Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Enorme vertraging met inloggen*

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:33
Specs, Latitude D520 met 1.5 GB geheugen, WinXP SP2, laptop hangt niet in een domein.
Opstarten gaat goed, ik typ het wachtwoord in, ik krijg het bureaublad voor me en kan bepaalde dingen al doen, de icoontjes van m'n netwerkverbinding en de draadloze verbinding zijn nog niet aanwezig.
Internetten ed werkt dus ook nog niet, het duurt zeker een paar volle minuten en dan verschijnen deze icoontjes ook en werkt alles vliegensvlug naar behoren.

Alleen het opstarten na het inloggen is een probleem, ik heb via msconfig van alles uitgezet, alle netwerkverbindingen verbroken (net use), alle netwerkprinters weggegooid zodat het echt een stand alone is, maar niet baat...
Wat er nu wordt opgestart: Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~e.vanlaar/afbeeldingen/reg.JPG
Een Hijack log is hier te vinden.

Ik kan over dit probleem helaas niks vinden, wel over traagheid en dergelijke, maar alles werkt verder goed behalve het opstarten.
Iemand een idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk naar de volgorde waarin je drivers worden geladen ;)

Je kan wel van alles lopen uitzetten, maar da's niet echt gericht werken natuurlijk.
Mijn oude krakkemikkige XP SP2 laptop (met defecte videokaart en P-M 1.5 banias @ 1GB) heeft vanaf de powerbutton tot aan de desktop ready twee minuten nodig.

Je hebt het over 'minuten', maar dan blijft natuurlijk wel de vraag of het 2 of 10 minuten zijn ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bootvis al geprobeerd?

http://www.multidesk.be/artikels/artikel/117/

Download: http://fileforum.betanews.com/detail/BootVis/1012371606/1

[ Voor 3% gewijzigd door Haaglander op 16-07-2008 18:12 ]

• Ora et Labora
alt-92 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:16:
Kijk naar de volgorde waarin je drivers worden geladen ;)

Je kan wel van alles lopen uitzetten, maar da's niet echt gericht werken natuurlijk.
Mijn oude krakkemikkige XP SP2 laptop (met defecte videokaart en P-M 1.5 banias @ 1GB) heeft vanaf de powerbutton tot aan de desktop ready twee minuten nodig.

Je hebt het over 'minuten', maar dan blijft natuurlijk wel de vraag of het 2 of 10 minuten zijn ;)
Dan ga ik inderdaad even zoeken waar ik dit kan vinden in welke volgorde de drivers worden geladen.
Vanaf de powerbutton duurt het ongeveer een halve minuut totdat ik m'n wachtwoord kan intikken, en dan daarna ongeveer 15 seconden totdat ik m'n desktop zie, daarna ongeveer 5 minuten voordat m'n netwerkicoontjes verschijnen.
Heb ik net geprobeerd zonder resultaat :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Ora et Labora op 17-07-2008 09:34 ]

• Haaglander
  • Niet online
EJVL schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:33:
[...]

Heb ik net geprobeerd zonder resultaat :'(
Kan je met bootvis zien welke drivers en/of services voor de vertraging zorgen?

• Ora et Labora
Haaglander schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:01:
[...]

Kan je met bootvis zien welke drivers en/of services voor de vertraging zorgen?
Ik heb de handleiding gevolgt maar in de log kan ik niet zien dat er wat aangepast is.
Ik heb nu wel voor elkaar dat de icoontjes als eerste verschijnen en dan de rest van de services wordt opgestart, en nu duurt het dus ongeveer 5 minuten voordat ik me desktop zie en deze icoontjes, daarna is het binnen 20 seconden alles opgestart.

• Haaglander
  • Niet online
EJVL schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:11:
[...]

Ik heb de handleiding gevolgt maar in de log kan ik niet zien dat er wat aangepast is.
Ik heb nu wel voor elkaar dat de icoontjes als eerste verschijnen en dan de rest van de services wordt opgestart, en nu duurt het dus ongeveer 5 minuten voordat ik me desktop zie en deze icoontjes, daarna is het binnen 20 seconden alles opgestart.
Je kan grafisch zien wat de knelpunten zijn bij het opstarten, waar de rotte appels zitten bij het opstarten. Klik op file en klik dan op de bootvis file. Deze geeft een grafische weergave van het opstartproces.
Pagina: 1