• XIX19
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-04 10:58
Heb vandaag 2x1GB geheugen aangeschaft voor mijn PC, Targa Ultra AN64 3500+ (mobo = GA-K8NF9-SI), die maar 1GB (2x512MB) had. Het geheugen is via website van Kingston gevonden en is het juiste.

Ik had gehoopt dat ik van 3GB totaal gebruik zou kunnen maken met deze modules maar dit lijkt niet te kunnen. Op het moment dat ik alle modules naast elkaar zet, 2 aan 2, herkent het systeem maar 2GB. Volgens PC Wizard 2008 zijn het dan 4 reepjes van 512MB.

Op een Franse website vond ik iets dat ik min of meer kon vertalen dat het voor dit mobo niet zou kunnen (ook in BIOS geen opties daarvoor). Weet iemand of dit klopt, of er zelf ervaring mee heeft?
In dat geval zal het 2x1GB gaan worden...alvast bedankt.

Verwijderd

Lijkt me niet. Als er in 1 slot 1 GB kan, dan kan dat ook in 4 sloten (en mobo zou dat moeten herkennen).

Een maximum is altijd per slot en dan kan je het max van het mobo verkrijgen door het max per slot x het aantal sloten te doen.

• XIX19
Het wordt nu nog vreemder... heb 2x1GB nu erin zitten en er wordt 2x512 herkent. Ik zal de modules eens 1 voor 1 gaan testen. Mogelijk moet ik de modules in bank 1 en 3 stoppen?

Die 2x512MB die er orgineel in zat, waren in bank 1 en 2 gestoken (deze banken hebben dezelfde kleur).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je enkel die 2x 1GB erin duwt, hoeveel wordt er dan herkend? Je bent redelijk vaag in wat je bedoelt. Op welke website vond je wat en hoe kan dat gerelateerd worden aan jouw moederbord.

ah, dat had je dus net getest.

Kijk eens of de dimmen wel daadwerkelijk 1GB zijn (en je niet een 1GB kit hebt gekocht, wat 2x 512MB is). Mocht het daadwerkelijk 2x 1GB zijn, controlleer dan eens of je systeem wel met de chipdichtheid overweg kan.

Overigens zitten er op je moederbord geen geheugenbanken. Geheugenbanken zijn een logische indeling waarmee de geheugencontroller je geheugen aanspreekt, niet een fysiek iets.

[ Voor 53% gewijzigd door TERW_DAN op 15-07-2008 21:28 ]

Verwijderd

Tik eens K8NF9 alleen in op Google en je hebt je antwoord...

• XIX19
Probleem gevonden. Vreemd genoeg staat er op beide modules 1GB, maar blijkt het 512MB per module te zijn als ik de OEM nummers opzoek. Bedankt voor alle tips. Terug naar de verkoper :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goh, zie je nu waarom we uitgebreide geheugeninfo vragen in het PMG Beleid...?

Dicht wegens gebrekkige info, sterker nog, als je van tevoren de moeite gedaan had die info te zoeken had je helemaal geen topic nodig gehad :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.