Vraag: Winkel die jouw een 2ehands kaart geeft

Pagina: 1
Acties:

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 00:44
Hoi,

Ik weet niet waar ik deze toppic onder moet laat vallen, dus ik heb hem maar hier geplaatst.

Het volgende:
Een kleine 2 jaar geleden heb ik in een winkel A de videokaart Asus 7900GT gekocht. Van deze kaart heb ik veel plezier van gehad, totdat hij na bijna 2 jaar heel veel artifacts vertoonde.
Ik ben met deze kaart terug naar de winkel gegaan om te vragen of zij hem konden repareren.
Omdat zij geen andere leenkaart voor mij tijdelijk hadden, heb ik een andere kaart gekocht.

Nadat de winkel naar deze kaart heeft gekeken, is hij naar de fabriek opgestuurd. In de hoop dat ik er geld voor zal krijgen, kreeg ik toch een andere kaart voor terug. De Asus 7900gt TOP.

De kaart vandaag opgehaald en thuis aangekomen merk ik dat er geen snoertjes/kabels en het KingKong CD'tje bij zit. Het zakje waar de kaart in heeft gezeten was dus opengemaakt. Met andere woorden het ziet er naar uit dat het een tweedehands kaart is.

Mijn vraag is, kan ik 'eisen' dat ik een nieuwe kaart krijg en geen 2e hands kaart. Ik wil de 7900 TOP kaart weer kunnen doorverkopen. En als de doos met inhoud compleet is, zal het verkopen van deze doos sneller en beter gaan.

Indien ik dit niet kan vragen wat voor redenen dan ook, hoeveel kan ik voor deze kaart vragen?
De Asus 7900 GT kost in de winkel (als het goed is) 130,- tot 150,- Aangezien dit de Asus 7900 GT TOP is, zal hij ietsje duurder zijn. ( 70 MHZ, 0, 14 GHz hoger).

tnx

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 11:40
ik denk dat ze je een refurbished exemplaar hebben gegeven en dat dat ook wel kan volgens "de regels"...

denk dat je er nog 50-60 euro voor kan krijgen.... voor 75-80 heb je al een veel snellere 2e handse 7900GTO ... 8800GT's zag ik al voor 95 voorbij komen..

[ Voor 43% gewijzigd door brtk op 16-07-2008 15:03 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het gaat hier toch over het ontbreken van snoertjes e.d. gaat over je gerepareerde kaart en niet van de nieuwe kaart die je gekocht hebt? Dan vind ik het niet onredelijk dat je alleen de kaart krijgt en niet de rest. Helemaal als de kaart ook nog eens duurder is. De andere spullen heb je al als het goed is.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:16
With ^^. Verder past je topic beter in het Shopping Forum

Specs

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Hier kun je niets tegen beginnen.

Zij zijn enkel verplicht om je een gelijkaardig exemplaar te geven. Dit hoeft geen nieuw te zijn (dat was jouw model immers ook niet meer).

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ze mogen je best een refurbished exemplaar geven. Het is niet zo netjes echter om de accesoires niet mee terug te sturen. Je kunt erover in discussie gaan, maar of dat het alle tijd en moeite waard is?

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 00:44
Okej bedankt, dan laat ik het zo bij. heb ook niet echt veel moeite en zin om me daar nog drukker over te maken. Ik zet de kaart wel te koop voor 60 euries :) (incl verzendkosten)
tnx

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met techniek en alles met consumentenrechten te maken.

Move VB -> Shop

Overigens heeft de winkel de verplichting jou een geschikte (uiteraard) werkende vervanging te leveren, niet een nieuw product. Het is volledig redelijk om jouw 2-jaar oude kaart met een andere (maar werkende) 2-jaar oude kaart te vervangen, mits het vergelijkbaar te noemen is voor de doelen waar jij het voor gebruikt.

Het verhaal mbt toebehoren is minder zwart-wit: heb jij met de oude kaart ook alle toebehoren ingeleverd? Dan zou je minimaal dezelfde terug moeten krijgen. Maar dat jij eea wilt doorverkopen is jouw probleem, daar hoeft de winkel weer geen rekening mee te houden.

Oslik blyat! Oslik!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
Ik snap je probleem niet zo. Je kunt de winkel toch gewoon een mailtje sturen dat ze vergeten zijn je de accessoires (die je ook ingeleverd hebt) terug te sturen? Lijkt me niet meer dan normaal dat ze je die alsnog opsturen....

Verwijderd

Zover ik weet als er iets naar Asus gaat (compleet) dat je alleen maar het defecte product terug krijgt en geen accessoires. Heel vervelend en heel lastig terug te krijgen, als het al lukt iets daarvan terug te krijgen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:53
toen ik een RMA had van een Asus kaart werd mij verteld alleen de kaart in te leveren bij de winkel en alle andere accesiores thuis te houden. misschien zijn ze dit bij jou vergeten te melden?
Pagina: 1