Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CRM]Welk pakket voor kleine stichting

Pagina: 1
Acties:

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 15:40

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Op dit moment zijn we bezig met het oprichting van een oud leden stichting (van een studenten vereniging).
Een van de punten die nog moet gedaan is het uitzoeken van software om de inschrijving in op te slaan. Hiervoor leek mij een CRM pakket het handigst. Nu ben ik op onderzoek uit geweest en kwam ik er achter dat er toch aardig wat pakken zijn, de een nog duurder dan de ander.

Even wat informatie over de stichting en de benodigde functionaliteiten van de software.
  • De stichting krijgt waarschijnlijk z'n 400 leden.
  • De informatie die moet worden opgeslagen is alleen basis informatie (NAW, email, paar extra velden)
  • De gebruikers moeten in schillende groepen en categorieën kunnen worden opgedeeld.
  • Er moet vanuit het programma minimaal e-mails kunnen worden verstuurd
  • Er moeten labels voor enveloppen kunnen worden gemaakt.
  • De gegevens moeten het liefst ook online te bekijken zijn / bewerkt kunnen worden.
Dit zijn eigenlijk de meest belangrijke benodigdheden, en zoals je kan zien is het niet veel. Daarom vroeg ik me af als mensen ervaring hebben met bepaalde pakketten die voor dit soort doelen geschikt zijn?

Aangezien de stichting extra is bovenop de huidige vereniging is het eigenlijk een bedrijf zonder werknemers, ook is elke euro die we uitgeven er een die ook ergens anders heen had kunnen gaan :P .

Flying High!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Access? (zelfbouwen in Access dus, je hebt niet echt veel nodig dus dat moet te realiseren zijn)

[ Voor 86% gewijzigd door Gé Brander op 15-07-2008 20:43 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
c70070540 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:42:
Access? (zelfbouwen in Access dus, je hebt niet echt veel nodig dus dat moet te realiseren zijn)
Access lijkt me ook uitermate geschikt hiervoor. Hoewel het met email versturen en koppeling naar internet lastiger wordt. Een CRM pakket lijkt me wat overdreven. Maar als je echt wilt...er zijn enkele open source alternatieven; SugarCRM bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Noork op 15-07-2008 20:45 ]

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 15:40

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Access heb ik zelf ook aan gedacht, alleen dat wordt volgens mij moeilijk online te bekijken. Er zijn een aantal mensen die zich bezig houden met de stichting, en ieder van hen moet eigenlijk dingen kunnen bekijken/toevoegen/wijzigen.
En het zou vast wel kunnen, maar wanneer je bijvoorbeel een email / brief naar alle leden wil sturen, is dat in Access goed realiseerbaar?

Flying High!