Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Gegevens naar wsdl sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
edit: i did it

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 16:36 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gegevens stuur je niet 'naar' een wsdl. Een wsdl is een definitie van een webservice. Afhankelijk van de gebruikte taal kun je met de wsdl code laten genereren om daadwerkelijk de webservice aan te kunnen roepen.
dit lukt me echter niet.
Wat heb je geprobeerd? En welke taal gebruik je überhaupt?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat WDSL bestand beschrijft hoe de bijbehorende webservice er uit ziet. In dit geval heb je een webservice "ABZ-Audascan-Compleet-V2-Soap" met een methode geefAntwoord. Heb je enig idee hoe je een webservice moet aanroepen? Anders zou ik me daar eerst eens in gaan verdiepen. Welke taal gebruik je?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Start hier maar eens met lezen wat SOAP (webservices) precies is en hoe je het kunt gebruiken. Als je in google vervolgens 'soap ' + de taal waarin je bezig opgeeft weet ik zeker dat je miljoenen resultaten zult krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Niemand_Anders op 16-07-2008 10:26 ]

If it isn't broken, fix it until it is..

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:21:
Dat WDSL bestand beschrijft hoe de bijbehorende webservice er uit ziet. In dit geval heb je een webservice "ABZ-Audascan-Compleet-V2-Soap" met een methode geefAntwoord. Heb je enig idee hoe je een webservice moet aanroepen? Anders zou ik me daar eerst eens in gaan verdiepen. Welke taal gebruik je?
ik probeer het in PHP, heb geen ervaring met webservices. Is een systeem zoals ik boven in beschrijf moeilijk in elkaar te zetten voor iemand met ervaring hiermee? (indicatie qua tijd?)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nee, niet moeilijk, maar we gaan het je hier niet voorkauwen. Zoek eens op Google naar PHP + Webservices. In de meeste omgevingen is dit met een paar regels code te doen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:08
Kijk eens naar nuSoap. Dat is een SOAP-toolkit voor PHP waarin je je WSDL-bestand kunt inladen en welke je vervolgens eenvoudig kunt aanroepen.

In het meest gunstige geval ben je dan al een eind eind met
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10