Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Html permanent wijzigen externe site

Pagina: 1
Acties:

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik weet dat "waar vind ik..." topics niet erg gewaardeerd worden, maar hopelijk valt deze een beetje mee.

Ik ben dus opzoek naar een addon voor Firefox, die mij Html permanent laat wijzigen op een site van derden. In mijn zoektocht ben ik verschillende programma's tegengekomen, maar er is er bij mijn weten geen één die dit mogelijk maakt. Stylish (CSS), Greasemonkey (Javascript), Firebug (niet permanent) en Web Developer Toolbar (niet permanent) heb ik reeds uitgeprobeerd, maar geen doet wat ik wil.

Een search in Google, Mozilla addons en dit forum bracht geen resultaten op, buiten bovengenoemde addons. Weet iemand wat ik hier wel voor kan gebruiken?

Bedankt

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat is de bedoeling daar precies mee? Wat wil je hiermee bereiken?

• Alfredo
Ik wens gewoon de layout van een site aan te passen aan mijn smaak, net zoals dat met Stylish kan voor CSS. Alleen wordt er nog niet overal van CSS gebruik gemaakt en moet ik dus ook noodgedwongen Html kunnen aanpassen.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met Greasemonkey kan je met Javascript (voor jou zelf) de HTML wijzigen. Waar ging dat mis volgens jou?

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Je kunt uiteraard niet zomaar de html wijzigen, omdat die vaak gegenereerd wordt en dus anders kan zijn.

Wat je beter kunt doen is de html via javascript wijzigen (met greasemonkey bijvoorbeeld). Pak een toolkit als jQuery en dat wordt bovendien kinderspel.

• Alfredo
Dan heb ik de werking van Greasemonkey blijkbaar niet goed begrepen. Ik ken absoluut niets van Javascript, maar misschien kan ik me er wel doorworstelen met enkele voorbeeld scripts en tutorials.

Bedankt :)

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11 21:34
jij denkt dat jij zomaar de HTML van een willekeurige site kan aanpassen als je dat wilt? :?
Dream on.....

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Noork
  • Niet online
Xcalibur schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:30:
jij denkt dat jij zomaar de HTML van een willekeurige site kan aanpassen als je dat wilt? :?
Dream on.....
Client side kan dat gewoon. Je kan uiteraard niet de html, css etc aanpassen op de server. Maar ik vermoed dat de TS daar wel van op de hoogte is.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 09:59
Alfredo schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:09:
Dan heb ik de werking van Greasemonkey blijkbaar niet goed begrepen. Ik ken absoluut niets van Javascript, maar misschien kan ik me er wel doorworstelen met enkele voorbeeld scripts en tutorials.

Bedankt :)
Neem bij GreaseMonkey eens het onderstaande simpele voorbeeld en stel als url in:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/*

code:
1
document.getElementById("title").innerHTML += "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Nullam vehicula scelerisque lorem. Sed orci erat, bibendum in, convallis non, condimentum et, quam. In eu risus et odio bibendum mattis. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Praesent mollis tincidunt purus. Curabitur quis nunc. Nam quis nunc. Donec pretium. Donec mattis cursus purus. Etiam tristique mattis nisi. Nulla auctor quam vel ante. Etiam rhoncus diam nec libero. Morbi pharetra egestas nulla. Donec pharetra turpis sit amet ante. Suspendisse lorem. Sed non felis.";

Bekijk vervolgens de titel van het topic.

Beetje verdiepen in JavaScript en dan kan je vrijwel alles een andere stijl geven.

Excuses voor de lay-out.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1