• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09
Ik heb recentelijk een nieuw systeem aangeschaft bestaande uit de volgende componenten:

- Asus striker formula
- 4 GB G.E.I.L. black dragon DDR2-1066
- 2 x Raptor 150 GB in RAID 0
- Zalman ZM750-HP 750 watt
- 1 x Jetway 8800GT 512 MB
- 1 x Club 3D 8800 GT 512 MB
- Vista Ultimate 64 bit

De 8800 GT's staan in SLI. Het probleem is nu dat het beeld in de desktop environment gewoon goed is, maar zodra ik 3d mark 06 of een 3D game start dan is het beeld helemaal verstoord. (Horizontale strepen en trillend beeld) Ik gebruik de nieuwste NVIDIA drivers. Beide kaarten zijn goed zitten er goed in en ook de SLI brug is correct aangebracht. Ook is geen van de componenten over geclocked.

Afzonderlijk werken de kaarten wel goed. De kaarten zijn wel van verschillende merken, maar de specificaties zijn wel hetzelfde. Dus het lijkt mij dat dit geen probleem moet geven?

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Hey netvista.

Korte vraagjes:

Ik neem aan dat je hebt opgelet dat je ook de vista 64-bits drivers gepakt hebt? (misschien stomme vraag, ma heb het toch al vaker mee gemaakt).
Heb je toevallig de oude eerst verwijdert? en dan normale manier via config scherm > programma's en onderdelen?

Kwa ervaring:

Ik heb ook de problemen wat jij hebt met die strepen gehad, en ik had het toen opgelost, door echt alle beeldrivers/programma's te verwijderen, opnieuw installeren, en daarna via het apparaat beheer mijn VGA opnieuw laten herkennen, en daarmee had ik het toen opgelost. weet neit of dit misschien iets voor je kan doen?

Ik durf hier niet direct iets op te zeggen van: " Ooooh, dat is dat probleem" maar hoop je hier mee een beetje op weg te helpen.

Wat heb je eigenlijk zoal zelf al geprobeert om dit op te lossen, als je uberhaupt iets hebt gedaan al?
(weten we dat ook teministe wat je gedaan hebt in de loop van deze tijd :) )

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

Ik heb ook zo iets. Probleem komt bij mij naar voren op het moment dat ik ga gamen.Soms gelijk,maar ook vaak na een tijdje.
Omdat ik in mn logboek steeds de melding NVLDDMKM tegenkwam, dacht ik dat het aan Nvidia lag die niet goed met Vista om kon gaan.

Ben daarom met veel tegenzin terug gegaan naar XP, maar heb gemerkt dat ik hiermee ook problemen heb.
Bij mij gaat het om 2x 9600 in SLi.

Ik heb ergens gelezen dat je even de meegeleverd drivers op de CD moet installeren ivd latest.
Probeer dat ff anders (niet dat het bij mij hielp :| )

iRacing Profile Flickr

• netvista
Taurnil schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:19:
Hey netvista.

Korte vraagjes:

Ik neem aan dat je hebt opgelet dat je ook de vista 64-bits drivers gepakt hebt? (misschien stomme vraag, ma heb het toch al vaker mee gemaakt).
Heb je toevallig de oude eerst verwijdert? en dan normale manier via config scherm > programma's en onderdelen?

Kwa ervaring:

Ik heb ook de problemen wat jij hebt met die strepen gehad, en ik had het toen opgelost, door echt alle beeldrivers/programma's te verwijderen, opnieuw installeren, en daarna via het apparaat beheer mijn VGA opnieuw laten herkennen, en daarmee had ik het toen opgelost. weet neit of dit misschien iets voor je kan doen?

Ik durf hier niet direct iets op te zeggen van: " Ooooh, dat is dat probleem" maar hoop je hier mee een beetje op weg te helpen.

Wat heb je eigenlijk zoal zelf al geprobeert om dit op te lossen, als je uberhaupt iets hebt gedaan al?
(weten we dat ook teministe wat je gedaan hebt in de loop van deze tijd :) )
Uiteraard heb ik de vista 64-bits drivers gebruikt. Videokaarten verwijderen en opnieuw laten herkennen heb ik inderdaad ook al gedaan, maar dat bood geen oplossing. Ik heb ook de kaarten omgewisseld, maar ook dit helpt niet.

Drivers van de cd zou ik nog kunnen proberen, al betwijfel ik of dat gaat helpen :/

Op een ander forum werd gesuggereerd dat deze verschijnselen zouden worden veroorzaakt door een te zwakke voeding. Maar gelet op de door mij gebruikte voeding kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat daar in dit geval het probleem ligt. Zalman 750 watt moet toch voldoende zijn lijkt me....???

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

)Denk niet dat het een voedingsprobleem is. Dat wordt namelijk erg snel geroepen en lost 8/10 dit niet op.
ik zelf had eerst een 500Watt voeding, en had problemen met mn beiden 9600 kaarten.
Toen ook een zwaardere genomen (700W) maar problemen bleven precies het zelfde.

Je kan natuurlijk proberen of je van iemand een zwaardere kan lenen (maar ja, wie geeft zo iets in z;n kast :|

iRacing Profile Flickr

• netvista
Probleem is opgelost. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en deze keer Vista 32 bit i.p.v. 64 bit. Daarna nog een keer 3mark06 geinstalleerd en gedraait en geen problemen meer...

Het lijkt dus aan Vista 64 bit te liggen....raar maar waar... :|

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Het klinkt toch best vreemd dat SLI niet goed werkt in Vista 64 bit.
Ook omdat seninha dit zelfde probleem heeft/had in zowel XP als Vista.

Ik draai 2 MSI 8800 GT's in SLI op XP 32 en 64 bit (multiboot) met een 520W voeding zonder problemen (AMD 6000+, 4GB Geil black dragon, 1 raptor en 2 Caviar HDD's en nog wat zooi).

Dus of seninha doet is verkeerds of het is een groot mysterie.

• netvista
SpikyDude schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:27:
Het klinkt toch best vreemd dat SLI niet goed werkt in Vista 64 bit.
Ook omdat seninha dit zelfde probleem heeft/had in zowel XP als Vista.

Ik draai 2 MSI 8800 GT's in SLI op XP 32 en 64 bit (multiboot) met een 520W voeding zonder problemen (AMD 6000+, 4GB Geil black dragon, 1 raptor en 2 Caviar HDD's en nog wat zooi).

Dus of seninha doet is verkeerds of het is een groot mysterie.
Ja, het kan van alles zijn natuurlijk, hoewel het wel een nagenoeg schone installatie was. Maar goed , In ieder geval werkt het nu. Ik merkte overigens, behalve dat sommige programma's niet meer werkte onder 64 bit, weinig verschil tussen 64 en 32 bits. Het systeem scoort nu op 32-bit zelfs nog wat hoger in 3DMark06 dan onder 64-bit.

Enige nadeel is dat er nu maar 3 van de 4 gieg RAM herkend word :'(

[ Voor 4% gewijzigd door netvista op 17-07-2008 11:45 ]

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Naja ik heb zelf de Zalman ZM600-HP oftewel de 600 watt versie.
ik heb hier 2 8800GTS 512MB SLI lopen op Win Vista 64 Bits, + ik gebruik beta drivers
ik heb nergens last van... ook niet met programma's die niet meer zouden kunnen werken, alles loopt perfect...dus aan je voeding zou het niet kunnen liggen (als het probleem er nog was). wel jammer dat het aan je 64 bits lag, maarjah die dingen kunnen helaas gebeuren...

Heb je een herinstallatie al geprobeerd? bijvoorbeeld of het gewoon aan die ene installatie lag, of gewoon de Vista 64Bits die jij hebt liggen daar? (je kan multiboot maken mits je ut wilt proberen).
Verder dan dat, blij dat het is opgelost :)
Pagina: 1