Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

sinds korte tijd draai ik op een athlon processor x2 5000+ (AM2). Het vreemde is, je zou toch verwachten dat die redelijk snel 2 processen tegelijk moet kunnen doen.

Nu is het zo dat uitpakken van een film en tegelijkertijd een par2 controle (of 2x uitpakken), het errrug langzaam gaat. Nu is mijn vraag, dit moet een x2 5000 toch makkelijk aankunnen of niet? En hoe zou ik kunnen testen of alles goed werkt?

Spec:
- Windows vista ultimate 64bit
- MSI K9N NEO F2 (AM2)
- AMD Athlon x2 5000+
- 4g Corsair DDR2-800 mhz Dual Channel
- WD Sata2 500 gig 16mb

Thanks, Chris

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Worden beide cores volledig belast als je bezig bent? Dus open taskmanager eens en kijk of de bottleneck inderdaad bij de cpu ligt. Wellicht zit je met een te trage disk, die het parren ophoudt of iets dergelijks.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 07:53

BHQ

Wordt het werk wel netjes verdeeld over 2 cores?

Besides, ooit eraan gedacht dat je HDD met die acties -continu- bezg is? Dat vertraagt..

Verwijderd

Ctrl alt del en in je task manager onder performance kijken of ie dan bijde cores op 100% draait? Ik persoonlijk denk dat je hardeschijf het moeilijkste heeft om het bij te houden.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Logisch als je maar 1 hardeschijf hebt he B) Hardeschijven vinden het nooit leuk als er 2 intensieve schrijfacties naartoe worden gedaan, dan maakt het niet uit hoeveel CPU cores je hebts. "Multi-tasking" is dus ook een marketingpraatje zolang je maar 1 HDD hebt.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je harde schijf is inderdaad waarschijnlijk de bottleneck. Je noemt twee processen die zwaar de harde schijf aanspreken :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik idd vista en uitpakken van een film vanaf dezelfde hd...Heb de hd slechts in 2 partitities opgedeeld.

Heb taakbeheer even gecontroleerd, het CPU gebruik is 19% tijdens uitpakken en par2 controle tegelijk.
De hd ratelt wel flink tijdens het uitpakken....

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Hardeschijf bottleneck dus, je kan die dingen beter na elkaar doen ipv tegelijkertijd. Dan hoeft de schijfkop niet telkens heen en weer te springen en ben je uiteindelijk sneller klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk, allemaal bedankt voor jullie snelle reacties...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 07:53

BHQ

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:00:
Ik gebruik idd vista en uitpakken van een film vanaf dezelfde hd...Heb de hd slechts in 2 partitities opgedeeld.
Al maak je d'r 600 partities van, het gaat er niet beter op worden.

Als je parren en rarren zou verdelen over bijv. 2 disks zou het al een stuk sneller moeten gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door BHQ op 16-07-2008 19:10 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Yapser schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:09:
[...]

Als je parren en rarren zou verdelen over bijv. 2 disks zou het al een stuk sneller moeten gaan.
Yep! vanaf een RAID 0 array via gigabit koper naar een andere RAID 0 array uitpacken gaat als de brandweer :9

netwerk wordt dan snel de traagste factor :-) ( mja anders mijn PCI-E ! :D )

404 Signature not found

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
SMSfreakie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:04:
[...]

Yep! vanaf een RAID 0 array via gigabit koper naar een andere RAID 0 array uitpacken gaat als de brandweer :9
Waarom via LAN :? Je kunt toch ook gewoon een grote RAID setup maken binnen je pc, via de SATA interface?
netwerk wordt dan snel de traagste factor :-) ( mja anders mijn PCI-E ! :D )
Via PCI-E :? Gebruik je een Areca RAID controller dan ofzo?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Yapser schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:09:
[...]

Klopt.
Heb het ook daadwerkelijk ondervonden, want heb toen ik nog kleiner was, m'n harde schijf per ongeluk in een stuk of 100 partities gesplitst. Elk van ongeveer een 90MB, dacht ik.
En dan maar wachten tot Windows al die nieuwe partities heeft gecontroleerd met scandisk 8)7 .
Duurde trouwens ook heel lang voor 'Deze Computer' was geladen...

Gelukkig ken ik er nu iets van :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
leonpwner1 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:06:
[...]

Waarom via LAN :? Je kunt toch ook gewoon een grote RAID setup maken binnen je pc, via de SATA interface?

[...]

Via PCI-E :? Gebruik je een Areca RAID controller dan ofzo?
RAID controller hangt ook op PCI-E :-) onboard :D net als de netwerk kaart .. die zit ook op PCI-E :P

en ja ik kan natuurlijk 2 arrays maken binnen 1 controller.. alleen om 1 of andere reden.. is het dan trager :?

404 Signature not found

Verwijderd

Meerdere schijven > Actie(s) uitvoeren op een HDD waar geen windows opdraait > Snel zat. :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
de controller heeft ook z'n berperking he, als je 2 raid configs aan 1 controller zet heeft deze dus 2x zoveel werk bij een zware taak, waarschijnlijk zit je op dat moment ofwel tegen de limiet van het aantal IO operaties/s die de chip aankan ofwel tegen de limiet van PCI-E, want daar moet ook meer data over

Verwijderd

Vraagje: werkte je daarvoor ook met vista 64bit ?
Pagina: 1