Toon posts:

Internet connectie router valt weg en andere problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een jaar tijd gebruiken we een zelf gekochte linksys wag300n router met een hetnet 1,5 mb adsl abbo (hoger gaat niet volgens hetnet...), maar het probleem is nu bij meerdere computers dat of een bepaald aantal webpagina's niet laden en andere juist weer wel.

Op welke computer dan ook, sommige pagina's laden juist wel, en sommige niet, of een tijdje een aantal niet en dan weer een paar wel. Ook zie ik op de router dat het dsl lampje wel brandt maar die met internet eronder geschreven weer niet, en na een tijdje wel. Vanuit windows vista zie ik dan dat er wel verbinding is met de router maar niet met internet.

Wat is dit, ligt het aan ALLE computers hier, of een brakke router (kan toch niet bij een van 200 euro?) of loopt hetnet ons alweer te bezeiken?

Verwijderd

Problemen bij Hetnet zou best kunnen natuurlijk, even de helpdesk bellen en je weet het.

Maar brak router kan ook heel goed. Ook de duurste routers kunnen kapot gaan.

Zou even kijken of er een firmware update voor jouw model beschikbaar is. Dit wil nogal eens verschil maken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik idd nog kunnen proberen. Hetnet bellen heeft geen zin, ze houden toch altijd vol dat er geen problemen zijn bij hun en alles goed functioneert, dus dat ga ik niet eens proberen. Is er btw nog een manier om de router te "testen"?

Verwijderd

Je kunt het router eens bij een vriend/kennis op de DSL aansluiten met hun gegevens geconfigureerd. Dan weet je in ieder geval of het aan het router light of aan KPN.

Maak wel eerst een backup van je huidige config, kun je hem zo weer terug zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Andere router werkt hetzelfde, of eigenlijk, evenmin. Dus het ligt idd aan hetnet, helaas.