Dell XPS-desktop: importeren of strak onderhandelen?

Pagina: 1
Acties:

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik wil een desktop aanschaffen en heb mijn oog laten vallen op de XPS-420 serie van Dell.
Nou wil ik daarin een Quad-Core hebben (ivm video-bewerking) en in NL hebben ze deze alleen in de Q6600 versie. Als ik op de US-site van Dell kijk heb ik veel meer keuze, bovendien zijn de prijzen er natuurlijk met de huidige koersen belachelijk veel lager.

Daarom, voordat ik met een Dell-medewerker ga babbelen, ter voorbereiding een aantal vragen danwel graag jullie ervaring over de volgende zaken:
  • Kan ik in NL ook een Dell bestellen met een configuratie die afwijkt van de mogelijkheden op de site?
  • Ik heb begrepen dat er over de telefoon nog wel eens wat te onderhandelen valt over de prijzen, zijn er tips- en tricks? Wat is de speelruimte?
  • Is het uberhaupt mogelijk / verstandig evt een desktop in Amerika te bestellen ('t verschil loopt namelijk wel in de 100-en Euro's, zelfs invoer meegerekend). Ik gok dat garantie en waarschijnlijk ook voedings-aansluiting wel een probleem kunnen vormen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Dell US levert niet in Nederland als het goed is, dus dat probleem ga je als eerst hebben. Daarnaast is de voeding 110v en moet je dus nog een 230v voeding zien te scoren. Dus wel een met BTX aansluiting. Ook krijg je waarschijnlijk problemen met de support als je problemen hebt met je systeem.

Probeer gewoon te onderhandelen aan de telefoon, zie daarvoor ook het Dell coupons topic.

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
OK, de US lijkt het dus niet te worden, ondanks alle mooie en grote prijsverschillen... helaas

Zijn er mensen die ervaring hebben met het samenstellen van een systeem wat niet officieel op de site staat, bijvoorbeeld met een andere processor?

Verwijderd

wat wil jij samenstellen dan?
Want meetsal gaat het om kleine veranderingen zoals een snellere hdd die niet op de site staat.
Als jij aankomt met hele andere videokaarten of proc's denk ik niet dat het hier gaat lukken.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Gewoon even Dell bellen en dan vragen of ze een offerte opmaken en die laten e-mailen. Dat gaat altijd perfect!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vergeet overigens niet dat de prijzen op de Amerikaanse sites altijd zonder tax zijn, omdat deze per staat verschilt. Dat betekent dat je altijd nog wel een procent of 6 tot 8 erbij op mag tellen (vaak is het dan nog stukken goedkoper, maar goed).

Maar als jij een snellere quadcore wil, gewoon met dell bellen, grote kans dat ze die wel kunnen leveren.
Pagina: 1