Toon posts:

howto Instaleer een linksys WRT160 N achter een livebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje zitten klooien met mijn linksys WRT160N in combinatie met mijn livebox. Uiteindelijk heb ik hem zo aan de gang gekregen.

1)Instaleer de WRT160-N gewoon via de bij geleverede wizzard.
2)Trek de kabel uit het gele slot van je WRT160N.
3)Je WRT160-N is nu alleen aangesloten op je PC (via een van de vier blauwe poorten)
4) Wijzig IP van je WRT160-N en zet de DHCP-server uit zie
HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
5) Sluit je Livebox weer aan op je WRT160-N maar gebruik een blauw slot (lan verbinding) in plaats van de gele internet verbinding (wan verbinding).
6) Herstart je pc..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 20:30 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lijkt me niet meer dan logisch.

Maar kun je me uitleggen waarom je je pc zou moeten herstarten? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Mij lukt het niet inclusief de livebox, alles zoui toch gewoon plug n play moeten zijn en zou meteen moeten werken als ik alles op elkaar aansluit?
Waarom moet het ip-adres gewijzigd worden? en waarnaar? Ik snap er geen hol van.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Je moet toch echt de [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point lezen, dat exact opvolgen (en eventueel daar reageren).

De reden dat het plug en play niet werkt is omdat je nu het product (een router) niet gebruikt als router. Een router hoort rechtstreeks te hangen aan een modem, maar in jouw geval (met livebox) hangt je router achter een router. De livebox is namelijk zelf al een router.

Gewoon die howto lezen en elke stap exact opvolgen.. dan kom je er wel uit.

Verwijderd

job schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:17:
Je moet toch echt de [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point lezen, dat exact opvolgen (en eventueel daar reageren).

De reden dat het plug en play niet werkt is omdat je nu het product (een router) niet gebruikt als router. Een router hoort rechtstreeks te hangen aan een modem, maar in jouw geval (met livebox) hangt je router achter een router. De livebox is namelijk zelf al een router.

Gewoon die howto lezen en elke stap exact opvolgen.. dan kom je er wel uit.
Oke bedankt ga ik nu doen. Maar toch vind ik het dan weer vreemd dat het met mijn sitecom router wel is gelukt op de livebox. Maar als ik mijn linksys wrt160n nu ga gebruiken als wireless access point, doet dat dan nog wat af van de verbinding en het bereik van de router? Of blijft het allemaal even snel en net zo goed?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Bereik blijft hetzelfde. De snelheid ook.

Verwijderd

job schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:46:
Bereik blijft hetzelfde. De snelheid ook.
Klopt :) Heb hem nu werkend, maar blijf het dan toch vreemd vinden dat ik mijn sitecom router wel echt als router gebruikte.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 15:06

Nessuno

io sono nessuno

waarom zet je je lifebox niet gewoon in bridge mode en laat je je linksys gewoon het router gedeelte oplossen ?

Na rose e cient spin

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 21:15
Precies,

Ik wil ook de livebox niet laten routeren. Dat kan mijn Linksys geloof ik veel beter. Hoe zet ik de routing functionaliteit uit in mijn livebox?
Pagina: 1