Erg onscherpe tekst op Samsung T260

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 22:27
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een samsung t260 gekocht. In eerste instantie super tevreden mee met gamen en HD films kijken, maar nu ik weer een beetje aan het internet browsen ben is het lezen van grote stukken teksten best irritant, het is geen fijn gevoel voor me ogen..

Het lijkt wel of de tekst trilt..

Op dit scherm heb ik 2 computers aangesloten, mijn dell inspiron 1720 laptop via VGA (met WUXGA @ 1920x1200) en een desktop met nvidia 7900gto kaartje aangesloten op DVI.

Het scherm staat bij beide computers op 1920x1200@60Hz en voor de laptop heb ik de laatste analog driver geinstalleerd en voor mijn desktop de laatste digital driver.

Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik het browsen via mijn laptop deed met een analoog signaal, maar bij mijn desktop had ik precies hetzelfde probleem..

Ik heb ook al een beetje gegoogled op dit probleem en toen had ik gezien dat magicbright veel problemen schijnt te geven met dit scherm.. Dit heb ik dus op de Internet setting gezet ipv op Custom, en moet zeggen dat het al een stuk minder trilt voor mijn gevoel.., maar het is zeker nog aanwezig..

Het enige wat het misschien kan zijn is dat ik misschien zo erg gewend ben aan mijn laptop scherm op 1920x1200 (ik gebruik mijn desktop weinig) en aangezien dat op een 17" resolutie is, is het natuurlijk veel scherper dan als je diezelfde resolutie op een 26" gooit...

Maar het valt me gewoon erg tegen, want games&films zijn echt top op het scherm!

Ik vroeg me dus af of er iemand was met dezelfde problemen en/of mogelijke oplossingen!

Alvast bedankt,

bartosiej

[ Voor 5% gewijzigd door bartosiej op 16-07-2008 01:09 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

wat is de maximale resolutie van het scherm? zet em daar eens op? :)

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 23:22
AlexanderB schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:21:
wat is de maximale resolutie van het scherm? zet em daar eens op? :)
1920*1200, daar staat hij op ;)

Verwijderd

Staat ClearType wel ingeschakeld in Windows?

• bartosiej
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:27:
Staat ClearType wel ingeschakeld in Windows?
Ja die staat gewoon aan.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-05 16:17

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Is 60 Hz ook de maximale refreshrate voor die resolutie?
Vaak zie je ook de scherpte nog wat veranderen naarmate de refresrate toe neemt.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-05 20:16
Misschien moet je kijken naar je DPI settings, als je daar op zoekt kom je vast verder :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die zou ik gewoon eens uitzetten, imho is dat gewoon funest voor je ogen.

Verder, hoe staat je refreshrate ingesteld? Als deze op 60Hz staat, zet deze eens omhoog naar 75Hz, doorgaans maakt dat wel eens wat uit in scherpte (ook al zou het in theorie geen klap uit moeten maken).

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Terw_Dan schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:50:
[...]

Die zou ik gewoon eens uitzetten, imho is dat gewoon funest voor je ogen.
Dat merk ik ook :P Lezen gaat veel moeilijker. Maar hoe komt dat nou? Als ik goed kijk zie ik niet in waarom het lastiger te lezen is. :? Lijkt wat meer blurry ofzo?

Goedkoop bellen via VoIP

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
Zijn je problemen inmiddels al opgelost met het scherm? En hoe?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MensionXL schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:33:
[...]

Dat merk ik ook :P Lezen gaat veel moeilijker. Maar hoe komt dat nou? Als ik goed kijk zie ik niet in waarom het lastiger te lezen is. :? Lijkt wat meer blurry ofzo?
De randen worden wat minder scherp. Ik krijg er echt koppijn van omdat mijn ogen er niet fatsoenlijk op kunnen focussen. Het is hetzelfde als die 'laat je ogen controleren'-reclames die je op vrachtwagens en op billboards ziet, alleen is dat natuurlijk een factor tig erger.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
al terug geweest met het apparaat? misschien dat ie gewoon defect is.

• bartosiej
Aangezien wij alle drie dit probleem hebben denk ik niet dat het licht aan een defect scherm.., jullie hebben dus ook nog geen oplossing gevonden?

Hebben jullie trouwens ook het probleem dat als je photoshop (CS3) opstart, dat hij dan zegt dat hij wel een profiel gevonden heeft,maar dat die niet compatible is met CS3 en als je 'Use anyway' drukt dan zijn alle kleuren heel raar, maar als je 'Ignore profile' doet dan is alles wel goed..

[ Voor 50% gewijzigd door bartosiej op 18-07-2008 23:44 ]

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 14:01
Terw_Dan schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:38:
De randen worden wat minder scherp. Ik krijg er echt koppijn van omdat mijn ogen er niet fatsoenlijk op kunnen focussen. Het is hetzelfde als die 'laat je ogen controleren'-reclames die je op vrachtwagens en op billboards ziet, alleen is dat natuurlijk een factor tig erger.
Offtopic: Jammer dat je hier last van hebt, ik vind Cleartype juist één van de weinige goede dingen die Microsoft gemaakt heeft :D

Het hangt behoorlijk van je scherm af denk ik, maar ik zou persoonlijk juist niet meer terug willen naar al die lelijke kartels in mijn beeld.

Verwijderd

Subtiel kickje, ik lees het topic net, ik heb het scherm nu ook een paar weken, vandaar.
Ik zie niet hoe jullie het scherm aangesloten hebben, maar bij een maat van mij zag ik het ook die ook een T260 heeft.
Ik heb een DVI naar HDMI kabel er gelijk bij gekocht en bij mij is zelfs op 1920 bij 1200 alles scherp, zelfs de subscript hier op GOT kan ik met gemak lezen.
Hebben jullie dat al geprobeerd ?
Pagina: 1