Nieuwe modem/gateway gekocht, krijg hem niet aan de gang met

Pagina: 1
Acties:

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 23:56
mijn router.

Omdat mijn oude sitecom modem/gateway niet meer voldeed aan de eisen, heb ik vandaag een nieuwe gehaald. Dit is een Linksys WAG200G. Ik had hem aangesloten, en na enig gepruts kreeg ik hem aan de gang. Ik had op de host computer internet. Nou is deze modem eigenlijk ook gelijk een 'router'. Het probleem is dat zijn signaal niet ver genoeg reikt naar mijn computer omdat de architect die dit appartement heeft ontworpen het nodig vond om betonnen muren te gebruiken. Ik heb een Linksys router met SRX technologie, en dit werkt zeer goed. Maar dit is ook direct waar het fout gaat.

Ik heb mijn kabels zo laten lopen zoals ze altijd hebben gelopen. UTP kabel van de netwerk kaart computer naar de SRX router, en vervolgens de modem/gateway met een andere UTP kabel weer vastgemaakt aan de SRX router. Mijn oude modem en de SRX router kunnen het perfect met elkaar vinden. Maar ik krijg gewoon doodsimpel geen verbinding met de nieuwe modem/gateway als ik hem nu aan mijn router vast knoop. Ik kan dan wel in het menu van de router komen, maar het menu van de modem kom ik niet meer in, ook al heb ik hun ip adressen uit elkaar gehaald (ze stonden eerst beide op .1, nu staat de modem op .2 en de SRX router op .51). Ik heb de handleiding geraadpleegd, maar daar word ik ook niet erg veel wijzer van want er staat in feite niets in over dit soort 'constructies'. Er word natuurlijk vanuit gegaan dat ik gewoon de ingebouwde router gebruik in de WAG200G.

Heeft iemand enig idee wat hieraan gedaan kan worden?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kan je het misschien effe tekenen hoe het nu in elkaar zit, want ik heb geprobeerd het te visualiseren maar dat lukt me tot nu toe niet met jouw omschrijving.

Alles kan stuk.

• Denizz
Dit is hoe ik het nu aangesloten heb, en hoe ik het ook wou aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://xs329.xs.to/xs329/08292/linksysschema905.png

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dan dacht ik het toch goed.
Die WRT 54GX kan er toch gewoon tussenuit en dan 1 UTP kabel rechtstreeks van je computer naar de WAG200G?
Want wireless gebruik je niet, lijkt het?

Alles kan stuk.

• Denizz
remco_k schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:37:
Dan dacht ik het toch goed.
Die WRT 54GX kan er toch gewoon tussenuit en dan 1 UTP kabel rechtstreeks van je computer naar de WAG200G?
Want wireless gebruik je niet, lijkt het?
Jawel, ik gebruik wel draadloos voor mijn eigen computer. Vandaar dat ik ook zo'n SRX ding heb omdat ik anders te slecht signaal heb vanwege de betonnen muren hier. En de afstand is ook redelijk groot. Een UTP kabel zal niet echt gaan vanwege de vele kasten enzo die dan in de weg staan. Het is nog een hele operatie enzo om dat weer weg te werken (al was er niemand anders in dit huis had ik allang een kabeltje gelegd ;)). Vandaar dat ik dit pas als laatste optie wil doen.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Op je WRT54GX moet je dan wel alles in je LAN poortjes douwen. Dan zit je namelijk allemaal in dezelfde netwerkreeks en hoef je niet moeilijk te doen met routeren etc... DHCP SERVER op die WRT54GX uitschakelen (anders gaat hij zijn eigen IP-adresjes uitdelen aan je PC en dat wil je nou juist net niet)

Vicariously I live while the whole world dies

• Denizz
Vicarious schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:33:
Op je WRT54GX moet je dan wel alles in je LAN poortjes douwen. Dan zit je namelijk allemaal in dezelfde netwerkreeks en hoef je niet moeilijk te doen met routeren etc... DHCP SERVER op die WRT54GX uitschakelen (anders gaat hij zijn eigen IP-adresjes uitdelen aan je PC en dat wil je nou juist net niet)
Even voor de duidelijkheid: Als ik de dhcp server uitschakel op de WRT, moet ik dan zelf de IP adressen invullen op de computers in het netwerk, of gaat de WAG200G dit doen?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dan gaat je WAG dit doen. Je WRT functioneert dan puur als Access-point (hub dus) en doet niets op laag 3 (behalve het benaderbaar maken van de admin-pagina om hem in te stellen)

Vicariously I live while the whole world dies

Pagina: 1