Hallo Tweaker(s),
Allereerst bedankt dat u mijn topic leest, en voor het beantwoorden op mijn topic.
Specifieke (Systeem) informatie
Omschrijving van het probleem / de situatie
Wat ik al heb geprobeerd:
Ik heb geen idee wat de juiste steekwoorden zijn voor dit probleem. Op andere fora heb ik iets gelezen over Automatische updates, maar ik ben volledig geüpdate en het probleem doet zich helaas nog steeds voor.
Nogmaals, hartelijk dank voor al uw aandacht en tijd.
Melvin V.
Allereerst bedankt dat u mijn topic leest, en voor het beantwoorden op mijn topic.
Specifieke (Systeem) informatie
- Windows XP Professional, Service Pack 2
- GFX Card: Nvidia GeForce 7300 GT
- Moederbord: MSI K9VGM-V
- Geheugen: 1x 1024MB DDR2
- CPU: AMD Athlon(tm) 64 (2.60 GHz) X2 Dual
- Voeding: 300 Watt
Omschrijving van het probleem / de situatie
- Na het ontvangen van het hierboven genoemde Moederbord, Videokaart en de CPU was ik er klaar voor om de oude onderdelen te vervangen voor de eerder genoemde delen. Ik bezat een MSI K7N2 Delta2 (moederbord) en een GeForce 4800Ti Se (gfx card). Sinds deze wel aan vervanging toe waren, besloot ik dus eerst te proberen de drie nieuwe onderdelen (MOBO,GFXCARD,CPU) in te bouwen in mijn computertje. Dit werkte totdat het systeem begon met het laden van mijn desktop en er een blauw schermpje opsprong. Na mijn Harde schijf te hebben geformatteerd en Windows te hebben geïnstalleerd had ik al verscheidene keren last van het feit dat mijn monitor na reboot/installatie op stand-by ging terwijl mijn computer gewoon nog aanstond. Ook trad dit probleem op na de BIOS te hebben verlaten. Na één, twee of drie restarts wordt het lichtje van mijn monitor weer groen (betekent dat hij signaal doorkrijgt) en zie ik het laadscherm van Windows XP. Ik zie mijn desktop weer en deze keer geen blue screen of error. Al mijn programma's gewoon geïnstalleerd (MSN, Mozilla, etc.) maar na 'Opnieuw Opstarten' wordt het lichtje van mijn monitor oranje, en geeft de melding dat hij stand-by is. Ik heb van alles geprobeerd - lees meer hierover in het volgende stukje - maar nog niets heeft gewerkt.
Wat ik al heb geprobeerd:
- - Een andere monitor aansluiten, het zelfde probleem ging door.
- - Mijn externe videokaart (GeForce 7300GT) demonteren en de monitor aansluiten op de geïntegreerde videokaart, zonder succes.
- - Moederboard drivers installeren.
- - Software (drivers) van mijn GeForce 7300GT installeren.
Ik heb geen idee wat de juiste steekwoorden zijn voor dit probleem. Op andere fora heb ik iets gelezen over Automatische updates, maar ik ben volledig geüpdate en het probleem doet zich helaas nog steeds voor.
Nogmaals, hartelijk dank voor al uw aandacht en tijd.
Melvin V.