Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto-reply of niet... (spam)

Pagina: 1
Acties:

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-11 09:20
Hallo allemaal.

Ik heb wat hulp nodig en vraag me af of zoiets al bestaat.

Bekend : Nooit antwoorden op een spam-mail

Maar dus ook : geen auto-reply bij afwezigheid….Tsja..dat willen we als bedrijf wel

Bestaat er iets als : alleen auto-reply naar adressen van domeinen die op een interne white-list staan ?

Dit zou voor ons de oplossing zijn...

We draaien Exchange 2003 op een windows SBS 2003 server,
De clients zijn outlook 20003, en tientallen hebben outlook 2007

Op dit moment hebben we de Spamfighter plugin voor exchange draaien.
Dit werkt best wel goed, maar toch komen er af en toe berichten door.

[ Voor 26% gewijzigd door awh84 op 16-07-2008 15:10 . Reden: meer specs toegevoegd. ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Zijn eigenlijk 2 dingen waar ik al niet mee eens ben.

• Je autoreply wil je dus aanpassen op whitelists ... klinkt als symptoom bestrijding en niet oorzaak bestreiding.

• Je vertelt niets, maar dan ook HELEMAAL niets over wat er nu op de zaak gedraait word. Exchange? Zarafa? Of gebruiken jullie allemaal hotmail?

offtopic:
Mijn idee zou zijn, weet niet hoe jullie netwerk eruit ziet, maar een proxy of dedicated servertje in de DMZ te hangen, met mailscanner / ClamAV erop. Dan worden ze gratis door de virusscanner gehaalt en een shitload van tests worden over je mailtjes heen gegooit (spamassassin ed).
Kan je nog met een mooi webinterfaceje alles fine tunen, als je dan nog wekelijks spam binnen krijgt ben je knap bezig.

Maarja, wie ben ik :+

Hoewel ik laatst nog een paar leuke trucks voorbij zag vliegen in spam land

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-11 09:20
Ik heb de openingspost ietsje bijgewerkt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hmmm, beetje onmogelijke oplossingen gaan verzinnen voor een niet op te lossen probleem.

Als er in het verleden ooit 1x een auto-reply gestuurd is sta je al op een actieve lijst. Deze lijsten zijn over het algemeen verouderd en worden ook niet gecheckt, dus je directe probleem los je hier niet mee op.
Technisch is het best te realiseren door je uitgaande mail met een losse spam-ruleset na te laten lopen, bevat het de kenmerken van een auto-reply en staat het niet op de whitelist dan gewoon zo'n hoge spamscore meegeven dat het gelijk verdwijnt.
Alleen wat dan als je een onbekende / nieuwe klant hebt die eventjes een offerte aanvraagt. Staat niet op de whitelist dus krijgt geen auto-reply dus krijgt gewoon 2 weken geen antwoord.

Oftewel volgens mij probeer je iets technisch op te lossen wat niet echt op te lossen is ( je emailadres is waarschijnlijk al bekend ) en creeer je daarmee andere problemen...( je klant krijgt geen reactie voor 2 weken en heeft geen idee waarom niet )