Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweaker(s),
Allereerst bedankt dat u mijn topic leest, en voor het beantwoorden op mijn topic.

Specifieke (Systeem) informatie
  • Windows XP Professional, Service Pack 2
  • GFX Card: Nvidia GeForce 7300 GT
  • Moederbord: MSI K9VGM-V
  • Geheugen: 1x 1024MB DDR2
  • CPU: AMD Athlon(tm) 64 (2.60 GHz) X2 Dual
  • Voeding: 300 Watt

Omschrijving van het probleem / de situatie
  • Na het ontvangen van het hierboven genoemde Moederbord, Videokaart en de CPU was ik er klaar voor om de oude onderdelen te vervangen voor de eerder genoemde delen. Ik bezat een MSI K7N2 Delta2 (moederbord) en een GeForce 4800Ti Se (gfx card). Sinds deze wel aan vervanging toe waren, besloot ik dus eerst te proberen de drie nieuwe onderdelen (MOBO,GFXCARD,CPU) in te bouwen in mijn computertje. Dit werkte totdat het systeem begon met het laden van mijn desktop en er een blauw schermpje opsprong. Na mijn Harde schijf te hebben geformatteerd en Windows te hebben geïnstalleerd had ik al verscheidene keren last van het feit dat mijn monitor na reboot/installatie op stand-by ging terwijl mijn computer gewoon nog aanstond. Ook trad dit probleem op na de BIOS te hebben verlaten. Na één, twee of drie restarts wordt het lichtje van mijn monitor weer groen (betekent dat hij signaal doorkrijgt) en zie ik het laadscherm van Windows XP. Ik zie mijn desktop weer en deze keer geen blue screen of error. Al mijn programma's gewoon geïnstalleerd (MSN, Mozilla, etc.) maar na 'Opnieuw Opstarten' wordt het lichtje van mijn monitor oranje, en geeft de melding dat hij stand-by is. Ik heb van alles geprobeerd - lees meer hierover in het volgende stukje - maar nog niets heeft gewerkt.

Wat ik al heb geprobeerd:
  • - Een andere monitor aansluiten, het zelfde probleem ging door.
  • - Mijn externe videokaart (GeForce 7300GT) demonteren en de monitor aansluiten op de geïntegreerde videokaart, zonder succes.
  • - Moederboard drivers installeren.
  • - Software (drivers) van mijn GeForce 7300GT installeren.

Ik heb geen idee wat de juiste steekwoorden zijn voor dit probleem. Op andere fora heb ik iets gelezen over Automatische updates, maar ik ben volledig geüpdate en het probleem doet zich helaas nog steeds voor.

Nogmaals, hartelijk dank voor al uw aandacht en tijd.

Melvin V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:08

talin

ES-MA

in de bios mischien kijken of de interne videokaart uit staat?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
talin schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:53:
in de bios mischien kijken of de interne videokaart uit staat?
Staat niet uit, want ik heb hem ook gewoon gebruikt en geboot met de geïntegreerde videokaart!

Melvin V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou de voeding kunnen zijn volgens een vriend, is dat correct?

Melvin V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat is een mogelijkheid :)
Maar eigenlijk heeft dat niks meer met Windows zelf te maken als je monitor geen signaal krijgt vanaf je BIOS post na een reboot.

offtopic:
Zou je zo vriendelijk willen zijn om die ondertekening van je posts achterwege te laten?
Helemaal omdat het in boldface staat komt het erg storend over namelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de monitor overigens apart aangesloten, dus niet op de voeding van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Voedingen waarop je monitor kan doorlussen bestaan al niet meer sinds het 486 tijdperk voor zover ik weet :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoeBoe, ik moet je helaas teleurstellen... Trust PSU PW-5150 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:53:
Heb je de monitor overigens apart aangesloten, dus niet op de voeding van de pc?
Monitor zit gewoon in het stopcontact :P. In dat stopcontact zit overigens wel de stekker van de voeding van de pc.

doe nou niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 17-07-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg vervelend probleem, en het is nog steeds niet opgelost. Is er niemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja, een zwaardere voeding.
Je videokaart krijgt te weinig stroom denk ik, en een X2 + 7300GT + 1GB RAM + disks op dat moederbord is net teveel voor die 300Watt voeding.

En daarmee gaat dit topic ook gelijk naar de juiste afdeling.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik sluit me hier bij aan, ik vermoed dat de voeding te licht is. Ik zou dus gaan kijken naar een nieuwe voeding, daarvoor kun je eens kijken in dit topic:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

Daarin staat ook een rijtje A-merken (in de topic start), dat zijn prima voedingen. De goedkopere merken zou ik vermijden (geen Trust en dergelijke). Zoek iets van 400 tot 500 Watt van een goed merk, dat zou prima moeten voldoen en ik denk dat de problemen dan zijn opgelost.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
alt-92 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:49:
Ja, een zwaardere voeding.
Je videokaart krijgt te weinig stroom denk ik, en een X2 + 7300GT + 1GB RAM + disks op dat moederbord is net teveel voor die 300Watt voeding.

En daarmee gaat dit topic ook gelijk naar de juiste afdeling.
Ach kom, dit trekt nog geen 100 watt(heb soortgelijke setup hier staan, maar dan celeron 3,33 ghz @ 4 ghz). Zelfs zonder zijn 7300 gt(die overigens maar 30 watt load neemt)

Het kan natuurlijk de voeding zijn(Trust), maar dan zou ik echt wel eerst eens de voltages opmeten(speedfan, maar liever bios uiteraard)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tenzij ik ergens totaal overheen lees :
heb je alle actuele drivers voor de video (en mobo) kunnen installeren?
Ik ben zelfde probleem eerder tegengekomen. Oorzaak: na volledig actueel maken van xp sp2 bleek xp hekel te hebben aan de op cd meegeleverde drivers voor chipset + vga kaart.
Pagina: 1