Toon posts:

Extern geluid voor mijn PS3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onderstaand probleem, en weet niet goed of het bij audio of bij spielerij moet. Indien verkeerd geplaast, mijn welgemeende excuses.

ik heb mezelf net een PS3 gekocht, en ben even aan het herorganiseren geweest in mijn TV-meubel. Volgende zaken zijn daarin aanwezig:
* Samsung TV (alle recente aansluitingen voorzien)
* Telenet Digibox (Belgische digitale TV)
* Philips MCD295 micro-hifi (met DVD speler in)
* PS3

Voor de komst van de PS3 was mijn micro-hifi DVD aangesloten op de TV (waardoor beeld doorgestuurd werd naar TV, en geluid zowel doorgestuurd werd naar TV als afgespeeld werd op micro-hifi. Verder was de digibox rechtstreeks aangesloten op AUX ingang (witte & rode tulp) van de micro-hifi, waardoor het geluid van de digitale zenders ook via de micro-hifi kon beluisterd worden

Nu met de komst van de PS3 heb ik deze via HDMI aangesloten op de TV, wat perfect werkt (geluid en beeld via HDMI). Nu wil ik echter ook het geluid van de PS3 op ditzelfde AUX kanaal krijgen als hierboven. Eitje dacht ik, aangezien een AV kabel met een witte en rode tulp aan de ene kant en een AV aansluiting langs de andere kant is voorzien in de doos van de PS3. Ik ben dus 2 coax tussenstukjes gaan kopen (met telkens 2 vrouwtjes naar 1 mannetje). Door op de juiste manier aan te sluiten kan ik dan ofwel PS3 geluid ofwel digibox geluid naar mijn AUX ingang afvuren (ofwel tesamen maar dit is niet de bedoeling :)). Heb op de PS3 dan even de geluidsinstellingen gewijzigd waardoor het geluid gaat via de AV en niet via HDMI. Dit blijkt te werken, alleen is er (denk ik) iets nog niet helemaal correct met mijn PS3. Het geluid vanaf de PS3 naar de AUX ingang blijkt namelijk enorm stil te zijn. Met het volume op MAX, hoor ik amper het geluid als ik mijn oor tegen de box houdt (maar het is er wel degelijk). Nu is al het bovenstaande eigenlijk niet relevant, want zelfs zonder tussenstukjes (dus gewoon van de AV op de PS3 naar de wit-rode AUX ingang op de hifiketen) is dit geluid amper hoorbaar. Andere bronnen die aangesloten worden op deze AUX, werken wel met een normaal volume.

Iemand enig idee waarom dit volume zo stil is? Heb ook reeds de laatste firmware (2.41) op mijn PS3 gezet, maar dit hielp niet

Alvast bedankt,
Gert