WiPen wireless usb in windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude laptop (400mHz / 64 Mb), met windows 2000 SP3. Daar heb ik een WiPen wireless USB adapter op aangesloten. Deze wordt herkent en ik kan hiermee draadloos internetten. Echter dit gaat op dit moment niet via mijn eigen beveiligde thuisnetwerk maar (naar ik aan neem) via dat van één van mijn buren. Ik heb namelijk geen identificatie en wachtwoord voor mijn eigen netwerk moeten invullen.

Ik heb gezocht in de eigenschappen van de WiPen maar weet niet precies wat ik daar moet invullen. Ik heb begrepen dat ik onder SSID mijn netwerknaam moet invullen. Ik weet alleen niet waar ik dan mijn wachtwoord moet zetten.

Er zit geen verdere software bij de WiPen waar ik dat kan instellen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meestal hoef je dat niet in te vullen. Heb je misschien in je router het uitzenden van je ssid uitstaan? Het is makkelijker als je dat dan aanzet. Dan zou je router gewoon gevonden moeten worden. Al weet ik niet wat WiPen precies is. Als ik erop google kom ik hier uit: http://support.packardbel...llation&pi=platform_ibiza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad de WiPen die ik heb. (is gewoon een Wireless USB adapter).

Ik zal eens kijken in m'n router of SSID uitstaat. Op m'n telefoon (die Wifi heeft) zie ik wél de naam van mijn netwerk verschijnen....

Bij de instellingen in Win2000 voor de Wipen kan ik hetvolgende instellen:

adhoc wireless mode: 802.11b only / b/g mix
auto chanel select: disable / enable
auto reconnect: disable / enable
b/g protection: auto on / off
cam when ac power: disable / enable
country region: 11a: (verschillende kanaal nummers)
country region: 11g: (idem)
fragment treshold: 2346
fragment agregation: disable / enable
IEEE 802.11h: disable / enable
local adminstration MAC netwerk: (waarde)
network type: 802.11 ad hoc / infrastructure
power saving mode: cam /fast/ max
Radio: on / off
rts treshold: 2347
SSID: (waarde)
wmm capable: disable / enable

Ik redeneer nu alsvolgt:
Als ik SSID in m'n router aanzet (als dat nog niet het geval is, maar ik vermoed van wel) en ik vul bij SSID de naam van m'n netwerk in, dan hoef ik geen wachtwoord in te vullen? De Wipen zou dan verbinding moeten maken met mijn netwerk?

Op de Wipen staat nog een MAC nummer. Moet ik daar nog iets mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 14:43 ]