Toon posts:

Popcorn A-100 problemen Myihome

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Prima apparaat. Speelt tot nu toe alles af via SMB.

Myihome / NFS krijg ik niet aan de praat.

Ik heb Myihome op mijn computer gezet, maar de PCH kan hem niet vinden.

Hoe kan ik Myihome benaderen via de PCH??

Heeft iemand nog tips??

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:56
Maak gewoon een URL aan het het "webservices" gedeelte en wij naar het URL van de PHC

http://ip.van.de.phc:poort

Uiteraard effe testen of je met een gewone webbrowser naar de Myihome kan "surfen" op het IP:POORT en daar zou je iets moeten zien (layout zal een beetje f*cked zijn...)

Verwijderd

Ik zou de logische kandidaat even bekijken, nl. je firewall. Aan MyIhome zelf hoef je niks te doen, deze zou vanzelf moeten verschijnen in de lijst met sources op je pch.

@jvanhambelgium: webservices is een harddiskapplicatie. Of TS een hd heeft ingebouwd, staat niet vast.

• jvanhambelgium
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:43:
Ik zou de logische kandidaat even bekijken, nl. je firewall. Aan MyIhome zelf hoef je niks te doen, deze zou vanzelf moeten verschijnen in de lijst met sources op je pch.

@jvanhambelgium: webservices is een harddiskapplicatie. Of TS een hd heeft ingebouwd, staat niet vast.
Dat is helemaal geen applicatie. Je kiest in het begin voor "webservices" waar je vervolgens een aantal "voorgemaakte" entries kan vinden zoals MSP / MSP Community
Ga op een "lege" plaats staan en druk aan de linkse kant op "EDIT" en geeft URL van de PC waarop de Myihome op werkt.

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:17
ben je wel aangelogd op je pc (vista of xp). de applicatie draait alleen maar in de voorgrond, niet als service. Verder was mij opgevallen dat het even duurde alvorens je de myihome app ziet op je pch. Je hoeft geen link aan te maken, hij komt automatisch in het hoofdmenu.

• jvanhambelgium
mtv1 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:01:
ben je wel aangelogd op je pc (vista of xp). de applicatie draait alleen maar in de voorgrond, niet als service. Verder was mij opgevallen dat het even duurde alvorens je de myihome app ziet op je pch. Je hoeft geen link aan te maken, hij komt automatisch in het hoofdmenu.
Da's inderdaad de bedoeling dat hij automagisch als AVPnP gezien gaat worden, dus netwerk technisch kan er mogelijk nog ergens een blokkage zitten (vb firewall)
Als je een hard-link legt of gewoon een poging doet via je Internet Explorer of Firefox browser en je krijgt niets terug is het tijd de Myihome machine te gaan debuggen ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!!!!

In de map van myihome staat:

myihome.exe
myihome-server.exe

Ik denk dat er een verkeerde snelkoppeling op mijn buroblad stond.

Bedankt voor alle tips

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 15:17 ]

Pagina: 1