Toon posts:

5.1 Speakerset aansluiten op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede tweakers,

Ik zit met een probleem, namelijk dat ik wil overstappen naar een 5.1 speakersetje maar niet weet of ik het wel kan aansluiten aan mijn laptop. Ik heb nu een x-230 van logitech opzich voldoet deze prima maar ik wil geluid van alle kanten en een diepere bass. Ik zat zelf te denken aan een z5500 setje maar ik weet niet of deze wel aan te sluiten is op mijn laptop. Ik heb een vrij recente laptop namelijk het type: HP DV9255EA ik heb allerlei aansluitingen aan de zijkant veel aansluitingen en aan de voorkant 3 aansluitingen 2 voor koptelefoon en sdipf ofzo?? geen kleurtjes.

Heeft iemand een antwoord op me vraag??

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ja, dat kan in 99% van de gevallen. En 100% in dit geval.

Maar dit is een vraag die je ook zelf heel makkelijk zelf had kunnen uitzoeken!

Verwijderd

Topicstarter
Nou in 99% gevallen geld dat echt niet. Want er moest bij een vriend van me zo een extern kastje aangesloten worden waar er 3 verschillende kleuren stonden en via dat kastje moest hij uiteindelijk die speakers aansluiten. Ik wil dat zonder zo een externe geluidskaart want dat is weer een investering van 50 euro ik wil weten of ik dat kan zonder die externe geluidskaart.

Groetjes

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Dan had je ook gewoon uit kunnen zoeken of er een SPDIF uitgang op het speakersetje zit en of er een SPDIF ingang op je laptop zit... klaar ;)

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-01 18:24

Krizzie

Progressive Music \o/

Met spdif zul je dan volgens mij alleen met films 5.1 geluid krijgen anders nog steeds 2.1.

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
daarom zit ik dus met het probleem :P ik weet god niet of ik 5.1 kan aansluiten :S

Verwijderd

als je nou gewoon eens even de handleiding van je laptop pakt en even opzoekt wat dit:
ik heb allerlei aansluitingen aan de zijkant veel aansluitingen en aan de voorkant 3 aansluitingen 2 voor koptelefoon en sdipf ofzo?? geen kleurtjes.
precies allemaal is.

dan ben je er toch uit?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan maar bij media markt zeiden ze ja het kan wel moet je gewoon op de 3 ingangen aansluiten terwijl ik zelf denk dat het allemaal niet kan dus ik ben confused. Ik weet dat het kan met een EXTERNE GELUIDSKAART maar ik weet niet of het kan zonder die kaart

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
De Z-5500 en Z-5450 hebben een Optical S/PDIF ingang. Als je laptop een optical S/PDIF uitgang heeft (zit in de 3,5mm jack!) dan kan dat.

Alleen bij films krijg je 5.1 idd. Maar muziek ed worden in prima kwaliteit upmixed naar 5.1.

In het Asus A6/Z92 topic deel 9 heb ik een beschrijving en een plaatje van de kabel die je dan nodig hebt. Misschien kun je daar wat meer info/duidelijkheid vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel (y) hier heb ik wat aan :D nu is wat duidelijker ik ga ff kijken of het kan :D

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb even rondgekeken en me keus is gevallen op de x-530 of de x-540 want de z-5500 is veel te veel watt :P 500 watt heb ik niet nodig want ik heb best een kleine kamer. Nouja ik had een vraag aan GENETX namelijk dus ik moet zegmaar de boxen halen en dan 1 zo een kabeltje wat je bij je startopic hebt en dan gewoon in de S/PDIF proppen en dan hoort alles het te doen?

dankje

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Aid, je komt nogal betweterig over nu en volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling op GoT. Daarnaast is zoiets ook best zelf uit te zoeken.

Daarnaast gaat de X-530 niet werken.

[ Voor 12% gewijzigd door alex3305 op 15-07-2008 23:33 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Je kan 5.1 op 2 manieren krijgen:

Losse kaart via je uitbreiningsslot zodat je die 3 kabels hebt of digitaal via S/PDIF. Dat laatste kan alleen met de duurdere setjes zoals de Z-5500 en Z-5450. Die digitale data moet namelijk worden omgezet.

Per saldo zul je met een Z-5450 niet veel meer kwijt zijn als een goedkoper setje met een aparte geluidskaart. Maar de kwaliteit is toch een stuk beter. Daarnaast (als je tenminste student bent) kun je de set later heel makkelijk gebruiken voor films ed via je TV.

Je investeerd wat, maar je krijgt er ook wat moois voor terug. Ik ben iig tevreden met mn Z-5450, blij dat ik dat geld er in heb gepompt want ik ga er ngo jaren plezier van hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan word het de z setje :D
Pagina: 1