Toon posts:

Externe HDD voor Time Machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al verschillende topics met veel nuttige informatie over de aanschaf van een externe HDD. Ik zit alleen met een net even wat andere situatie, en ik zou het geweldig vinden als jullie met concrete voorstellen zouden kunnen komen. Mijn huidige HDD krijg ik niet werkend onder apple, onder windows wel, maar bij het formatteren naar Apple structuur gaat het mis. Nou is die HDD ook alweer een flink aantal jaren oud, en toe aan vervanging.

Ik werkt met een MacBook Pro (April 2008), waar uiteraard TimeMachine ingebouwd zit. Nu zoek ik naar een harde schijf die:

Zwart of wit is (tja, beetje zeikerig)
Gegarandeerd met Apple werkt
Time Machine ondersteund
Via USB 2.0 werkt (dus niet alleen firewire, niet handig met uitwissellen)
Opslag: minimaal 200GB (is een twijfel, mijn HDD is 185GB, weet niet hoeveel time machine nodig heeft voor een backup)

Wie kan hier eens wat mooie antwoorden op los laten? Alvast enorm bedankt!

Verwijderd

Misschien kun je Drobo proberen?

Die is time machine compatible maar ook peperduur en je moet er nog hdds in stoppen.

(ik het ook maar ergens gelezen :p )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 16:29 . Reden: url erbij ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-02 21:45
Die Drobo is verschrikkelijk duur voor wat je ervoor terug krijgt. Oké, mogelijkheid tot 4 hdd's enzo maar om er bijvoorbeeld een NAS van te maken moet je nog eens ~290 euro uitgeven! Bovendien neemt de Drobo zelf 4 gb al in beslag. Ik zou gewoon kijken naar een gelikt extern usb schijfje van 320GB, mocht je het goedkoop houden of 500/1000 gb wil je meer opslagruimte voor in de toekomst. Heb het hele MAC nog nooit aangeraakt en zie bij de specificaties ook niet echt staan: Compatible with Timemachine dus het wordt zoeken :)

offtopic: Huzurr, ook gelezen in de C!T? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Wackoz op 16-07-2008 17:13 ]

één is geen, twee is één

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

werkt een usb schijf met timemachine dan?