschillende hardwarematige oplossing om dit probleem te verhelpen. Inclusief schema's
Sorry :o

Heb er al eentje
[EL] CPU fan faken (passief koelen)

• thenapster
Bedankt jongens;)(en meisjes:D)

Bij mij werden de pulsen gecontroleerd met behulp van een transistor, dus de zwarte en de gele draad verbinden was voldoende.

Deze kan dicht

Verwijderd

Staan de HP tools/drivers er wel op? Deze software, ben de naam even kwijt, zorgt ervoor dat de fan langzamer gaat draaien. Als hij warm wordt zal hij dan wel sneller gaan draaien, maar met normale load komt dat eigenlijk niet voor. Een 330 is normaal erg stil. (Met de correct tools/drivers dus.)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

WTF heeft dit met Netwerken te maken.. 8)7

knutsel een weerstandje van x ohm tussen die kabeltjes en klaar. Maar goed, zoiets had je al uitgevonden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.