Toon posts:

[Exchange] Agenda's delen alleen via Outlook mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een discussie met iemand en het zit mij al enige tijd dwars dat er geen andere methodes bestaan voor het delen van een Agenda van een bepaalde gebruiker.

Naar mijn weten en wat ik mij al een groot aantal keren heb laten vertellen is dat als je een agenda wilt delen van een gebruiker, dat je dat fysiek in zijn outlook profiel moet gaan delen.

Dat betekend dat als je een bedrijf hebt van 1500 man die in elkaars agenda moet kijken elke outlook profiel van een gebruiker bij langs moet gaan om het delen te activeren?

Is dit nou daadwerkelijk de enige methode?

Wij kunnen het niet bevatten dat Microsoft hier geen oplossing voor heeft of over na heeft gedacht om dit te veréénvoudigen. Je kunt ontzettend veel instellen als Administrator via Active Directory en allerlei andere tools op je Server, maar dit niet. Althans voor zover ik het weet en mij verteld is.

Hebben jullie misschien suggesties?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jouw oplossing heet PFDAVADMIN :)
http://www.microsoft.com/...422C0AB424&displaylang=en

[ Voor 62% gewijzigd door sanfranjake op 16-07-2008 18:56 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het helaas niet 1 2 3 testen omdat mijn test server op dit moment bezig is met een installatie, maar wat ik zo her en der lees is dit bedoeld voor het aanpassen van de DEFAULT account in je agenda.

Is het ook mogelijk om via dit utillity elke agenda afzonderlijk in te stellen en dan uiteraard op een eenvoudige manier?

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:41
Je zou eens kunnen zoeken naar het tooltje "SetPerm".

Ik weet zo snel niet meer waar ik het een tijd geleden vandaan heb gehaald.

Hier dus...
http://www.patrickmarr.com/?cat=

[ Voor 18% gewijzigd door rvvliet op 16-07-2008 20:23 . Reden: even gezocht en URL toegevoegd. ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:04:
[...]

Ik kan het helaas niet 1 2 3 testen omdat mijn test server op dit moment bezig is met een installatie, maar wat ik zo her en der lees is dit bedoeld voor het aanpassen van de DEFAULT account in je agenda.

Is het ook mogelijk om via dit utillity elke agenda afzonderlijk in te stellen en dan uiteraard op een eenvoudige manier?
Ik denk dat het allemaal duidelijk wordt wanneer je het even probeert, volgens mij kan pfdavadmin alles wat je wil.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:14:
[...]

Ik denk dat het allemaal duidelijk wordt wanneer je het even probeert, volgens mij kan pfdavadmin alles wat je wil.
Ik ga er morgen mee aan de slag en nog een klein vraagje die een beetje offtopic is maar zonde om een nieuw topic aan te maken:

Weet jij dan toevallig ook een tooltje voor waarmee ik iets kan aanmaken die een outlook profiel in 1x insteld, in plaats van elke terminal server sessie of pc bij langs om een profiel in te stellen voor outlook?

Ik heb deze sites wel gevonden:

http://www.outlook-tips.net/howto/prf.htm
http://office.microsoft.c...k2003/HA011402581033.aspx
http://www.microsoft.com/...77EB647341&displaylang=en

Maar is het .PRF bestand de juiste manier hiervoor of is daar ook weer zo'n handig tooltje voor die ik nog niet ben tegen gekomen?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Office resource kit, kan je een prf-bestand maken ja, je kan dat integreren in de installatie. Tenzij je een OEM editie van Office hebt (en vast nog wel meer uitsluitingen... ) En voor Office 2007 nog weer anders, maar je moet toch wel wat duidelijker zijn met je info ;)

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 16-07-2008 23:12 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:11:
Office resource kit, kan je een prf-bestand maken ja, je kan dat integreren in de installatie. Tenzij je een OEM editie van Office hebt (en vast nog wel meer uitsluitingen... ) En voor Office 2007 nog weer anders, maar je moet toch wel wat duidelijker zijn met je info ;)
De hele procedure voor het instellen van een Exchange account in Outlook, kan dat niet sneller?
Bijvoorbeeld ik maar een .PRF bestand aan, die kopieer ik vervolgens tig keer en pas ik aan met notepad en dan alleen de gebruikersnaam bijvoorbeeld.

Dit zijn praktijk dingen die ik al enige tijd tegen kom en uiteraard krijg je de snelheid en handigheid wel voor het instellen van zo'n account, maar moet toch makkelijker kunnen als je gaat bedenken dat er bedrijven staan met 1000en medewerkers.

Ik zie daar de systeembeheerders niet elke account bij langs gaan om een exchange account in te stellen.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan in een prf gewoon %username% en meer van datsoort variabelen gebruiken. En prf is toch echt the way to go.... wordt al jaren gebruikt, en volgens mij kan het echt niet makkelijker/geautomatiseerder hoor..

[ Voor 29% gewijzigd door sanfranjake op 17-07-2008 17:55 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:52:
Maar is het .PRF bestand de juiste manier hiervoor of is daar ook weer zo'n handig tooltje voor die ik nog niet ben tegen gekomen?
Ligt aan je Outlook/Exchange versie.

In principe is een PRF dé manier. Outlook 2007 icm Exchange 2007 kan het profiel echter via autodiscovery instellen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1