Harman Kardon 255/355 of Onkyo TX-SR606

Pagina: 1
Acties:

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 06:54
Hallo,

Ik zat voor een leuke receiver te kijken en kwam terecht bij de volgende 3.

Nou heb ik geen ervaring met alle 3 de receivers.

Die Onkyo heeft op papier meer vermogen dan de HK, maar is dit in de praktijk ook zo?

Ik vind het vermogen namelijk niet onbelangrijk bij de aanschaf van een nieuwe receiver, maar het hoeft ook niet overdreven veel te zijn.

Kwa design vind ik die onkyo echt een lelijk ding en vind ik de HK een stuk mooier.

Nu ben ik benieuwd voor welke receiver jullie zouden kiezen en waarom?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Dat kun je toch allemaal zelf prima uitvinden? Over wat mooi is of niet kunnen wij geen uitspraak doen aangezien dat subjectief is.
Ik vind het vermogen namelijk niet onbelangrijk bij de aanschaf van een nieuwe receiver, maar het hoeft ook niet overdreven veel te zijn.
tsja, dat moet je toch wat nader specificeren, daar kan niemand wat mee.

[ Voor 47% gewijzigd door Saab op 16-07-2008 11:04 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• nl1bzw
Saab schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:02:
Dat kun je toch allemaal zelf prima uitvinden? Over wat mooi is of niet kunnen wij geen uitspraak doen aangezien dat subjectief is.
Dat klopt, maar ik neem aan dat er ook verschil is in geluidskwaliteit wat waarschijnlijk wordt veroorzaakt door het gebruik van verschillende audio processors. Het had zo kunnen zijn dat HK of onkyo een betere gebruikte.

Of is zelfs dat subjectief?
tsja, dat moet je toch wat nader specificeren, daar kan niemand wat mee.
Ok, stel ik pak de harman kardon avr 255. Deze versterker heeft 7x50 watt en ik draai de volume knop helemaal open. Gaat het geluid dan daadwerkelijk zachter dan de 7x140 watt van de onkyo?

Er wordt namelijk altijd veel gespeeld met het aantal watts.

• Saab
Ik bedoelde het design, of je dat mooi vind is subjectief. Maar dat geld eigenlijk ook wel voor het geluid, de 1 geeft om veel bas, de tweede wil een sprankelend hoog, de derde een combinatie.

Enig advies is: luisteren. Ik vind, maar dat is mijn persoonlijke mening, Onkyo wel een serieuser merk dan HK tegenwoordig.

Dan die watts, dat kun je prima opzoeken adh van het opgenomen vermogen maar ik zou me daar geen zorgen over maken. Het hangt meer af van de gevoeligheid van je luidsprekers (dba/1watt).

[ Voor 10% gewijzigd door Saab op 16-07-2008 17:27 ]

• nl1bzw
Dan ga ik van de week even luisteren. Gevoelige speakers is geen probleem aangezien ik daar niet op ga bezuinigen.

Iemand enig idee of je die harman kardon evenals de onkyo 606 kan aansluiten d.m.v. bi wiring?

• Saab
ehm, gevoeligheid van je luidsprekers zit 'm niet in de prijs...

Verwijderd

nl1bzw schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:59:
Dan ga ik van de week even luisteren. Gevoelige speakers is geen probleem aangezien ik daar niet op ga bezuinigen.

Iemand enig idee of je die harman kardon evenals de onkyo 606 kan aansluiten d.m.v. bi wiring?
Ja, maar dan geef je wel de 'Zone 2 functie' of de '2 extra kanalen' (voor 7.1) op, staat allemaal perfect in de handleiding, lees die maar aandachtig...

Zelf heb ik de HK AVR 247, voorloper van de 255, en het versterker gedeelte zal grotendeels gelijk zijn. Die onkyo 140 watt is wanneer er maar 1 kanaal wordt aangesproken, die HK 50 watt is bij belasting van de 5/7 kanalen tegelijkertijd.
Naar vermogens moet je eigenlijk niet kijken tussen die 2 versterkers...

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
koop geen receiver op specs, ga zeker luisteren. Als het kan met de speakers die je wilt, want je moet naar de combinatie luisteren. Onkyo en H/K geven een verschillend geluid en het is persoonlijk wat je prettig vindt. Kijk ook eens naar Yamaha/Marantz/Pioneer/Sony/NAD/etc etc.
En hoe bedoel je dat je niet gaat bezuingen op speakers? Ongelimiteerd budget? Dure speakers kunnen alle oneffenheden/onzuiverheden in je versterker versterken... Nogmaals, het is een combinatie en bezuinig op geen van beide maar zoek een bedrag wat je voor de combinatie wilt uitgeven

• nl1bzw
Niet een ongelimiteerd budget, maar wil zeker niet de goedkoopste speakers halen.

Zet zelf te denken aan een euro of 4000 voor de set. Ik ga er wel vanuit dat ik daar wat leuks voor kan halen.

Verwijderd

nl1bzw schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:58:
Niet een ongelimiteerd budget, maar wil zeker niet de goedkoopste speakers halen.

Zet zelf te denken aan een euro of 4000 voor de set. Ik ga er wel vanuit dat ik daar wat leuks voor kan halen.
Als je spreekt over 4000 EUR voor het audio budget, dan zou ik toch eens gaan kijken naar versterkers van rond de 1000 EUR, die zijn namelijk wel opmerkelijk beter als de lager geprijsde...
Anders ga je nooit het maximum uit je dure speakers halen...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

ligt er ook een beetje aan of die 4000 inclusief nog cd/dvd/br etc is natuurlijk, maar inderdaad, dan moet je ook niet gaan bezuinigen op een receiver.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Als je kijkt naar het gewicht en de opbouw van de receivers en de gebruikte onderdelen zit er een erg groot verschil tussen de TX-SR-606/AVR-255 en de TX-SR805/AVR-445
Als je toch zo'n budget hebt zou ik inderdaad ietsje meer aan je receiver uitgeven om net even in die hogere klasse terecht te komen.
Overigens zijn in die klasse de Marantz SR-8002, Denon AVR-3808 en de Yamaha RX-V3800 ook modellen die je in ieder geval even moet beluisteren.

• nl1bzw
Bedankt.

Dan ga ik in ieder geval kijken voor een receiver in een iets duurdere prijsklasse.

Zou ik er goed aan doen om nieuwe versies af te wachten? Aangezien nog niet elke receiver in de duurdere prijsklasse over DTS-HD beschikt.

Ik ga er namelijk wel vanuit dat die receiver op zijn minst 10 jaar mee moet gaan zonder enigzins verouderd te zijn.

• mac1987
Die hogere modellen hebben, van degenen die ik genoemd heb, allemaal DTS-HD MA & Co. ;)

• nl1bzw
Ja ik zie het :) Had alleen nog even naar die AVR 445 gekeken en die had het namelijk niet.

Die wil ik zeker luisteren aangezien ik het design van die weer het mooist vind.

In ieder geval bedankt voor de informatie.

• nl1bzw
Heb even wat versterkers beluisterd, maar ik ga uiteindelijk voor de marantz.

Het geluid wat hieruit kwam vond ik erg warm en mooi klinken.

Ik wacht wel even op de SR-6003. Die komt binnenkort uit.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 01:07

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

nl1bzw schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:59:
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:41:
[...]

Ja, maar dan geef je wel de 'Zone 2 functie' of de '2 extra kanalen' (voor 7.1) op, staat allemaal perfect in de handleiding, lees die maar aandachtig...
Nou heb ik de handleiding van m'n AVR355 echt 3x doorgelezen, maar ik kom niets tegen over bi-wiring.

Dus alsnog de vraag, kan dit met de AVR355 en zo ja hoe precies?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
nl1bzw schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:15:

Ok, stel ik pak de harman kardon avr 255. Deze versterker heeft 7x50 watt en ik draai de volume knop helemaal open. Gaat het geluid dan daadwerkelijk zachter dan de 7x140 watt van de onkyo?

Er wordt namelijk altijd veel gespeeld met het aantal watts.
Dat ga je voelen:P

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• mac1987
De Harman/Kardon is in surround iets krachtiger getest dan de TX-SR606, maar dat verschil is verwaarloosbaar. Bij allebei krijg je koppijn op 100% ;)
Pagina: 1