Toon posts:

Extern geluid voor mijn PS3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onderstaand probleem, en weet niet goed of het bij audio of bij spielerij moet. Indien verkeerd geplaast, mijn welgemeende excuses.

ik heb mezelf net een PS3 gekocht, en ben even aan het herorganiseren geweest in mijn TV-meubel. Volgende zaken zijn daarin aanwezig:
* Samsung TV (alle recente aansluitingen voorzien)
* Telenet Digibox (Belgische digitale TV)
* Philips MCD295 micro-hifi (met DVD speler in)
* PS3

Voor de komst van de PS3 was mijn micro-hifi DVD aangesloten op de TV (waardoor beeld doorgestuurd werd naar TV, en geluid zowel doorgestuurd werd naar TV als afgespeeld werd op micro-hifi. Verder was de digibox rechtstreeks aangesloten op AUX ingang (witte & rode tulp) van de micro-hifi, waardoor het geluid van de digitale zenders ook via de micro-hifi kon beluisterd worden

Nu met de komst van de PS3 heb ik deze via HDMI aangesloten op de TV, wat perfect werkt (geluid en beeld via HDMI). Nu wil ik echter ook het geluid van de PS3 op ditzelfde AUX kanaal krijgen als hierboven. Eitje dacht ik, aangezien een AV kabel met een witte en rode tulp aan de ene kant en een AV aansluiting langs de andere kant is voorzien in de doos van de PS3. Ik ben dus 2 coax tussenstukjes gaan kopen (met telkens 2 vrouwtjes naar 1 mannetje). Door op de juiste manier aan te sluiten kan ik dan ofwel PS3 geluid ofwel digibox geluid naar mijn AUX ingang afvuren (ofwel tesamen maar dit is niet de bedoeling :)). Heb op de PS3 dan even de geluidsinstellingen gewijzigd waardoor het geluid gaat via de AV en niet via HDMI. Dit blijkt te werken, alleen is er (denk ik) iets nog niet helemaal correct met mijn PS3. Het geluid vanaf de PS3 naar de AUX ingang blijkt namelijk enorm stil te zijn. Met het volume op MAX, hoor ik amper het geluid als ik mijn oor tegen de box houdt (maar het is er wel degelijk). Nu is al het bovenstaande eigenlijk niet relevant, want zelfs zonder tussenstukjes (dus gewoon van de AV op de PS3 naar de wit-rode AUX ingang op de hifiketen) is dit geluid amper hoorbaar. Andere bronnen die aangesloten worden op deze AUX, werken wel met een normaal volume.

Iemand enig idee waarom dit volume zo stil is? Heb ook reeds de laatste firmware (2.41) op mijn PS3 gezet, maar dit hielp niet.

Alvast bedankt,
Gert

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:28

yGiDoRp

Sawasdee

Heb je al geprobeerd om de ps3 zonder splitters en zonder digi tv ontvanger direct op je audioset aan te sluiten?

Sorry te snel gepost/niet goed genoeg gelezen.

Ik weet niet zo veel van een PS3, want ik heb er nog geen.

Maar heeft zo'n ding (dolby) surround/stereo instellingen? Zo ja, probeer hem eens op stereo te zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door yGiDoRp op 16-07-2008 19:06 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
yGiDoRp schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:03:
Heb je al geprobeerd om de ps3 zonder splitters en zonder digi tv ontvanger direct op je audioset aan te sluiten?

Sorry te snel gepost/niet goed genoeg gelezen.

Ik weet niet zo veel van een PS3, want ik heb er nog geen.

Maar heeft zo'n ding (dolby) surround/stereo instellingen? Zo ja, probeer hem eens op stereo te zetten.
Zal ik straks is nakijken / proberen, maar ben dat precies nog niet tegengekomen. Wanneer ik HDMI kies, kan ik kiezen tussen verschillende settings, wanneer ik AV / coax kies heb ik de indruk van niet. Maar ik kijk het zeker is na vanavond...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:55

mr.paaJ

generatie cmd+z

over het algemeen hebben samsung tv's gewoon tulp-audio uitgangen, die sluit je aan op je microhifi ding. ps3 en digibox met hun gebruikelijke ingangen in je tv, en in het menu van de tv internal mute aanzetten (bij geluidsopties). zo krijgt je hifiding altijd het geluidssignaal van het beeld dat hij weergeeft.
edit: en dan is je tv dus gewoon stil.
die hele tussenstukjes kun je dus vergeten, en alles via de tv laten lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door mr.paaJ op 17-07-2008 11:43 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:54:
over het algemeen hebben samsung tv's gewoon tulp-audio uitgangen, die sluit je aan op je microhifi ding. ps3 en digibox met hun gebruikelijke ingangen in je tv, en in het menu van de tv internal mute aanzetten (bij geluidsopties). zo krijgt je hifiding altijd het geluidssignaal van het beeld dat hij weergeeft.
edit: en dan is je tv dus gewoon stil.
die hele tussenstukjes kun je dus vergeten, en alles via de tv laten lopen.
Op zich zou dit inderdaad een goede oplossing zijn, maar daar gaat mijn eega niet mee content zijn. Zij vindt namelijk het geluid via de hifi een beetje te overweldigend, ze wil ook een dutje kunnen doen voor de TV :)

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 11:07
Ik had hetzelfde euvel. Bleek dat je het volume van je mediabox gewoon harder moet zetten.

Try it

elrobbo

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:06:
Zij vindt namelijk het geluid via de hifi een beetje te overweldigend, ze wil ook een dutje kunnen doen voor de TV :)
tja... dan zet ze hem toch zachter?? of je zet die tvmute niet uit, dan heb je de mogelijkheid om geluid uit de tv en de hifi te spelen. de tulp-out geeft een vast volume. dus dan kan je kiezen:
volume tv aan, hifi uit,
volume tv uit, hifi aan.

Verwijderd

Topicstarter
elrobbo schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:41:
Ik had hetzelfde euvel. Bleek dat je het volume van je mediabox gewoon harder moet zetten.

Try it
En hoe doe ik dat...?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

ik dacht dat alleen je ps3 te zacht was? (kijk anders in het menu van je mediabox bij geluidsinstellingen, of zet het volume harder met je afstandsbediening. )
i.i.g. kijk nog eens naar mijn post hierboven, minste kabels makkelijkste aansluitingen. (... en hifi-set te overweldigend ... 8)7 )

Pagina: 1