Toon posts:

CPU upgrade in Dell machines

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dualcore 8400 gekocht om de pentium 4 630 prescott te vervangen.
heb daarom ook bios versie A01 met A03 (dell) vervangen, maar....de machine start niet...

heeft iemand een idee of het überhaupt mogelijk is deze upgrade te maken ?
Dell doet op hun sites nogal moeilijk over upgrading. de socket 775 is ok toch ?

het gaat om een Dell 9100 van 2005....

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Vrij vaak kom ik tegen dat er moederbordjes in dat soort Dell machientjes zitten die wel Socket 775 zijn, maar alleen ondersteuning bieden voor een Celeron of Pentium-D en dus geen C2D/C2Q ondersteunen. Da's een beperking van de gebruikte chipset.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zit de nieuwe CPU er al in?

Boot u systeem met de oude CPU?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kijk eens bij de specs van het model Dell pc naar de chipset.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
Intel 945 chipset -> 800 of 1066MHz FSB afhankelijk van chipsetrevisie
Jij stopt er vervolgens een 1333MHz CPU in die 3 jaar jonger is dan het moederbord in die machine. Vind je het vreemd dat het niet werkt? Grote kans dat een E6xxx CPU je wel gaat helpen, maar garantie daarop is niet te geven bij Dell machines.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De 945 chipset kan prima C2D's aan, alleen de VRM's op de eerdere 945 moederborden kunnen niet overweg met de lagere corespanning. In dat geval houdt het gewoon op.

Sowieso zit je idd aan de max FSB van 1066, dus dat gaat nooit werken met je E8400 van FSB1333.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
bedank voor de reacties...ik had al het vermoeden.
blijft me alleen nog over, een (niet al te duur) motherboard te kopen voor de E8400
heeft iemand een aanrader ? de machine wordt vornamelijk voor kantoor, en webdesign
gebruikt...
bij voorbaat dank - zeer effektief forum ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:10:
bedank voor de reacties...ik had al het vermoeden.
blijft me alleen nog over, een (niet al te duur) motherboard te kopen voor de E8400
heeft iemand een aanrader ? de machine wordt vornamelijk voor kantoor, en webdesign
gebruikt...
bij voorbaat dank - zeer effektief forum ;)
Wat moet ik kopen? / Welke moet ik nemen? Upgraden? ;)
Neem als je voor de rest niet zoveel eisen hebt 1 van de goedkoopste moederborden die je kan vinden en waar al je huidige onderdelen ook oppassen.

En dan nog even terug komend op je moederbord er zijn genoeg 945 chipsets die een FSB van 1333MHz ondersteunen en ook nog eens 45nm CPU's. Maar ik denk niet dat het op jouw DELL mobo gaat werken. Maar daar was je zelf ook al achter gekomen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 20:19 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:16:
[...]

Wat moet ik kopen? / Welke moet ik nemen? Upgraden? ;)
Neem als je voor de rest niet zoveel eisen hebt 1 van de goedkoopste moederborden die je kan vinden en waar al je huidige onderdelen ook oppassen.
Zolang het maar geen asrock is ;)

Verwijderd

jdm8 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:19:
[...]

Zolang het maar geen asrock is ;)
offtopic:
Sommige Asrock moederborden houden het wel een jaar of iets meer vol hoor. :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_JGC_ schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:18:
Intel 945 chipset -> 800 of 1066MHz FSB afhankelijk van chipsetrevisie
Jij stopt er vervolgens een 1333MHz CPU in die 3 jaar jonger is dan het moederbord in die machine. Vind je het vreemd dat het niet werkt? Grote kans dat een E6xxx CPU je wel gaat helpen, maar garantie daarop is niet te geven bij Dell machines.
Nouja, i945-chipsets van voor medio 2007 zullen vrijwel nooit Conroe-cores ondersteunen, dus die moeite zou ik ook al sparen.

TS, het is op GoT de bedoeling dat je zelf de moeite doet voordat je een topic opent. Daar hoort bij het lezen van de FAQ van dit subforum, en een beetje creatief naar de site van Dell te kijken. Met welke CPUs is de 9100 geleverd? Zitten daar Conroes of later bij? Wat zijn de supported CPUs van moederborden van vergelijkbare leeftijd van de 9100 met dezelfde chipset? Je hoeft helemaal geen kenner zijn om die info te zoeken, en dat vertelt je al een hoop.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.