Toon posts:

Geforce 7950GX2 te weinig voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de nieuwe beta-driver voor de Nvidia kaarten is gereleased (177.66 bèta) ben ik erachter gekomen dat mijn videokaart met alle waarschijnlijkheid te weinig stroom trekt. Dit door die leuke Nvidia system analyst of hoe het ook heet, die bij het booten meteen aangeeft dat er onvoldoende stroom word ontvangen door de kaart en hem meteen underclocked om problemen te voorkomen (ondanks dat het ding het redelijk goed heeft gedaan over het afgelopen jaar).

Nu heb ik een 400watt voeding. Is dit inderdaad te weinig voor de 7950GX2? Ik kan niet exact terugvinden hoeveel stroom de kaart normaliter trekt, maar destijds bij het samenstellen van de computer is er ook bij de winkel (paradigit) geen melding gemaakt van het feit dat de voeding eventueel onvoldoende zou zijn.

Nu zat ik toch al te denken aan een overstap naar een GTX280 1GB kaart; heeft iemand enig idee hoeveel stroom die trekt? Is dat meer, minder, of gelijk aan de 7950gx2? Ik wil namelijk weten of ik, als ik de overstap maak, toch nog een andere voeding moet aanschaffen, of dat de GTX280 het wel zou moeten trekken met een 400w voeding.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:42
goed zoeken..! we hebben hier op GoT een calculator voor voeding.. en je kunt gewoon opzoeken hoeveel een GTX280 trekt..

184 Watt (idle)
363 Watt (full load)

dusseh.. ik zou niet SLI gaan draaien ;)

[ Voor 17% gewijzigd door sjongenelen op 16-07-2008 12:48 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Wat voor merk voeding is dat? Dat is namelijk erg belangrijk. Een OEM voeding gaat dit niet trekken inderdaad, maar een goede zalman, antec, aopen, coolermaster (a-merk dus) wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had geen idee van die voedingscalculator, excuses!

Wat m'n voeding betreft, ik heb nu een Coolermaster RS-430-PCAP, 400 watt. Dus met de GTX280 op full load (enkele kaart, nog geen sli voorlopig in elk geval) zou dat dan moeten lukken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 13:06 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:52:
Ik had geen idee van die voedingscalculator, excuses!

Wat m'n voeding betreft, ik heb nu een Coolermaster RS-430-PCAP, 400 watt. Dus met de GTX280 op full load (enkele kaart, nog geen sli voorlopig in elk geval) zou dat dan moeten lukken?
Je voeding lijkt me zomaar 430W, dus dat geeft je iets meer ruimte. Het is natuurlijk nogal lastig te zeggen als je de rest van je specs niet opnoemt, maar ik denk dat met deze voeding een GTX 280 kaart erg krap gaat worden. Vraag het eens in Welke voeding heb ik nodig? Deel 20...

[ Voor 17% gewijzigd door Depep op 16-07-2008 13:40 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
de rest van de specs;

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,4ghz
2GB RAM
Creative X-Fi XtremeGamer
DVD-R/DVD-RW station
320GB 7200RPM S-ATA II HDD

En dan dus de XFX Geforce 7950GX2.

Aan de productnaam te zien leek me ook dat het een 430 watt was, maar als ik de voeding zelf bekijk staat er max. output power 400w op.

*EDIT* Gezien dit probleem (de waarschuwing althans) alleen speelde bij de nieuwe driver heb ik deze uiteraard weer gedeinstalleerd en de nieuwste WHQL driver er weer op gezet. Echter, sindsdien krijg ik geen soepele framerate meer uit dit ding geperst. Als voorbeeld; World of Warcraft draaide voorheen op een soepele 50 tot 60fps (en zonder v-sync zelfs hoger dan 60fps) op 1440x900, alles op highest settings, en de video-kaart in multi-display mode (Multi-GPU heeft nooit perfect met WoW gewerkt). Nu krijg ik er met pijn en moeite op exáct dezelfde settings als voorheen nog nét een gemiddelde 15 a 17 fps uit geperst met zichtbare framedrops bij druk-bevolkte of ietwat meer grafisch intensieve gebieden.

Ik heb de driver gedeinstalleerd, driversweeper gebruikt, de nieuwste WHQL driver opnieuw geinstalleerd, herstart gedaan, en opnieuw gechecked, maar geen resultaat. Ik heb oudere WHQL en Béta drivers getest die voorheen ook perfect hebben gewerkt; echter dezelfde issue.

Nu weet ik niet hoe de Nvidia system analyst (of hoe het ook heet) exact de kaart underclocked, maar het kan toch zeker niet zijn dat dat ná een rollback van de drivers nog steeds zo is? Als dat wel zo is; enig idee hoe dat ongedaan te maken is?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 01:34 ]

Pagina: 1