Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

T-Mobile: Bereikproblemen al 2 maanden... wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:07
Hallo iedereen,

De titel van dit topic zegt het voor een groot gedeelte al, ik heb problemen bij T-Mobile.

Sinds 7 mei dit jaar heb ik bereikproblemen op meerdere plaatsen/alle plekken in Nederland. Contact gehad met klantenservice en een aantal tests uitgevoerd. Zij konden mij melden dat het lag aan mijn telefoon. Dus ik heb mijn simkaart in 4 verschillende toestellen geprobeerd (waarvan 2 splinternieuw). Nog steeds hetzelfde probleem dat mijn gesprekken werden afgekapt, slecht of geen mobiel internet en moeilijk bereikbaar voor anderen.

T-Mobile klantenservice weer opgebeld, het zou aan mijn simkaart liggen. Dus ik heb binnen 2 werkdagen een nieuwe simkaart gekregen.

Raad eens.... jahoor nog steeds hetzelfde gezeur... Gesprekken worden afgekapt, vallen weg (ook vanuit vast netwerk), slecht bereikbaar en nauwlijks mogelijk om mobiel te internetten.

Weer klantenservice opgebeld. Er zou een case opgestart worden.

Nu zijn we 4 cases verder en is het probleem nog steeds niet opgelost.
---------
Donderdag 10 Juli ben ik langs geweest bij de T-Mobile Store in Almere met het verzoek mijn contract te laten ontbinden omdat ik wel betaal voor diensten die T-Mobile niet kan leveren.

Vandaag klantenservice aan de lijn gehad en zij meldde aan mij dat er weer een onderzoek gestart gaat worden en dat het 14 dagen gaat duren!!!!

Hoelang moet je dit soort 'kastje-naar-de-muur' praktijken accepteren?

Update: (16-7)
T-Mobile heeft vandaag (16-7) weer contact met mij opgenomen. Ze vroegen wat gegevens over de weggevallen gesprekken. En met de melding dat ik vrijdag opgebeld zou worden.
Ben benieuwd...

Update 2: (17-7)
Weer last gehad van onbereikbaarheid... Volledig bereik op mijn mobiel maar niemand kon vanaf het vaste of mobiele netwerk mij bereiken. Maar weer klantenservice opgebeld en dit doorgegeven...
Nu op morgen wachten voor verdere info over de 5e case... :(

Update 3: (18-7)
Netjes gebeld door T-Mobile met een update over de lopende case. Weer helemaal niks gevonden, hebben uitgebreid de masten gecontroleerd en de netwerkstatistieken nagelopen. De case is nu geescaleerd naar afdeling Netwerkklachten, nu gaan zij er naar kijken. De meneer vertelde mij dat hier ook weer een doorlooptijd voor staat, maar die was niet bekend. Ik heb aangegeven dat ik ze een week maximaal geef en dan zelf maar weer contact opneem met de klantenservice.
Zo schiet het natuurlijk nooit op. :(

Update 4: (21-7)
Contact opgenomen met ConsuWijzer (overheidsinstelling voor consumenten klachten) voor advies. Zij adviseerde mij een aangetekende brief te sturen naar T-Mobile en een termijn van één maand te stellen voor een passende oplossing of ontbinding van het contract. Als daar geen reactie op komt dan geschillencommisie(SGC) telecommunicatie stappen.
Dat word een brief schrijven!

Update 5: (21-7 13:55)
Vandaag nog even contact gezocht met de klantenservice van T-Mobile over de status van mijn case. Kreeg de melding dat ik moest wachten op morgen voor de hernieuwde dekkingskaart van het gezamelijke T-Mobile/Orange netwerk. Haar uitgelegd dat het niet een kwestie is van bereik, dat heb ik ruim voldoende maar een probleem wat pas sinds begin mei speelt dat ik af en toe (ondanks vol bereik) geen inkomende en uitgaande gesprekken heb!
Spontaan zei ze dat ze een nieuwe simkaart zou gaan sturen. Maar even vermeld dat het daar niet aan lag, want die was de eerste case al vervangen!!! Moest volgens haar toch maar wachten.
Verteld dat ik daar geen genoegen mee neem omdat ik iedereen voor een één of andere flauwekul reden moet wachten! Dat heb ik al genoeg gedaan!!! Toen zei ze dat ik straks nog gebeld zou worden door haar collega.
Ben benieuwd!

[FINAL] Update 6: (21-7 15:55)
Ik ben nog steeds niet gebeld door de T-Mobile Klantenservice. Aangezien ik het helemaal zat ben heb ik het heft in eigen handen genomen. Zelf gebeld en net zo lang mijn verhaal uitgelegd dat ik wel doorverbonden kon worden naar de betreffende afdeling. Zij meldde mij dat ik thuis een slechte dekking had (nooit last van gehad) en dat mijn contract ontbonden kon worden. Ik nog uitleggen dat het om een storing ging en niet om het bereik zelf. Maakte niet uit, de dekking was volgens haar slecht en dat was de reden voor ontbinding.
Ben er uiteraard akkoord mee gegaan! Van de week moet ik mijn toestel en sim-kaart opsturen en dan is het klaar. :D

[ Voor 54% gewijzigd door FatalZero op 22-07-2008 09:11 . Reden: update 6... ]

Opper-prutser

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:38
Hier ben ik wel benieuwd naar :)

• FatalZero
Ja ik ook, ik vraag me af of er meer mensen zijn die dergelijke praktijken hebben meegemaakt en wat je hiertegen kan doen?

Opper-prutser

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:31
Ik kan het alleen maar beamen. Ik heb geen contact opgenomen met T-mobile maar op een gemiddelde rit van 45 minuten over de A1, A10 en A7 valt mijn gesprek toch minstens 3 keer weg. Vaak op dezelfde plaatsen.

Ik denk dat er gewoon een aantal flinke blackspots in het netwerk zitten. Ik was altijd erg tevreden over t-mobile maar de verbinding begint steeds slechter te worden.

• Leolinedance
bassio schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:36:
Ik kan het alleen maar beamen. Ik heb geen contact opgenomen met T-mobile maar op een gemiddelde rit van 45 minuten over de A1, A10 en A7 valt mijn gesprek toch minstens 3 keer weg. Vaak op dezelfde plaatsen.

Ik denk dat er gewoon een aantal flinke blackspots in het netwerk zitten. Ik was altijd erg tevreden over t-mobile maar de verbinding begint steeds slechter te worden.
Ze zijn bezig met die migratie van het Orange en T-mobile netwerk hè, dat kan er ook iets mee te maken hebben. Dat scheen bij mijn UMTS verbinding van T-Mobile wel het geval te zijn in ieder geval.
Nu moet ik T-Mobile wel nageven dat de helpdesk de beste is die ik ooit heb gehad bij de Nederlandse providers, snel, netjes en behulpzaam:

Vodafone was behulpzaak maar vaak wat langer in de wacht
Debitel was echt waardeloos! Lang wachten en dan nog geen oplossing hebben...Nooit meer voor mij.

• FatalZero
bassio schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:36:

Bij mij vallen de gesprekken ook gewoon weg op 1 plek. Ik sta dan helemaal stil in een gebouw of buiten. Met vol bereik. En dan vallen gesprekken alsnog weg... 8)7

Opper-prutser

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:26

Ankh

|true

Welcome in my world.

Check my post history, ik heb een zelfde probleem gehad. Ze konden het probleem niet vinden. Ik zou goeie dekking moet hebben. maar als ik aan de andere kant van de dijk sta, dan heb ik geen bereik (ik woon in een durp :p ) Dus als de wind verkeerd staat. Dan heb ik geen t-mobile meer....

Echt een slecht bedrijf is het. Ze vinden dat ze niet aansprakelijk zijn voor hun slechte bereik. Ik heb uit eindelijk 20% korting gekregen voor een verbinding die ik niet gebruik.

Echt abnormaal slecht dus. Kast en muur praktijk zijn ze goed in.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• FatalZero
Hmmm.... heb echt geen vertrouwen meer in hun product. Totaal niet. Zeker niet na dit soort geluiden. We'll see what happens next...

Stay tuned...

Opper-prutser

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik ga morgen m'n iPhone terugbrengen om dezelfde reden. Als ik dit zo lees wordt het nog spannend of ze hem terugnemen...

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:44
Probleem komt bekend voor.

Ik heb ook al contact gehad met de helpdesk het zou in eerste instantie aan mijn telefoon liggen.
Helaas komt het probleem bij 3 andere mensen die ik ken ook voor en ben zelf zo aardig geweest om diverse telefoons te testen maar probleem blijft dus is er ook een case aangemaakt.

afgelopen week kreeg ik een smsje met de melding dat het probleem kwam doordat mijn telefoon niet zichtbaar zou zijn voor het netwerk op sommige momenten.
Stond bij dat het een heel complex verhaal is en ik moet de telefoon op dat moment maar uit en aanzetten.

Wat wel schijnt te helpen is de telefoon op gsm te forceren opv UMTS.
Dat is natuurlijk leuk en aardig maar als je PIT hebt schiet dat niet op.

• Leolinedance
Sanchezzz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:50:

Ik heb ook al contact gehad met de helpdesk het zou in eerste instantie aan mijn telefoon liggen.
Helaas komt het probleem bij 3 andere mensen die ik ken ook voor en ben zelf zo aardig geweest om diverse telefoons te testen maar probleem blijft dus is er ook een case aangemaakt.

afgelopen week kreeg ik een smsje met de melding dat het probleem kwam doordat mijn telefoon niet zichtbaar zou zijn voor het netwerk op sommige momenten.
Stond bij dat het een heel complex verhaal is en ik moet de telefoon op dat moment maar uit en aanzetten.

Je kunt PIT gewoon op GPRS gebruiken hoor..maar ideaal is het inderdaad niet (en ik heb het ook al ondervonden..)

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Ik had afgelopen vrijdag de iPhone in mijn handen, ik was een van de gelukkige 500 die de iPhone in de voorverkoop had gekregen. Gillend ben ik weer naar de winkel terug gegaan: de iPhone was stuk, maar waar ik achter kwam toen ik het simkaartje in mijn oude toestel stopte: NERGENS bereik op mijn werk. Mijn collega's zeiden: "Je hebt nu zeker T-mobile? We hebben al heel vaak geklaagd, maar een overstap naar een andere provider is de enige oplossing!"

Ben ik even blij dat ik toch gewoon het abonnement kon annuleren ivm stukke iPhone, want ik heb met Vodafone OVERAL bereik :)

• FatalZero
Sanchezzz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:50:

Ik zou daar zelf geen genoegen mee nemen! Zij leveren een niet volledig functionerend product en verwachten dat de consument daar maar genoegen mee neemt.

Ikzelf werk bij een telecom zaak. Ik ga geen t-mobile meer verkopen met dit gezeik! Ik kan toch niet aankomen bij al mijn klanten met dit soort onzin? Of wel dan?

Even op vrijdag wachten. Ik zit nu al twee en een halve maand met een slecht functionerend product maar betaal er wel maandelijks voor. De enige oplossing die voor mij acceptabel is, contract stopzetten, toestel inleveren en snel naar een fatsoenlijke provider stappen!

Keeping my fingers crossed...

Opper-prutser

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Genoil schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:41:
Ik ga morgen m'n iPhone terugbrengen om dezelfde reden. Als ik dit zo lees wordt het nog spannend of ze hem terugnemen...
Nou dat ging dus mooi niet door. Ze gingen wel even een case aanmaken...zit ik dus mooi in hetzelfde schuitje :(

Verwijderd

Weet niet hoe jullie ervaringen met T-Mobile zijn voor wat betreft coulanceregelingen, maar ik ben daar erg tevreden over. In een groot gebied rondom mijn woonplaats is het bereik waardeloos. Ik heb nu voor de tweede keer een half jaar 50% korting op mijn abonnementskosten, blijft het straks na de migratie met Orange nog slecht dan kan ik er zo weg. In het kastje-muur-verhaal kan ik me niet herkennen in ieder geval. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 10:59 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-11 11:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Die coulanceregeling vindt ik prima. Maar dat je om die reden je contract niet kan opzeggen vind ik persoonlijk niet kunnen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 21:25
Eens met Bouwe, wij hebben een flink aantal abonnementen omgezet naar KPN wegens geen bereik in een woonplaats. Geen enkel probleem, alle medewerking en totaal geen kosten.

Ik gebruik trouwens ook volop mijn t-mobile verbinding maar ben me bewust dat ik niet overal bereik heb. Zo kan ik thuis niet binnen bellen, wel als ik bij de deur sta.

[ Voor 33% gewijzigd door djluc op 18-07-2008 11:15 ]

Verwijderd

Falcon schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:07:
Die coulanceregeling vindt ik prima. Maar dat je om die reden je contract niet kan opzeggen vind ik persoonlijk niet kunnen.
Ik mocht ook opzeggen, maar ben voor de rest wel tevreden over T-Mobile en besloot om te blijven en te kiezen voor de korting. Het enige goede alternatief vind ik Vodafone, maar die zijn weer stukken duurder. Thuis irriteert het wel dat ik vrijwel geen verbinding heb, maar één belletje en ik ben weg.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 11:19 ]

• FatalZero
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:17:
[...]

Ik mocht ook opzeggen, maar ben voor de rest wel tevreden over T-Mobile en besloot om te blijven en te kiezen voor de korting. Het enige goede alternatief vind ik Vodafone, maar die zijn weer stukken duurder. Thuis irriteert het wel dat ik vrijwel geen verbinding heb, maar één belletje en ik ben weg.
Hoelang duurde het voordat het geregeld was? Hoe lang was de doorloop tijd voor zo'n klacht?

Opper-prutser

• FatalZero
Schopje, nieuwe update in de start post... :) Het wordt bijna een dagboek :P

Weet iemand hier wat je juridisch met deze zaak aankan? Wat zijn de mogelijkheden als ik er niet uitkom met T-Mobile?

[ Voor 8% gewijzigd door FatalZero op 21-07-2008 10:58 ]

Opper-prutser

Verwijderd

FatalZero schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:05:
[...]

Hoelang duurde het voordat het geregeld was? Hoe lang was de doorloop tijd voor zo'n klacht?
Laatste keer was twee weken.

• FatalZero
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:53:
[...]

Laatste keer was twee weken.
Hmm... de klantenservice stelt mij dan wel heel erg teleur... ga nu al bijna richting de 3 maanden...

Opper-prutser

• FatalZero
Weer een update in de start post!

Het is eindelijk voor elkaar! Na ruim 2 en een halve maand procedures, cases en wachtrijen is het geregeld! Mijn contract wordt ontbonden en ga naar een ander netwerk.

Opper-prutser

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
En ik heb nergens problemen mee en ook nooit gehad...

• FatalZero
m3nno schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:18:
En ik heb nergens problemen mee en ook nooit gehad...
Ik ben sinds 2005 klant bij T-Mobile, zelf ook nooit problemen gehad. Teminste tot afgelopen mei...

Opper-prutser

• Ankh

Ankh

|true

Ik heb me vorige week maar er weer eens aangewaagd om een brief te schrijven.
Nu ik alle reacties hier zie, had ik even moeten wachten. (omdat toch een aantal mensen gewoon hun abonnement opgezegd hebben.)

Maar goed ik wacht het wel weer af :)

@hierboven, als ik je avatar zie dan raad ik dat je bij de helpdesk werkt?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• FatalZero
Ankh schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:29:
Ik heb me vorige week maar er weer eens aangewaagd om een brief te schrijven.
Nu ik alle reacties hier zie, had ik even moeten wachten. (omdat toch een aantal mensen gewoon hun abonnement opgezegd hebben.)

Maar goed ik wacht het wel weer af :)

@hierboven, als ik je avatar zie dan raad ik dat je bij de helpdesk werkt?
Nee hoor, brief schijven is een strak plan. Ik was het ook van plan, maar toen hoorde ik s'middags mijn contract kon ontbinden.
In de brief een termijn geven van 30 dagen om het op te lossen. Zo niet, dan naar de SGC gaan. Daar kan je een klacht voor laten komen. Dat kost wel eenmalig €50,- maar de uitspraak is bindend. Dus als je in je recht staat moet T-Mobile gewoon braaf meespelen :)

Opper-prutser

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 17:57
Ik heb de laatste tijd ook veel last van slecht bereik (Drenthe). Regelmatig vallen gesprekken weg of kan ik opeens geen smsje versturen. Vind het raar want het bereik was voorheen altijd goed. Nu zit ik te denken aan Vodafone, maar dat is toch weer een vrij prijzige provider.

• Ankh

Ankh

|true

Binnetie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:27:
Ik heb de laatste tijd ook veel last van slecht bereik (Drenthe). Regelmatig vallen gesprekken weg of kan ik opeens geen smsje versturen. Vind het raar want het bereik was voorheen altijd goed. Nu zit ik te denken aan Vodafone, maar dat is toch weer een vrij prijzige provider.
In vergelijking met t-mobile vind ik de kwaliteit van vodafone veel beter. (heb het zelf ook, zakelijk)

• FatalZero
Ben zelf sinds gisteren overgestapt op KPN Hi, dit vanwege een veel goedkopere blackberry bundel + onbeperkt mobiel internet dan vodafone (scheelt zo'n 20 euro per maand)

Opper-prutser

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 14:40

Laguna

Connaisseur

Zie mijn post:

Laguna in "Netwerkissue's T-mobile"

En ik woon nog wel in de Randstad.

Overigens zijn KPN zelf en Hi geen opties voor mij ivm hun belachelijke manier om een ontvangstbevestiging te krijgen voor een sms.

Dus het was Telfort of Vodafone :)

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 24-07-2008 02:31 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Leolinedance
Laguna schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 02:30:
Zie mijn post:

Laguna in "Netwerkissue's T-mobile"

En ik woon nog wel in de Randstad.

Overigens zijn KPN zelf en Hi geen opties voor mij ivm hun belachelijke manier om een ontvangstbevestiging te krijgen voor een sms.

Dus het was Telfort of Vodafone :)
Wat is er belachelijk aan de manier voor het ontvangen van ontvangstbevestiging voor sms bij KPN?

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 14:40

Laguna

Connaisseur

Leolinedance schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:55:
[...]

Wat is er belachelijk aan de manier voor het ontvangen van ontvangstbevestiging voor sms bij KPN?
Dat je in elk smsje, waar je een ontvangstbevestiging van wilt hebben, aan het begin *0# moet typen, terwijl er in zowat elke telefoon een optie zit om ontvangstbevestiging aan of uit te zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door Laguna op 25-07-2008 00:18 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Pagina: 1