Vandaag tegen een vreemd probleem aan gelopen. Omgeving waar we altijd zonder DHCP hebben gewerkt, maar omdat er nu ook wireless laptops moeten werken hebben we de DHCP van de server geconfigureerd.
Echter, zodra we de DHCP server gebruiken stoord het internet. Een ping naar buiten (op IP en op naam) gaat ca 20 keer goed (wel hogere MS ping), dan 4 timeouts, en dat blijft herhalen. Stop ik de DHCP server, gaat de snelheid van de pings weer normaal, en zonder onderbrekingen.
Het is geen IP conflict of iets in de IP reeks, want ook als ik de hele scope en zelfs het server object uit de DHCP configuratie gooi en alleen de DHCP Server service start, gaat het al fout.
Kom met google etc niet veel verder omdat de zoektermen te algemeen zijn.
Windows 2003 SBS server met laaste updates/SPs
Eén NIC in de server, internet direct via gateway (Zyxel Zywall router)
Echter, zodra we de DHCP server gebruiken stoord het internet. Een ping naar buiten (op IP en op naam) gaat ca 20 keer goed (wel hogere MS ping), dan 4 timeouts, en dat blijft herhalen. Stop ik de DHCP server, gaat de snelheid van de pings weer normaal, en zonder onderbrekingen.
Het is geen IP conflict of iets in de IP reeks, want ook als ik de hele scope en zelfs het server object uit de DHCP configuratie gooi en alleen de DHCP Server service start, gaat het al fout.
Kom met google etc niet veel verder omdat de zoektermen te algemeen zijn.
Windows 2003 SBS server met laaste updates/SPs
Eén NIC in de server, internet direct via gateway (Zyxel Zywall router)