Toon posts:

Abnormale reageerder via marktplaats.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.626 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op marktplaats een "Tekoop-gevraagd" bericht geplaatst en kreeg hierop een heel bizar e-mailtje van iemand die zonder reden mij voor van alles en wat uitschold (tering, kanker, klootviool)
Nou kan ik best wel tegen schelden maar waar ik niet tegen kan is als diegene zo kinderachtig niet durft uit teleggen waarom. Hij/Zij antwoord niet op mijn emails of als ik hem of haar emails stuur of toevoeg op msn.

Een andere Marktplaats-reactie dat ik kreeg op de advertentie datteerde van een paar uur voor dat rare mailtje. En was een reactie van iemand die wel normaal reageerde. Hij zei dat hij het te-koop gevraagde item voor mij had staan. Zo paranoide als ik ben wil ik nu weten of dit mischien niet een en dezelfde persoon zou kunnen zijn. Ik wil dus voorkomen dat ik straks voor niets naar Nijmegen afreis en ik te maken krijg met die idiote uitschelder.

De IP (show_email header) van dat normale bericht heb ik. En ik wil het graag vergelijken met die andere reactie van die "schelder" Echter die schelder heeft dus geregaeert via marktplaats. En ik zie dus alleen de IP van marktplaats en niet van de verstuurder via marktplaats. Hoe kom ik nou achter zijn/haar IP als de persoon niet op emails of toevoegen van msn reageert?

Graag ideen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54

paQ

Je kan ook overal een complot in zien...

(en misschien moet je enkele woorden wat censureren)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Je hoeft het niet op de man te spelen natuurlijk :)

Kortom: niks van aantrekken en ga door met je leven!

[ Voor 54% gewijzigd door SmartDoDo op 16-07-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook voorzichtig zijn en preventief willen werken. Als je ideen hebt die mij zouden kunnen helpen ok. Zo niet antwoord dan niet graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 17:13

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Neem contact op met de eerste persoon en vraag of je kan langskomen in Nijmegen om het product op te halen, als hij begint te schelden dan weet je dat je niet hoeft te gaan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bigfoot schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:46:
*knip*

Kortom: niks van aantrekken en ga door met je leven!
Wtf. hoe kom je er nou weer bij dat het maar mijn schuld geweest moest zijn? Waarom zijn Gotters zo kinderachtig? Kan een mod hier niets aan doen?

[ Voor 25% gewijzigd door SmartDoDo op 16-07-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:46:
Neem contact op met de eerste persoon en vraag of je kan langskomen in Nijmegen om het product op te halen, als hij begint te schelden dan weet je dat je niet hoeft te gaan.
Als jij die uitschelder was, en daarnaast ook een normaal berichtje stuurde,
en je zou mij willen bedonderen, zou je dan ook gaan schreeuwen als ik zou vragen om het te komen ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24
Anonimiteit brengt bij sommigen het kinderachtigste gedrag naar boven, zoals bijv. 9999999999 euro bieden of lui mailtjes met gescheld sturen. Zulke lui, die anoniem de grootste bek hebben, zullen echter nooit een werkelijke confrontatie aangaan (imho).

Het lijkt me heeeeel sterk dat die twee personen hetzelfde zijn. Kun je van de persoon met het serieuze mailtje niet zijn telefoonnummer vragen (en dan natuurlijk even bellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De normale reaguurder een berichtje via marktplaats sturen om te vragen of hij/zij jouw wil mailen op je mail/toevoegen op msn?
En zo de ip adressen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 14:44
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:50:
[...]

en je zou mij willen bedonderen, zou je dan ook gaan schreeuwen als ik zou vragen om het te komen ophalen?
Telefoonnummer aan de "normale" persoon vragen via de mail en dan even bellen om de afspraak te bevestigen. Weet je gelijk een beetje met wie je te maken hebt. Is ook gelijk een stuk persoonlijker.

Wat voor iets betreft het trouwens (wat je graag wilt kopen). Of mogen we dat niet weten?
sewer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:59:
Het lijkt me heeeeel sterk dat die twee personen hetzelfde zijn. Kun je van de persoon met het serieuze mailtje niet zijn telefoonnummer vragen (en dan natuurlijk even bellen)?
^^ je was me voor. >:)

[ Voor 20% gewijzigd door -elw00d op 16-07-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:42:
Ik heb op marktplaats een "Tekoop-gevraagd" bericht geplaatst en kreeg hierop een heel bizar e-mailtje van iemand die zonder reden mij voor van alles en wat uitschold (tering, kanker, klootviool)
Nou kan ik best wel tegen schelden maar waar ik niet tegen kan is als diegene zo kinderachtig niet durft uit teleggen waarom. Hij/Zij antwoord niet op mijn emails of als ik hem of haar emails stuur of toevoeg op msn.

Een andere Marktplaats-reactie dat ik kreeg op de advertentie datteerde van een paar uur voor dat rare mailtje. En was een reactie van iemand die wel normaal reageerde. Hij zei dat hij het te-koop gevraagde item voor mij had staan. Zo paranoide als ik ben wil ik nu weten of dit mischien niet een en dezelfde persoon zou kunnen zijn. Ik wil dus voorkomen dat ik straks voor niets naar Nijmegen afreis en ik te maken krijg met die idiote uitschelder.

De IP (show_email header) van dat normale bericht heb ik. En ik wil het graag vergelijken met die andere reactie van die "schelder" Echter die schelder heeft dus geregaeert via marktplaats. En ik zie dus alleen de IP van marktplaats en niet van de verstuurder via marktplaats. Hoe kom ik nou achter zijn/haar IP als de persoon niet op emails of toevoegen van msn reageert?

Graag ideen.
Vraag de persoon die het product voor je heeft of je er een foto van kan zien. Doe eventueel een onderzoekje naar de verkoper. Typ z'n gegevens in op Google of op Marktplaats zelf en kijk of je meer informatie kan vinden over deze persoon. Vertrouw je het niet en / of heb je er geen goed gevoel bij? Ga dan niet tot koop over, probeer het later nog een keer.

Wellicht kan je een kennis uit die omgeving eens laten kijken of het aangeboden product datgene is wat je zoekt.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:47:
Waarom zijn Gotters zo kinderachtig? Kan een mod hier niets aan doen?
Vind je niet dat je zelf nogal kinderachtig reageert? Klik anders even zelf bij een mod.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hersenloze figuren zijn er altijd. Aan jou om te bepalen tot hoever ze jouw leven bepalen of niet. En waarom je gram proberen te halen? Als je het niet vertrouwd, inderdaad niet tot koop overgaan zoals al eerder gezegd. Risico van het vak op marktplaats.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Ulekai: Ip van de normale reaguurder heb ik al omdat ik had gereageerd op zijn bericht en hij terug e-mailde. Die uitschelder reageert dus helemaal niet, dus kan ik zijn Ip niet via een email_header achterhalen.

@-elw00d: Dat bellen was ik al van plan. Wat ik zocht op marktplaats, tja dat houd ik toch liever persoonlijk om verschillende redenen (sorry :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:14
Je zegt zelf al dat je paranoide doet, doe dit niet. Neem bijvoorbeeld telefonisch contact op met desbetreffende persoon, als je het alsnog niet vertrouwt doe je het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

mail gewoon forwarden naar marktplaats. ies simpel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TRON schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:02:
[...]

Vraag de persoon die het product voor je heeft of je er een foto van kan zien. Doe eventueel een onderzoekje naar de verkoper. Typ z'n gegevens in op Google of op Marktplaats zelf en kijk of je meer informatie kan vinden over deze persoon. Vertrouw je het niet en / of heb je er geen goed gevoel bij? Ga dan niet tot koop over, probeer het later nog een keer.

Wellicht kan je een kennis uit die omgeving eens laten kijken of het aangeboden product datgene is wat je zoekt.
Ja dat lijkt me wel het maximale wat ik kan doen denk'. Effe doen dan.
Wel vaag dat kinderachtige reguurders ermee weg komen mensen uitte schelden en zo te laten twijvelen. Wat ik zocht op marktplaats is dan ook best "rare". Er zijn niet veel mensen die zoiets hebben/aanbieden vandaar dat ik zo twijvel.. Afijn zijn/haar Ip achterhaal ik dus ws. niet. Bedankt aan al diegenen die wel normaal en niet bot/belerend reageerden op mijn vraag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:50:
[...]

Waarom zou iemand zeggen dat hij iets heeft en je vervolgens onder een andere naam gaan uitschelden dan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG=>SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet even een telefoon nummer vragen en even telefonisch contact opnemen?
Even luisteren hoe dat gesprek verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Marzman schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:39:
[...]

Waarom zou iemand zeggen dat hij iets heeft en je vervolgens onder een andere naam gaan uitschelden dan?
Om dezelfde reden dat iemand em zomaar uitscheld? Gekken heb je altijd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliders333
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-07-2022
Heb ook zo'n ervaring. carine van marktplaats bood een tv te koop aan en ik zag dat vele details in de beschrijving niet met de tv klopte en vroeg daar wat over.
De reactie was *knip*
heb even verder gezocht en dit bleek niet carine te zijn maar *knip* uit maarssen.
Uitkijken voor deze man.

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 23-04-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44
De schelder stuurde via marktplaats? Dan kun je dat zo aangeven bij marktplaats. Dat is iig het eerste wat ik zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sliders333 schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:19:
Heb ook zo'n ervaring. carine van marktplaats bood een tv te koop aan en ik zag dat vele details in de beschrijving niet met de tv klopte en vroeg daar wat over.
De reactie was *knip*
heb even verder gezocht en dit bleek niet carine te zijn maar *knip* uit maarssen.
Uitkijken voor deze man.
En jij voelt je nu veel beter, nadat je zonder enig bewijs - en zelfs dan - iemands naam richting een 9 jaar oud topic plempt? Dat is zeker geheel fatsoenlijk, ongeacht de situatie? Volledig legitieme reden om de Algemene Voorwaarden hier te schenden?

Ik denk dat je een spiegeltje kan gebruiken :N

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 23-04-2017 10:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.