AGP systeem, welke videokaart voor HDMI output ?

Pagina: 1
Acties:

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:19
Heb een HTPC met een Asus P4P800 mobo, 2 GB DDR erop. Draait nu met een ATI X800XT AGP.

Wil graag deze HTPC op mijn Panasonic HD Ready Plasma scherm (42") aansluiten via HDMI, zit nu gewoon met VGA aangesloten.

Zit met wat vragen;

kan ik wellicht met de X800XT ook de HTPC op HDMI aansluiten ?

of kan ik beter een 2400Pro of 2600Pro kopen ? En hoe gaat dat aansluiten dan in zijn werk ? Moet er dan nog een DVI-HDMI converter tussen ?

Bedankt !

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 09:01
De ATI X800XT AGP heeft gewoon een DVI uitgang. Met een simpel verloopstekkertje DVI -> HDMI ben je klaar. Veel makkelijker kan het eigenlijk niet.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Iedere videokaart met DVI aansluitingen kun je hiervoor gebruiken, je hebt enkel wel een DVI -> HDMI verloopstekkertje nodig.

Hier kon uw advertentie staan

• brtk
en hoe kan ik dan ook het geluid via de HDMI van de tv laten lopen ? :) thanks

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Dan moet je een kabel hebben die ook de out van je geluidskaart naar de hdmi stuurt.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

brtk schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:27:
en hoe kan ik dan ook het geluid via de HDMI van de tv laten lopen ? :) thanks
Dat kan niet , dan heb je een graka uit HD 2**** of 3**** nodig. Via die kabel kun je allen beeld versturen via hdmi. :)

of wat boven me staat , maar daarvan heb ik nooit gehoord.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 11:32 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
brtk schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:24:
Wil graag deze HTPC op mijn Panasonic HD Ready Plasma scherm (42") aansluiten via HDMI, zit nu gewoon met VGA aangesloten.
Waarom zou je dat eigenlijk willen?
Op een HD Ready resolutie is de beeldkwaliteit echt niet anders hoor? :)

• brtk
via DVI-HDMI schijnt het beeld toch stukken beter te zijn dan via DVI-VGA.... maar of dat echt zo is kom ik maar op 1 manier achter he :)

• brtk
en ik zit ook met het feit dat mn tv aansluitingen op zijn, door DVD speler op SCART (kut dus) en Wii via Component. Er zitten tenslotte nog 2 ongebruikte HDMI aansluitingen op die tv....

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
brtk schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:47:
via DVI-HDMI schijnt het beeld toch stukken beter te zijn dan via DVI-VGA....
Dat is gewoon onzin.
In sommige gevallen zijn VGA en/of component zelfs mooier dan HDMI omdat elke TV net iets anders omgaat met de verschillende inputs.
Meestal is het om het even (iig mijn eigen ervaring met een aantal merken) en wordt je dus eigenlijk gewoon een dure kabel aangepraat.

Maar geluid via DVI gaat niet lukken.
Dan zul je echt over moeten naar een nieuwere videokaart (die andere oplossingen zijn vaak duur) of gewoon de huidige audioaansluiting blijven gebruiken :)

[ Voor 16% gewijzigd door SH4D3H op 16-07-2008 11:55 ]

• brtk
SH4D3H schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:54:
[...]

[small]Dat is gewoon onzin.
sorry hoor :) wist ik niet... maar ga het toch proberen met DVI-HDMI, dat scheelt me weer een vrije aansluiting op mn TV....

en zo heel duur is zon kabel/converter niet heb ik al gezien

bedankt !
Pagina: 1